Hrvoje Gorajščan, Q: Hrvatska se kao malo tržište uspjela dokazati u svjetskoj IT industriji

Hrvoje Gorajščan, Foto: Q/404/PR

Q, jedna od najvećih hrvatskih IT tvrtki iza koje su brojna priznanja i suradnje s najvećim svjetskim brendovima, početkom mjeseca izabrala je novog izvršnog direktora. Riječ je o Hrvoju Gorajščanu koji je prethodno proveo pet godina na poziciji suvlasnika i glavnog tehničkog direktora Q-a i koji je za Financije.hr između ostalog otkrio detalje o planovima i reorganizaciji tvrtke te širenju poslovanja na Saudijsku Arabiju.

Za početak, koji će biti Vaši prvi koraci na poziciji glavnog izvršnog direktora Q-a?

“Uz promjene u menadžmentu reorganizirali smo i tehnički dio firme i djelujemo pod tom novom strukturom od sredine travnja. S njom između ostalog želimo unaprijediti i komunikaciju između tehničkog i netehničkog dijela firme. Cilj nam je s našim novim vertikalama surađivati s klijentima još kvalitetnije i na dulje staze te omogućiti našim zaposlenicima specijalizaciju u određenim branšama i vještinama. Također, želimo pokrenuti dodatne programe za razvoj vještina naših zaposlenika, kako bi potaknuli njihov rast i razvoj unutar Q-a i tako postigli veću akumulaciju tehničkog i specijaliziranog znanja. Naposljetku, kao i u svakom poslovanju, fokusiramo se na pronalazak novih kvalitetnih projekata i pokretanje novih dugoročnih suradnji s klijentima“.

Osnovali ste i nekoliko specijaliziranih tehničkih timova unutar tvrtke, recite mi nešto više o tome – na koja će se područja fokusirati ti timovi?

“Novom organizacijom osnovali smo specijalizirane vertikale unutar Q-a koji se fokusiraju za specifične industrije, a to su: Digital, Government i Universal, a osim te tri vertikale postoje još i Center of Excellence, Production Operations i AI, a svaku vodi industrijski stručnjak koji horizontalno utječe na sve projekte u svojem području, za klijente ali i interno”.

Prije nekoliko mjeseci objavljeno je da je Q proširio svoje poslovanje na Bliski istok, točnije Saudijsku Arabiju. Kako ste se odlučili za suradnje s tvrtkama iz Saudijske Arabije te kakve su točno sustave razvili vaši stručnjaci?

“Tvrtke s kojima smo surađivali djeluju na području profesionalnog razvoja stanovnika Saudijske Arabije. Za njih smo izradili niz kompleksnih rješenja uz koja pojedinci lakše dolaze do novih radnih dozvola, stručnog usavršavanja i obrazovnih programa te informacija o prekvalifikaciji i regulativama.

Suradnja s tvrtkama iz Saudijske Arabije nastala je kao posljedica naše stalne potrage za novim klijentima diljem svijeta. Prije tog koraka, već smo se dokazali na međunarodnoj razini brojnim suradnjama i otvorili smo ured u Londonu, a Saudijska Arabija nam se činila kao novo i zanimljivo tržište puno potencijala”.

Kakvo je općenito stanje na tamošnjem IT tržištu? Ako se ne varam, Saudijska Arabija posebnu pozornost posvećuje upravo digitalizaciji?

“Saudijska Arabija ubrzano se razvija, što je vidljivo po njihovim aktualnim velikim projektima, a prema procjenama, do 2025. godine tamošnje IT tržište dosegnut će vrijednost od 27,4 milijarde dolara. Također imaju vrlo ambicioznu i kompleksnu strategiju na državnoj razini posvećenoj digitalnoj transformaciji pod nazivom “Vizija 2030.” koja dokazuje njihovu predanost razvoju digitalnog sektora”.

Vaša tvrtka razvija kompleksna softverska rješenja za Fortune 500 klijente iz brojnih industrija, od farmaceutske do medijske. Što biste od svih vaših projekata posebno izdvojili?

“Teško je izdvojiti samo nekoliko projekata, ali neki od primjera velikih projekata na kojima smo radili su The Times Expert Traveler, internetski portal na kojem korisnici mogu sami osmisliti odmor po želji, a koji smo napravili za vodeću britansku izdavačku kuću The Times, zatim digitalna rješenja za poznati britanski medij The Sun, projekt Smart Pension, odnosno automatski upis u mirovinski sustav, potom medicinska aplikacija ‘medi vision’ za koju smo dobili prestižnu nagradu za inovaciju German Innovation Award, a među posljednjim se ističe WaterBear, streaming rješenje nalik Netflixu za dokumentarne filmove posvećenima zaštiti okoliša, a na kojoj i sami gledatelji mogu poduzeti određene akcije u svrhu očuvanja i zaštite planeta”.

Iz vašeg iskustva, kako hrvatski IT stručnjaci kotiraju vani?

“Naši IT stručnjaci cijenjeni su u inozemstvu, prvenstveno iz razloga što se Hrvatska kao malo tržište uspjela dokazati na međunarodnoj sceni s velikim brojem uspješnih tvrtki. Uspjeh tako male države u IT industriji svakako je vidljiv u inozemstvu i gradi imidž domaćih stručnjaka kao pojedinaca koji imaju dobra stručna znanja i znaju ih iskoristiti za rad na konkretnim zadacima. U radu s najvećim svjetskim kompanijama, koji su ujedno i naši klijenti, uvijek čujemo pozitivna iskustva o našim stručnjacima i to nas uvijek jako obraduje”.

Jedna od neizbježnih tema u posljednje vrijeme svakako je umjetna inteligencija. Koristi li je i Q i da li se u budućnosti planirate više fokusirati na to područje?

“Mi kao tehnološka firma moramo biti u koraku s trendovima i pratimo razvoj AI-ja te svakako vidimo velik potencijal ove tehnologije. Iz tog smo razloga i formirali AI R&D vertikalu koja će podržati našu opću strategiju i doprinijeti našem rastu i konkurentnosti. Inovacija koju AI donosi omogućuje proširenje tržišta, unapređenje proizvoda, povećanje efikasnosti operacija te da se pozicioniramo kao stručnjaci u našoj industriji. Osim što će imati utjecaja na naše klijente, AI će imati i velikog utjecaja interno, optimizirajući naše procese i potičući inovacije. Već je nekoliko AI projekata u začecima, a želja nam je još veći dio poslovanja posvetiti razvoju AI-ja”.

Završno, koji su planovi za iduće razdoblje? Pripremate li možda širenje na neka nova tržišta, povećanje broja zaposlenih…?

“Trenutni fokus nam je na stabilnosti, no želja je da se Q nastavi širiti i rasti. Plan nam je širenje na nova tržišta, ne samo putem suradnji s klijentima, već i u privlačenju talenata. Spremni smo širiti se koliko god je moguće i zbog toga stalno istražujemo nove prilike i izvan granica Hrvatske.

Što se tiče značajnijih planova, iz standardnog agencijskog načina rada prelazimo u hibridni koji kombinira agencijski pristup i onaj nalik “product firmi”. Našim zaposlenicima ćemo osigurati stabilniji karijerni put te mogućnost ostajanak na projektima na kojima žele, što omogućuje novi fokus na dugoročne suradnje s određenim klijentima”.

7 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari