Hrvatski proizvođači ribe na prestižnom sajmu u Španjolskoj

HGK/PR
Hrvatska na sajmu u Španjolskoj, Foto: HGK/PR

Na Međunarodnom sajmu smrznutih morskih plodova Conxemar 2024 u španjolskom gradu Vigu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) predstavlja se pet hrvatskih tvrtki iz sektora ribarstva. Ukupno 760 izlagača iz pedesetak zemalja, od 1. do 3. listopada izlaže na sajmu na kojem se očekuje preko 27.000 posjetitelja i kupaca iz više od stotinu zemlja.

Dvadeset i peto izdanje Conxemara okupilo je sve relevantne dionike u lancu ribarstva; ribare, prerađivače, trgovce, uvoznike, izvoznike i distributere, a među njima su i hrvatske tvrtke Arbacommerce, Jadran tuna, Mišlov, Orada Adriatic i Pelagos Net Farma.

“HGK nastup na ovom sajmu organizira u sklopu projekta Riba Hrvatske – Jedi što vrijedi koji se financira EU sredstvima. Na ovaj način svojim članicama osiguravamo besplatan nastup na sajmovima ribarstva još od 2015. godine. Projekt predstavlja kontinuiranu podršku sektoru i prvenstveno je usmjeren na promociju proizvoda ribarstva na domaćem i inozemnim tržištima”, istaknuo je Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam.

Hrvatski sektor ribarstva 60 posto prihoda ostvaruje od prodaje na najzahtjevnijim izvoznim tržištima, što je rezultat stalnih ulaganja u najviše standarde proizvodnje. U proizvodnim procesima posebno se vodi računa o svježini i najvišoj kvaliteti proizvoda, sustavu sigurnosti hrane, održivosti, zahtjevima potrošača, pravima radnika, društvenoj odgovornosti i dobrobiti životinja, priopćeno je iz HGK. Isto tako, rezultat je to velikih napora koji se ulažu u promociju, između ostalog, upravo dugogodišnjim nastupima na ključnim sajmovima ribarstva.

U Vigu po sedmi put izlaže zadarska tvrtka Arbacommerce jer im je ovaj međunarodni sajam od presudne važnosti zbog velike koncentracije španjolskih klijenata.

Sve dok nam je osigurana podrška od strane HGK, dolazit ćemo ovdje. Ovo je sajam kojeg posjećuje najveći broj profesionalaca iz sektora ribarstva i mjesto na kojem se mora biti, ako želite pronaći kvalitetne kupce. Španjolsko tržište je bitno za naše slane i marinirane inćune te za smrznutu srdelu i inćune, koji su sve traženiji proizvodi. Sve nam je bitnija i posjeta drugih prerađivača iz europskih zemalja koje po svojim prehrambenim navikama troše proizvode kakve nudimo, te dobavljača ambalaže i ostalih roba neophodnih za našu proizvodnju”, kaže iz Dolores Šajt Paunović iz Arbacommercea.

Marina Špralja iz tvrtke Mišlov ističe kako im je dugogodišnje sudjelovanje na sajmu Conxemar omogućilo kontinuirano prisustvo prvenstveno na španjolskom tržištu, kao i mogućnost predstavljana svim ostalim sudionicima i posjetiteljima sajma s drugih svjetskih tržišta.

“Bitno nam je biti u stalnom kontaktu s postojećim klijentima, predstavljanje potencijalnim novim kupcima, a jednako tako nam je važno pratiti trendove u sektoru”, naglašava Špralja.

Marija Markovska iz tvrtke Orada Adriatic, koja u asortimanu ima svježu oradu i brancin iz vlastitog uzgoja, svježu plavu ribu lokalnih ribara te široku lepezu mariniranih i smrznutih proizvoda, kaže da je ovaj sajam, sa sajmom Seafood Expo Global Barcelona, ključan je za predstavljanje proizvoda širokom krugu profesionalaca u ovom sektoru.

HGK/PR
Sajam u Španjolskoj, Foto: HGK/PR

“Naša očekivanja nakon završetka sajma usmjerena su na intenzivniju suradnju s postojećim partnerima, ali i sklapanje novih kvalitetnih suradnji. Nadamo se interesu klijenata iz Španjolske i drugih tržišta te uspješnom povezivanju s njima”, dodaje Markovska.

Za Pelagos Net Farmu i Jadran tunu, izrazito izvozno orijentirane tvrtke, izlaganje na sajmovima u inozemstvu jako je važno. Više od devedeset posto prihoda tvrtka ostvaruje u izvozu, a proizvodi su im prisutni na tržištima desetak zemalja – od Japana, Italije, Španjolske, Nizozemske do SAD-a.

“Svaki sajam je prilika za predstavljanje naših proizvoda novim kupcima i korištenje mogućnosti izravnih poslovnih kontakta, za istup proizvoda na nova tržišta. Na sajmu Conxemar smo već treći put, izlažemo smrznutu plavoperajnu tunu, koju lovimo, uzgajamo i smrznemo na -65 Celzijevih stupnjeva odmah po izlovu na brodu tvornici i tako čuvamo do prodaje. Na taj način plavoperajna tuna zadržava izvornu sushi/sahimi premium kvalitetu za sirovu konzumaciju”, pojašnjava Dunja Gotovina, direktorica prodaje i marketinga u Pelagos Net Farmi i Jadran tuni.

Slani inćuni, slana srdela u suncokretovom ulju, fileti inćuna i srdela u ekstra djevičanskom maslinovom, neki su od proizvoda s kojim se predstavljaju na sajmu.

“Naši kupci i partneri diljem svijeta prepoznaju visoku kvalitetu naših proizvoda, koja proizlazi iz činjenice da kontroliramo sve procese ribe od ulova do prodaje”, kaže Gotovina.

HGK svake godine svojim članicama iz sektora ribarstva organizira nastup na dva ključna međunarodna sajma: Seafood Expo Global, koji se održava u Barceloni, i na Conxemaru. Ovo je već sedmi zajednički nastup hrvatskih proizvođača i prerađivača ribe u Vigu. Kako je španjolsko tržište jedno od ključnih za naše proizvode, predstavljanje na ovim velikim međunarodnim sajmovima iznimno je važno. Sljedećih godina u planu je sudjelovanje na sajmu Seafood Expo North America u Bostonu te 2026. godine na sajmu Fish International Bremen.

3 Odgovora

  1. Ovakvi sajmovi privuku mnoge kupce, zato ih treba dobro unaprijed marketinški isplanirati ..

  2. Ovakvi sajmovi privuku mnoge kupce, zato ih treba dobro unaprijed marketinški isplanirati ..

  3. Samo hrabro i trebamo pokazati da smo na mapi i da imamo kvalitetne proizvode.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari