Devet hrvatskih prehrambenih tvrtki, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore predstavilo se na međunarodnom sajmu PLMA’s 2025 World of Private Label koji se od 20. do 21. svibnja održao u Amsterdamu.
Na sajmu je izlagalo 3.100 tvrtki iz 75 zemalja, a posjetilo ga 19.000 trgovaca na malo, veletrgovaca i drugih trgovačkih profesionalaca iz više od 125 zemalja.
Na prehrambenom dijelu sajma, na nacionalnom štandu nastupili su Apimel, Ekos cakes, Frozen food international, Kraš, Naturala, New bakery, Nutrifit food, PIP i ZMH Horvat.
Sve veća popularnost privatnih robnih marki posljednjih godina dovela je do njihova dosad neviđenog tržišnog udjela u cijelom svijetu. Prema podacima organizatora sajma odnosno rezultatima istraživanja koje je predstavio, privatne robne marke čine više od 30 posto svih proizvoda prodanih u petnaest europskih zemalja i više od 50 posto u još šest zemalja u Europi.

“Značaj robnih marki neprestano raste pa je uloga ovog sajma sve veća i sve je teže dobiti traženu površinu za izlaganje. HGK će nastaviti organizirati zajednički nastup hrvatskih prehrambenih tvrtki prepoznajući važnost ovog specifičnog kanala predstavljanja hrvatske prehrambene industrije. Zadnje tri godine projektu se pridružilo i Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva sufinancirajući nastup hrvatskih tvrtki putem Programa za sufinanciranje organiziranog nastupa hrvatskih gospodarstvenika na velikim međunarodnim sajmovima. Na sajmu je više od 70 nacionalnih paviljona koji su uglavnom subvencionirani javnim sredstvima, što je jasan dokaz da su i drugi prepoznali plasman proizvoda svoje prehrambene industrije putem robnih marki kao ključan”, istaknula je Jelena Đugum, direktorica Sektora za poljoprivredu HGK.
Pročitajte još:
HGK je, istaknuli su u priopćenju, po deseti put organizirao zajednički nastup domaćih tvrtki na sajmu robnih marki, a uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i ribarstva ove godine osigurana je značajna potpora tako da je članicama HGK trošak nastupa bio oko 50 posto manji u odnosu na prijašnje godine.
U Amsterdamu, na ukupno 45.000 m izložbenog prostora u devet dvorana za prehrambene i pet dvorana za neprehrambene proizvode, nastupilo je ukupno 19 tvrtki iz Hrvatske. Sajam je omogućio nova partnerstva i tvrtkama i trgovcima, kojima je na jednom mjestu bio dostupan širok spektar proizvoda, od jeftinih alternativa do premium proizvoda, u kategorijama od hrane i pića do proizvoda za zdravlje i ljepotu te potrepština za kućanstvo.