Hrvatska pri vrhu EU po udjelu prehrambenog sektora u prodaji industrijskih proizvoda

Pixabay.com
Kravlji sir, Hrvatska, ilustracija Foto: Pixabay.com

Hrvatska je u 2022. godini bila u skupini zemalja Europskoj uniiji (EU) s najvećim udjelom prehrambenog sektora u prodaji glavnih industrijskih proizvoda, pokazali su podaci Eurostata. Industrijska proizvodnja u EU oporavila se u 2021. godini od pandemijske krize, objavila je Hina, napravivši rast za osam posto, nakon pada od sedam posto, u 2020. godini.

Statističari ukazuju i da je tijekom 2022. godine rast proizvodnje usporio na pet posto. Vrijednost prodanih industrijskih proizvoda porasla je lani, pak, u nominalnom izrazu za 19 posto, na 6,2 bilijuna eura.

Rast je zabilježen u gotovo svim industrijskim aktivnostima, a u sektoru proizvoda od metala dosegnuo je najvišu razinu otkada Eurostat objavljuje podatke. Slijedi proizvodnja papira, te osnovnih metala, kemikalija i proizvodnja pića.

Proizvodnja izmještena izvan EU-a činila je četiri posto obujma i devet posto vrijednosti, navodi Eurostat, a prenosi Hina.

Njemačka je činila četvrtinu vrijednosti prodaje industrijskih proizvoda u EU, a zajedno s Italijom, Francuskom, Španjolskom, Poljskom i Nizozemskom – čak tri četvrtine.

Grčka se izdvajala sa najvećim udjelom prehrambenog sektora u prodaji, nešto većim od trećine. Slijedi Hrvatska s udjelom od 28 posto, a blizu su i Španjolska i Nizozemska s 27 posto, te Danska s 24 posto, pokazuju podaci Eurostata.

U Njemačkoj prehrambeni, metalurški i sektor vozila imali su gotovo ravnopravne udjele u prodaji industrijskih proizvoda, dok je u Italiji dominirao sektor proizvodnje osnovnih metala i proizvoda od metala, s trećinom vrijednosti prodaje. Sektor baziran na metalima dominirao je i u prodaji u Bugarskoj, Grčkoj i Sloveniji, s udjelom od 22 posto.

Automobilski sektor imao je najveći udio u prodaji industrijskih proizvoda u Slovačkoj, od 40 posto. Slijede Češka s 27 posto, te Mađarska i Rumunjska s 26 posto.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari