Honda i Nissan započeli su razgovore o mogućem spajanju koje kane završiti do lipnja iduće godine i, u slučaju uspjeha, utemeljiti zajednički holding do rujna 2026. godine kada bi dionice obje tvrtke bile maknute iz trgovanja na burzi.
Integracija Honde i Nissana, potaknuta konkurentskom prijetnjom kineskih proizvođača električnih automobila, stvorila bi treću najveću automobilsku grupaciju na svijetu po prodaji, iza Toyote i Volkswagena.
Dogovor Honde i Nissana bi predstavljao najveće preoblikovanje globalne automobilske industrije nakon što su spajanjem Fiat Chrysler i Peugeot Citroen grupa prije tri godine stvorili Stellantis.
Nissan je vodeći dioničar Mitsubishija koji također razmatra pridruživanje novom automobilskom divu. Naime, čelni ljudi sve tri tvrtke održali su zajedničku konferenciju za novinare u Tokiju.
“Uspon kineskih proizvođača i novi igrači izmijenili su u velikoj mjeri automobilsku industriju. Moramo do 2030. izgraditi sposobnost borbe s njima ako ne želimo biti poraženi”, poručio je glavni izvršni direktor Honde Toshihiro Mibe.
Honda i Nissan ciljaju zajedničku prodaju od 30 bilijuna jena (191 milijarda dolara) i operativni profit od tri bilijuna jena.
Tržišna kapitalizacija Honde premašuje 40 milijardi dolara, a Nissana iznosi oko 10 milijardi dolara.
Honda bi imala većinu predstavnika u upravnom odboru novostvorenog holdinga, navodi Reuters.
U suradnji s Mitsubishijem globalna bi prodaja prešla osam milijuna automobila godišnje. Trenutačno je na trećem mjestu u svijetu po prodaji južnokorejska grupacija Hyundai-Kia.
Na odvojenoj konferenciji za novinare održanoj online, koju je organizirao klub inozemnih dopisnika u Japanu, bivši prvi čovjek Nissana Carlos Ghosn je izjavio kako ne vjeruje da će savez Honde i Nissana biti uspješan zbog toga što dva proizvođača nisu komplementarna, pa vidi ograničenu sinergiju među njima.
Pročitajte još:
Ghosn je bjegunac od japanskog pravosuđa gdje mu se treba suditi zbog optužbi za financijske malverzacije. On je iz Japana, skriven u kutiji kao dio tereta jednog privatnog zrakoplova, pobjegao 2019. godine u Libanon.
Francuski Renault, koji je najveći dioničar Nissana, objavio je da je u principu otvoren za dogovor s Hondom te da će proučiti implikacije tog spajanja.