Google želi preuzeti HubSpot za 34 milijarde dolara, stručnjaci kažu da ih čeka duga pravna bitka s regulatorima

Pixabay.com
Preglednik Google, Foto: Pixabay.com/Ilustracija

Google-ova planirana akvizicija tvrtke za marketinški softver HubSpot, vrijedna 34 milijarde dolara, mogla bi izazvati protivljenje regulatora, iako se mnogi stručnjaci slažu da to ne bi ograničilo konkurenciju i zahtijevalo bi od tehnološkog diva da otvori novu frontu u svojoj borbi s antimonopolskim nadzornicima.

Gotovo desetak protumonopolskih stručnjaka i industrijskih analitičara izjavilo je u intervjuima i bilješkama za Reuters da je malo vjerojatno da će akvizicija od strane Googlea ugroziti konkurenciju.

Razlog za to vide u činjenici što takozvani sektor softvera za upravljanje odnosima s kupcima (CRM) u kojem HubSpot djeluje već opslužuje nekoliko velikih igrača, uključujući Salesforce, Adobe, Microsoft. Google se ne natječe u CRM-u, a akvizicija bi HubSpot mogla učiniti značajnijim igračem zbog  Googleovih resursima za računalstvo u oblaku, poboljšanju ponude i cijena za korisnike, dodali su analitičari.

Prema tehnološkom istraživaču Gartneru, HubSpot, koji se fokusira na manje klijente, imao je 4,9 posto tržišnog udjela u 2022. u industriji CRM marketinškog softvera, dok su Salesforce i Adobe držali svaki po 15 posto udjela.

Bez obzira na to, stručnjaci procjenjuju da je vrlo vjerojatno da će Googleov ugovor za HubSpot izazvati pravne odgovore američkih i europskih antimonopolskih regulatora, s obzirom na njihovu sve veću averziju prema tehnološkim divovima koji rastu putem akvizicija.

Dodali su da će Google morati biti voljan raspravljati o valjanosti dogovora u dugoj sudskoj borbi, te da će morati uvjeriti HubSpot da učini isto.

Pixabay.com
Google, ilustracija Foto: Pixabay.com

“Moja početna reakcija je da bi se takav dogovor suočio s prilično oštrim prijemom antimonopolskih regulatora”, rekao je Seth Bloom, bivši glavni savjetnik antimonopolskog pododbora američkog Senata koji sada vodi vlastitu savjetodavnu tvrtku.

Google se već suočava s nekoliko antimonopolskih izazova, uključujući dvije tužbe Ministarstva pravosuđa Sjedinjenih Država. Jedan ga optužuje za zlouporabu svojeg položaja najveće kompanije u sektoru online pretraživanja, dok drugi tvrdi da monopolizira tržište digitalnog oglašavanja.

Regulatorni teren za Google također je neprijateljski raspoložen u Europi. Među tehnološkim je tvrtkama koje Europska unija istražuje zbog mogućih kršenja novog Zakona o digitalnim tržištima, direktive koja ljudima olakšava kretanje između konkurentskih online usluga poput platformi društvenih medija, internetskih preglednika i trgovina aplikacijama.

“Ova transakcija nije službeno prijavljena Komisiji. Ako transakcija predstavlja koncentraciju i ima dimenziju EU-a, uvijek je na tvrtkama da o tome prijave Komisiju”, rekao je glasnogovornik Europske komisije, koja je u prošlosti kaznila Google zbog antikonkurentskih praksi u online pretraživanju.

Google i HubSpot nisu odgovorili Reutersu na zahtjeve za komentar.

Intenzitet antimonopolskog nadzora odvratio je većinu tehnoloških divova od sklapanja mega poslova. Posljednja velika dovršena akvizicija bila je Microsoftova. Ugovor vrijedan 69 milijardi dolara za kupnju proizvođača “Call of Duty” Activision Blizzard, koji je proizvođač konzole Xbox uspio proći britanske regulatore tek nakon što je pristao odustati od prava na streaming za Activisionove igre.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari