Europska mreža za zaštitu potrošača upozorila platformu za preprodaju karata zbog neispunjenja zahtjeva

Val grupa/PR
ilustracija, foto: PR

Europska komisija i nacionalna tijela za zaštitu potrošača primili su više pritužbi u vezi s web-mjestom tvrtke Viagogo, poput nedostatka jasnih informacija o porezima i naknadama koje moraju platiti potrošači, što se Viagogo obvezao riješiti. No ipak ima propusta u izvršenju svih zahtjeva.

Nakon dijaloga s Europskom komisijom i nacionalnim tijelima za potrošače država članica, Viagogo, internetsko tržište za preprodaju secondhand (već kupljenih) ulaznica za događaje, obvezao se bolje informirati potrošače o uvjetima pod kojima se ulaznice preprodaju i ‘prestati vršiti pritisak na potrošače prekomjernim porukama odbrojavanja u svojoj ulozi trgovca’.

„Potrošači koji kupuju rabljene ulaznice moraju točno razumjeti što kupuju, potencijalne rizike s kojima se suočavaju kada ulaznice ne dolaze od ovlaštenih prodavača i da tvrdnje o nestašici mogu biti samo trik koji će ih natjerati da kupe po višoj cijeni. Nadam se da će obveze koje je preuzeo Viagogo dovesti web stranicu tvrtke i uvjete u veću usklađenost sa zahtjevima zakona EU-a o zaštiti potrošača. Pozivam ovog tržišnog lidera da osigura brzu i točnu provedbu svojih obveza diljem Unije.“, izjavila je povodom upozorenja Věra Jourová, potpredsjednica Komisije za vrijednosti i transparentnost.

Pristanak platforme na više zahtjeva Komisije

Mreža za suradnju u zaštiti potrošača (CPC), kojom koordinira Komisija, započela je dijalog s tvrtkom Viagogo u travnju 2021. Nakon višestrukih razmjena, Viagogo je sada pristao provesti niz promjena na verzijama svoje web stranice koje su usmjerene na potrošače iz EU/EEA do kraja kolovoza 2024. u svojstvu trgovca, uključujući: Daljnje pojašnjenje kako Viagogo rangira karte u rezultatima pretraživanja; Značajno smanjenje broja poruka s odbrojavanjem koje se pojavljuju na njegovoj web stranici; Obavještavanje potrošača, već na stranici za odabir ulaznica, je li je prodavatelj ulaznice trgovac ili drugi potrošač.

Ove su informacije ključne jer se potrošači ne mogu pozvati na pravila EU-a o zaštiti potrošača u odnosu na prodavače koji nisu trgovci.

Ako je za kartu dostupno više opcija dostave, Viagogo će potrošače sad jasnije obavijestiti da naknade za dostavu nisu uključene u prikazane cijene.

Štoviše, Viagogo je pristao implementirati do kraja kolovoza brojne izmjene i pojašnjenja nekoliko klauzula u svojim uvjetima, što će osigurati da, između ostalog: potrošači mogu pokrenuti pravne postupke protiv Viagogoa u svojoj državi članici prebivališta i da će uživati zaštitu svog nacionalnog zakona o potrošačima; potrošači imaju više vremena za podnošenje zahtjeva za povrat novca u okviru Viagogo ‘jamstvene’ sheme u slučaju da imaju problema sa svojim ulaznicama.; Viagogo ne može jednostrano promijeniti svoje odredbe i uvjete bez prethodnog obavještavanja potrošača i davanja razumne obavijesti da besplatno otkažu svoj račun; kada se potrošačima ponudi zamijenjeno mjesto sjedala u sklopu Viagogo ‘jamstvene’ sheme, novo mjesto sjedala bit će na istoj ili boljoj približnoj lokaciji kao ono na zamijenjenoj karti.

Odbijanje izvršenja idućih promjena

Međutim, Viagogo je odbio izvršiti sljedeće promjene koje je CPC mreža zahtijevala:

Informiranje potrošača o visini mogućih naknada za dostavu na početku postupka kupnje u slučaju da je za kartu dostupno više mogućnosti dostave.

Pojašnjavanje potrošačima da, osim pravnih lijekova koje nudi Viagogo kao posrednik, mogu imati (dodatna) prava u odnosu na stvarnog prodavača ulaznica i/ili organizatora događaja kada je njihov događaj otkazan ili odgođen.

CPC mreža pozvala je Viagogo da se pozabavi i ovim problemima i po potrebi može pribjeći mjerama prisile.

Viagogo podležan i europskom i zakonodavstvu članica

CPC mreža sada će aktivno pratiti kako Viagogo provodi svoje obveze. Ako Viagogo ne provede obveze ispravno u dogovorenom roku ili ako ne uspije riješiti preostale probleme koje je postavila CPC mreža, nacionalna tijela za zaštitu potrošača mogu odlučiti poduzeti mjere za provedbu usklađenosti, uključujući sankcije.

U nekim državama članicama u tijeku su pravni postupci protiv Viagoga na temelju prava potrošača EU-a i/ili nacionalnih zakona koji reguliraju (pre)prodaju ulaznica za događaje. Zatvaranje dijaloga između CPC mreže i Viagoga ne utječe na te postupke.

Od veljače 2024. Viagogo se mora pridržavati obveza dubinske analize DSA u svojoj ulozi posredničke usluge, uključujući one specifične za internetska tržišta kada djeluje kao takva. Koordinator digitalnih usluga države članice u kojoj Viagogo ima poslovni nastan odgovoran je za nadzor i provođenje usklađenosti s DSA od strane Viagoga u skladu s okvirom za provedbu DSA.

Zahtjevi zakona EU-a o zaštiti potrošača o kojima se govori u ovom CPC dijalogu mogu se pronaći u Direktivi o nepoštenoj trgovačkoj praksi (UCPD), Direktivi o pravima potrošača (CRD) i Direktivi o nepoštenim ugovornim odredbama (UCTD). Prema UCPD-u, tvrtke moraju potrošačima pružiti transparentne i istinite informacije i moraju se suzdržati od obmanjivanja potrošača kako bi utjecali na njihove izbore. CRD dodatno specificira informacije koje tvrtke moraju pružiti potrošačima prilikom kupnje putem interneta. UCTD zabranjuje tvrtkama primjenu standardnih uvjeta i odredbi koji su značajno neuravnoteženi na štetu potrošača.

Mreža za suradnju u zaštiti potrošača (CPC) mreža je nacionalnih tijela država članica EU/EEA odgovornih za provedbu zakona EU o zaštiti potrošača. Kako bi se uhvatili u koštac s prekograničnim problemima, njihove akcije koordiniraju se na razini EU-a. Europska komisija olakšava i u nekim slučajevima, koordinira takve zajedničke akcije.

Ove godine 17. veljače stupio je u primjenu Zakon o digitalnim uslugama (DSA). DSA usklađuje obveze za sve internetske platforme u EU-u kako bi se ojačala sigurnost i pouzdanost internetskog prostora. Obveze internetskih platformi prema DSA-u javno se provode u skladu s posebnim i zasebnim okvirom za provedbu utvrđenim tom uredbom. Provedbu dijele Europska komisija, s jurisdikcijom nad određenim platformama s više od 45 milijuna aktivnih primatelja mjesečno u EU-u, i nacionalni koordinatori digitalnih usluga. Koordinatori digitalnih usluga imaju, među ostalim, ovlasti zatražiti pristup podacima, narediti inspekcije i izreći novčane kazne pružateljima posredničkih usluga na svom području u slučaju kršenja.

5 Odgovora

  1. Uvijek je dobra stvar imati gdje i kome prodati već kupljene, neiskorištene karte. Bolje nego da propadnu, doista bi bila šteta 🙃

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari