Deloitte: Hrvatske tehnološke kompanije među najuspješnijima su u Srednjoj Europi

Natko Sertić i Katarina Pavlović. Foto: Deloitte Hrvatska

Konzultantska kuća Deloitte nedavno je raspisala godišnji natječaj za 50 najbrže rastućih tehnoloških kompanija srednje Europe, na koje se zainteresirane tvrtke, uključujući i hrvatske, mogu prijaviti do 31. kolovoza. Više o samom natječaju, uvjetima koje je potrebno ispuniti i tvrtkama iz Hrvatske koje su se proteklih godina našle na toj prestižnoj listi za Financije.hr ispričali su nam Natko Sertić, glavni partner u Deloitteovom odjelu za poreze i Katarina Pavlović, direktorica u Odjelu za poreze i voditeljica Technology Fast 50 inicijative u Hrvatskoj.

Nedavno ste objavili poziv za Vaš tradicionalni izbor 50 najbrže rastućih tehnoloških kompanija srednje Europe. Tko se sve može prijaviti i koje preduvjete mora zadovoljiti?

Tako je, Deloitte je upravo pokrenuo svoje godišnje natjecanje “50 najbrže rastućih tehnoloških kompanija Srednje Europe”. Ovo prestižno natjecanje održava se već 25 godina zaredom, rangirajući najbrže rastuće kompanije u tehnološkom sektoru. Natjecanje pruža priliku kako etabliranim tako i novim tehnološkim kompanijama da istaknu svoju vodeću poziciju u industriji. Izuzetno smo sretni što imamo mogućnost prepoznati i podržati domaće brzorastuće kompanije koje stalno doprinose inovativnosti i rastu gospodarstva.

Na natječaj se mogu prijaviti kompanije koje imaju poslovno središte u Hrvatskoj (i Srednjoj Europi) i koje posluju u sljedećim (ili srodnim) industrijama: komunikacije, tehnologije zaštite okoliša, fintech, hardver, zdravstvo, farmaceutska industrija, mediji i industrija zabave te softver.

Koji su glavni kriteriji odabira i na koliko je kategorija podijeljen natječaj?

Natječaj obuhvaća četiri kategorije. Za plasman u glavnoj kategoriji “50 najbrže rastućih tehnoloških kompanija Srednje Europe (Fast 50)” mogu se prijaviti kompanije s najmanje četiri godine poslovanja (osnovane do 31. prosinca 2019.) s godišnjim prihodima u iznosu od najmanje 50.000 eura u 2020., 2021. i 2022. godini te 100.000 eura u 2023. godini.

U potkategoriji “Kompanije u usponu (Companies to Watch)” sudjeluju mlade kompanije s brzim rastom koje još ne ispunjavaju kriterije za prijavu na glavno natjecanje i posluju manje od četiri godine. Najbolji se rangiraju na osnovu prosječnog rasta prihoda ostvarenih tijekom posljednje tri godine. Moraju imati godišnji prihod od najmanje 10.000 eura u 2021. i 2022. i minimum 30.000 eura u 2023. godini.

Katarina Pavlović. Foto: Deloitte

“Zvijezde pozitivnog utjecaja (Impact Star)” posebna je kategorija u kojoj se priznaju kompanije koje uspješno povezuju izvrsne proizvode/usluge s pozitivnim učinkom na barem jednom od sljedećih područja: društvo, poslovanje, inovativnost, okoliš i raznolikost. Zainteresirani za prijavu u ovoj kategoriji trebaju ispuniti dodatni upitnik.

Postoji još jedno posebno priznanje “CE Tech Rocketship!” u kojem zajednički timovi Google Clouda i Deloittea ocjenjuju tehnologije prijavljenih kompanija i nagrađuju one s najvećim poslovnim potencijalom. Za to priznanje mogu se natjecati sve kompanije koje su se prijavile na natječaj u glavnoj kategoriji “Fast 50” i u kategoriji “Companies to Watch”.

Deloitteu to, kako je navedeno u press materijalima, donosi uvid u stalno rastuće tržište tehnoloških kompanija, no što dobivaju same kompanije? Po pitanju referenci za neke buduće poslove ili otvaranja novih tržišta.

Sudjelovanjem na Deloitteovom natječaju “50 najbrže rastućih tehnoloških kompanija Srednje Europe”, kompanije dobivaju brojne koristi koje značajno doprinose njihovom poslovanju i reputaciji u industriji. Fokus natječaja nije usmjeren na financijske nagrade, već na tržišna priznanja koja kompanije postižu svojim plasmanom na listi. Naime, sudjelovanjem u programu, kompanije imaju priliku povezati se s istaknutim kolegama iz sektora i ključnim igračima, što potiče razmjenu ideja i mogućnosti za suradnju. Također, njihova prisutnost na listi jača vjerodostojnost među poslovnim partnerima, ulagačima, klijentima i zaposlenicima, pridonoseći pozitivnom medijskom publicitetu na lokalnoj i regionalnoj razini. Dodatno, neke kompanije su se putem Deloitteovih globalnih internih kanala uspjele povezati s potencijalnim investitorima, što dodatno potiče njihov međunarodni razvoj i rast.

Koliko se lani prijavilo kompanija i kakve brojke očekujete ove godine?

Prošle su se godine prijavile 23 kompanije, a ove godine očekujemo otprilike sličan broj, možda čak koju prijavu više. Proteklih pet-šest godina smo redovito imali stabilan broj prijava, između 20 i 30 kompanija. Naše su kompanije već navikle na aktivno sudjelovanje na Deloitteovoj “Fast 50” listi Srednje Europe, što je rezultat predanosti i izvrsnosti naših poduzetnika i njihovih timova. Očekujemo da će i ove godine naše kompanije pokazati jaku prisutnost i konkurentnost na natječaju.

Među najbrže rastućima, koliko je prošle godine bilo onih iz Hrvatske i koje su to?

Iz Hrvatske se prošle godine na natječaju plasiralo ukupno devet kompanija od kojih pet u glavnoj kategoriji 50 najbrže rastućih, jedna u kategoriji “Companies to Watch” i tri u kategoriji “Impact Star”. Devot (4.) i Aircash (7.) su se plasirali u top 10 “Fast 50” ljestvice, a slijedili su ih HiveTech (29.), Luminum ICT ( 31.) i Orqa ( 41.). U kategoriji „Companies to Watch“ Lumen Spei je bio na 7. mjestu, a u posebnoj kategoriji “Impact Star” predstavljeni su SeekandHit, Notch i Cinnamon.

Natko Sertić. Foto: Deloitte

Ponosni smo na činjenicu da smo prošle godine imali dvije kompanije plasirane u Top 10: Devōt i Aircash, koje su se istaknule visokim plasmanom i na prethodnim rangiranjima. Također, HiveTech je nakon dvije uspješne godine u kategoriji “Companies to Watch” ostvario plasman u glavnoj kategoriji. Želimo ovim priznanjima potaknuti i druge na ustrajnost u svojim idejama i poslovnim pothvatima.

Sudeći prema rezultatima izbora unazad nekoliko godina, iz kojih zemalja stiže najviše uspješnih tehnoloških kompanija, odnosno koje su države predvodnici u tom sektoru?

Uspješnost svakako diktira i veličina njihovih tržišta pa su posljednjih godina uglavnom najuspješnije kompanije iz Poljske i Češke. Slijedi Hrvatska što pokazuje iznimnu uspješnost naših tehnoloških kompanija, jer po uspješnosti zauzimamo treće mjesto ispred relativno većih tržišta poput Mađarske, Rumunjske, Srbije…

Sad bih se malo posvetio samom Deloitteu Hrvatska, ako se ne varam isti se sastoji od dvije tvrtke? Kakve sve usluge te tvrtke pružaju?

Deloitte Hrvatska sastoji se od dvije kompanije: Deloitte d.o.o. i Deloitte savjetodavne usluge d.o.o. Ove kompanije zajedno čine jednu od vodećih kompanija za pružanje usluga revizije, upravljanja rizicima, poreznog, poslovnog i financijskog savjetovanja. Navedene usluge pruža tim od oko 250 domaćih stručnjaka i specijaliziranih stručnjaka iz inozemstva. U Hrvatskoj kao dio Deloitte Legal mreže djeluje i tim ovlaštenih pravnih savjetnika koji klijentima pružaju i specijalizirane pravne usluge. Kombinirajući lokalno znanje i međunarodnu ekspertizu, Deloitte Hrvatska nudi cjelovita rješenja za svoje klijente, pomažući im u rješavanju izazova i iskorištavanju prilika na tržištu. Bilo da je riječ o reviziji, poreznom savjetovanju, poslovnim strategijama ili pravnim pitanjima, Deloitte Hrvatska odnosno ovlašteni pravni savjetnici u Deloitte Legal timu u Hrvatskoj ističu se kao pouzdan partner u poslovanju.

Radite i brojna istraživanja od kojih je posljednje ono o ženama na radnom mjestu. Kako birate teme kojima ćete se baviti i koliko prosječno traje rad na jednom takvom istraživanju?

Naša su istraživanja vođena različitim faktorima. Kao globalna kompanija, mnoga su naša istraživanja inicirana globalno, prema ključnim temama i trendovima koji su u fokusu na međunarodnoj razini. Također, pratimo lokalno tržište i identificiramo specifične potrebe i interese naših klijenata i poslovne zajednice. Kombinacijom globalnih inicijativa i lokalnih uvida biramo teme koje su relevantne i korisne za naše klijente i partnere.

Rad na jednom istraživanju obično traje nekoliko mjeseci, uključujući planiranje, prikupljanje podataka, analizu i izradu završnog izvješća. Naša istraživanja često uključuju suradnju s različitim stručnjacima unutar Deloittea, kao i vanjskim partnerima, kako bismo osigurali kvalitetne i relevantne uvide. Na primjer, zadnje lokalno istraživanje “Raznolikost i inkluzivnost na radnom mjestu” smo radili u suradnji s HUP-om, kako bismo adresirali važna pitanja rodne ravnopravnosti u poslovnom okruženju. Istraživanje prikazuje stavove i razmišljanja menadžera na vodećim pozicijama kompanija i financijskih institucija koje smo usporedili s istraživanjem provedenim 2019. godine.

Kroz istraživanja nastojimo pružiti vrijedne uvide i promjene u trendovima koji mogu pomoći organizacijama u unapređenju njihovih praksi, doprinoseći pozitivnim promjenama u poslovnom svijetu.

31 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari