Gubitak Croatia Airlinesa za prošlu godinu iznosio je 19,6 milijuna eura, objavljeno je u petak u financijskom izvješću.
U 2024. godini operativni gubitak iznosio je 16 milijuna eura, a nakon uključivanja neto rezultata financiranja porastao je na spomenuti iznos.
Godinu prije, piše Hina, ostvarena je neto dobit od 2,3 milijuna eura.
Ukupni prihodi lani su iznosili 268,5 milijuna eura, 1,8 posto više nego godinu prije. Rashodi su porasli za deset posto, na 287,9 milijuna eura.
Tijekom prošle godine Croatia Airlines prevezao je 1.8 milijuna putnika, što je šest posto više u odnosu na 2023.
U analizi rezultata navode kako razdoblje investicijskog ciklusa zamjene flote zrakoplova karakteriziraju operativni i financijski izazovi te je kompanija i planirala negativne financijske rezultate.
Dodatne značajne troškove u Croatia Airlinesu vide i u okolnostima na koje većinom nisu mogli utjecati. Uz ostalo navode kako je isporuka dva nova zrakoplova Airbus A220, koji su trebali biti isporučeni prije početka ljetne sezone, više puta pomicana uz sve veće kašnjenje, čemu su se trebale prilagođavati aktivnosti vezane za njihov prihvat.
Prvi zrakoplov Airbus A220 tako je krenuo u promet 6. kolovoza, a drugi tek 27. prosinca.
Pročitajte još:
Ističu i produljenje sezone radova baznog održavanja za Airbus i Q400 flotu.
Kašnjenje isporuka i produljenje radova u hangarima zahtijevalo je angažiranje dodatnih znatno skupljih zrakoplova u kratkoročnom najmu (wet lease) kako bi se ostvario planirani red letenja, sačuvali slotovi na zračnim lukama i povjerenje putnika, stoji u financijskom izvješću.
Croatia Airlines d.d.
Bani 75B, 10010, Buzin, Hrvatska
261.821.972,47 (2023)
907 (2023)
11 Odgovora
Nešto ne štima
Dobro je dok se ne krenu rušiti….
Bas su mi cudni ti podaci.
Hoće sad biti veće cijene da se uskladi gubitak ili…..
Croatia Airlines u crvenom! Gubitak od 196 milijuna eura! 😬 Koji su sljedeći koraci za oporavak? ✈️
Sve kod nas završava u gubicima osim bankovnih računa vlasnika i upravitelja.
Stalno su u gubicima.
Dugoročno, uspješna integracija nove flote i optimizacija operativnih procesa ključni su za povratak na profitabilnost, ali je nužno pažljivo upravljanje troškovima i eventualno prilagođavanje poslovne strategije.
Jaki su oni, budu opet uzletili
Ovo je baš čudno za njih.
Gubitak od 19,6 milijuna eura za Croatia Airlines u 2023. godini još je jedan pokazatelj dugotrajnih problema nacionalnog avioprijevoznika. Iako je prošle godine broj putnika porastao, očito to nije bilo dovoljno da se tvrtka izvuče iz financijskog minusa.