Većina članica EU još važe argumente za i protiv novih carina na uvoz električnih vozila iz Kine, pokazala je Reutersova “neformalna” anketa, signalizirajući da Bruxelles teško pronalazi podršku za prijedlog koji bi trebao pomoći domaćoj industriji.
Komisija je naznačila da bi 4. srpnja, preliminarno mogla uvesti dodatne carine na uvoz električnih automobila na baterije iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog “nepoštenih” subvencija proizvođačima.
Nameti bi, podsjeća Hina, obuhvatili kineske marke poput BYD-a, Geelyja i SAIC-a, ali i vozila koja američki Tesla, njemački BMW i druge zapadne tvrtke proizvode u Kini.
Njemačka želi zaustaviti uvođenje tih carina, rekao je izvor u vladi za Reuters, dok su Francuska, Italija i Španjolska nagovijestile da će ih podržati.
Češka, Grčka, Irska i Poljska još raspravljaju o prijedlogu, Belgija trenutno ima tehničku vladu, a Nizozemci su nedavno izašli na izbore i dobili su vladu tek ovaj tjedan.
Zemlje će glasati o carinama u idućim tjednima, a rezultat neće obvezati Komisiju koja se u odluci o otvaranju istrage o mogućoj nepropisnoj državnoj potpori kineskim proizvođačima prvi puta nije pozvala na prigovore domaćih proizvođača.
Ako Bruxelles na kraju istrage predloži konačne carine, članice EU glasat će o prijedlogu u listopadu. Namet može blokirati „kvalificirana većina” od najmanje 15 zemalja koje predstavljaju 65 posto europskog stanovništva.
Zagovornice carina Francuska, Italija i Španjolska čine 40 posto stanovništva EU-a, napominje Reuters.
Pročitajte još:
Peking je, piše Hina, u međuvremenu signalizirao da bi mogao uzvratiti podizanjem carina na benzince iz EU-a s motorom zapremnine veće od 2,5 litara. Stručnjak Kineskog centra za automobilsku tehnologiju i istraživanje (CATARC) i zamjenik direktora Kineskog istraživačkog centra za automobilsku strategiju i politiku Liu Bin izjavio je za Global Times da bi ih trebali podići s 15 na 25 posto.
Jedan odgovor
Podijeljeni smo mi oko svega