Boya d.o.o.: Mala tvrtka s velikim, obojanim srcem

Boya
Boya bojice, Zagreb, Foto: Boya d.o.o.

Boya d.o.o. je tvrtka sa sjedištem u Zagrebu, osnovana 2014. godine, a bavi se proizvodnjom i prodajom istoimenih Boya bojica. Boya je suha, voštana pastela za crtanje, bojanje i slikanje. Oblikovana od rubova, vrhova i zaobljenih strana, omogućuje crtanje linijama, obojenim plohama ili sjenama – glavnim elementima svakog crteža ili slike.

Ideja o posebnom alatu za crtanje, pod nazivom Boya crayons koji je inovativan, dizajniran tako da osigura slobodan, a opet čvrst pokret ruke koji je važan dio kreativnog umjetničkog izražavanja, kaže Maja Mesić, direktorica o vlasnica ove inovativne tvrtke, koja se našla i među naših 99 najuspješnijih.

„Boya predstavlja inovativan pristup crtanju s formom koja se može prilagoditi linijama crtanja kao i površinama u boji. Sa svojim oblikom u obliku suze, omogućuje da zglob bude slobodan bez prilagođavanja pokretima koje diktiraju drugi restriktivniji oblici. Korisnik može prirodno koristiti Boyu i postaviti ruku kako želi. Pokreti zapešća su tečniji i stoga korisnik može postići ravnotežu i stabilnost lako se prilagođavajući njegovom obliku. Iako je Boya mlada tvrtka, ona nastavlja poticati kreativno razmišljanje i proizvod postaje vrlo popularan među svim kreativnim korisnicima. Boya bojice također su nagrađivani proizvod, a visoko cijenjena nagrada Red Dot samo je jedan od njih. Izrađeni su od materijala za razliku od bilo kojeg drugog pastela. Odličan balans između voska i nježne pastele omogućuje kako meke linije tako i prozirno miješanje boja na papiru, a što je djeci važno, ne ostavlja tragove na rukama dok crtaju“, kaže Mesić za Financije.hr.

Tvrtka je mala, ali, kako kaže Mesić, ima organski rast.

„Rastemo zdravo, međutim svaka promjena u tom rastu zahtjeva pripremu, bilo da se radi o osiguravanju još ponekog kvadrata za skladištenje robe, zapošljavanja nove osobe ili investiciji u novi stroj. Kod malih tvrtki je najveći izazov to što se svaka promjena lomi na jednom čovjeku, a to je gotovo uvijek onaj koji je i firmu osnovao. Treba vremena da se posloži kompletna logistika za sve potrebe unutar jedne firme. Ono što je dobro je da danas postoji dosta alata koji olakšavaju vođenje poslovanja upravo kod tvrtki kao što je moja“, kaže direktorica tvrtke Boya d.o.o.

Boya
Boya bojice, Zagreb, Foto: Boya d.o.o.

Tržište na kojem Boya plasira svoje bojice je veliko i specifično a Maja Mesić kaže da danas nema jednostavnog tržišta jer smo ogromno potrošačko društvo koje je naviklo na brzu izmjenu stvari – ono što je bilo jučer, već je dosadno.

„Ovdje prednost naravno imaju firme i proizvodi koji posjeduju snagu da u vrlo kratkom roku lansiraju proizvod, a to naravno znači ogromna financijska moć uložena prije svega u marketing, a onda u sve ostalo. Mislim da je kod firmi poput Boye dobro sklapati suradnje upravo s partnerima koji su također na nivou na kojem sam ja. U praksi bi to značilo da je možda pametnije odabrati pet malih trgovina s kojima ćeš raditi nego jedan veći lanac dok naravno ne odrasteš dovoljno da možeš ići prema zahtjevnijim granam tržišta. Objasnila bih to tako da je s pet vlasnika malih trgovina jednostavnije raditi, lakše i direktnije je komunicirati, možeš ih bolje upoznati sa svojim proizvodom, povjerenje se brže razvija. Brža je izmjena komunikacije a time i rezultat brži što je kod rasta prihoda vrlo bitno. Proces pozicioniranja proizvoda kod većih trgovina je puno sporiji. Primjerice, u svibnju se naručuje za Božić tako da su izmjena i rezultati sporiji dok se naravno ne zatvori jedan kružni ciklus i sve dođe na svoje, a to može trajati“, kaže Mesić.

Prvi Boya shop otvoren je u Korčuli, Starom gradu, ističe Mesić, te ove godine proslavljaju deset godina svog postojanja. Danas posluju i u Zagreb a za sada, barem u glavnom gradu, nemaju problema s radnom snagom.

„Na otoku je ta tema uvijek izazovna, međutim prije nisam imala problema, ali sada nailazim na poteškoće sa zapošljavanjem, s time da se radi o otoku pa i sa stranom radnom snagom nije jednostavno. To je vrlo kompleksan problem koji se ne može izolirati, a pogotovo kada se radi o turizmu. Radna snaga je također  jedan od faktora radi kojeg gubimo na kvaliteti i autentičnosti“, ističe Mesić.

Boya bojice
Boya bojice, Zagreb, Foto. Boya d.o.o.

Poslovanjem je zadovoljna, s obzirom na to da je ova mala tvrtka u konstantnom rastu, ističe direktorica tvrtke Boya d.o.o za Financije.hr

„Da nije bilo pandemije stvari bi išle još bolje jer smo početkom 2020. godine izlagali na sajmu Creativeworld u Frankfurtu i ostvarili veliku zapaženost, ali ubrzo nakon toga svi znamo kako su se stvari okrenule. 2023. godine ponovo izlazimo na sajam i sada nam se odvija ono što se trebalo od 2020. godine, ali dobro. Po struci sam industrijski dizajner s diplomom Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu tako da sam period pandemije iskoristila za redizajn pakiranja što je bio dosta veliki zahvat, međutim dočekala sam ponovno buđenje tržišta spremna“, kaže Maja Mesić, vlasnica ove tvrtke.

Nakon sajma, kaže, dobili su nekoliko dobrih narudžbi koje su pomogle tvrtki, a tvrtka je kroz ovo izazovno vrijeme koristila i potpore za zaposlenike, ali i druge mjere.

Boya
Boya bojice, Zagreb, Foto: Boya d.o.o.

„Okrenula sam se online prodaji i povezala s nekoliko stranih portala koji su povezivali proizvođače i trgovce, ali bilo je izazovno, rekla bi stajanje u leru“, prisjeća se Mesić, naglašavajući i da je poslovnim rezultatima za 2023. godinu zadovoljna.

„Zadovoljna sam postignutim za 2023. godinu, ponajviše ostvarenim suradnjama za strana tržišta za koje mislim da će narednih godina tek procvjetati jer su izgrađene na zdravim temeljima i plod su detaljnih dogovora. Naučila sam način na koji biram partnere s kojima ću surađivati i koji će mi pomoći da ostvarim svoju viziju i mislim da mi je to najveći uspjeh u 2023. godini. Određeni prihod je samo posljedica ovakvih odluka“, ističe vlasnica tvrtke Boya d.o.o.

U ovoj godini Mesić je započela i dobre poslovne suradnje za koje očekuje da će se tek proširiti.

„U principu, treba se logistički na to pripremiti, no to će biti vrlo operativno i vjerujem da s time neće biti problema. Ovisno o brzini kojom će se odvijati daljnji rast vrlo vjerojatno ću morati razmišljati i o investiranju u novi stroj za proizvodnju, to će biti malo veći zahvat. Što se tiče proširenja asortimana za iduću godinu imam u planu posvetiti se načinu predstavljanja proizvoda u takozvanog „department store“ jer s time ulazim u jedno novo tržište“, kaže Maja Mesić, direktorica tvrtke Boya d.o.o.

Dugoročni plan ove tvrtke je razvoj još jednog proizvoda povezanog s Boyama za koji je Mesić već počela raditi funkcionalne modele, koji bi trebali biti spremni za oko dvije godine godine.

Najuspješnija poduzeća u prerađivačkoj industriji, po prihodima
PozicijaNaziv poduzećaUkupni prihodiRezultat poslovanja
(dobit prije oporezivanja)
1.PISMORAD d.o.o.10,424.350.61529,562.72
2.METALPRODUKT d.o.o.10,279.452.351,963.890.43
3.NET d.o.o.7,244.454.651,040.888.88
4.EKOHOLD d.o.o.5,332.784.05318,965.00
5.Svjećarsko – trgovački obrt RIPS, Zoran Salopek, Karlovac, Vatrogasna cesta 74,132.405.81158,479.33
6.STOLARSKI OBRT “STOLARIJA JAKOPČIN”-Vjekoslav Jakopčin, Mali Bukovec, Pavleka Miškine 354,034.588.3828,544.16
7.Hrvatski kišobran d.o.o.4,020.920.23752,705.52
8.METAL-TRGOVINA-FILKO d.o.o.3,764.788.3890,735.94
9.ESEL d. o. o.2,998.150.11699,680.76
10.TOMISLAV-SVIJEĆE d.o.o.2,314.112.61378,368.38
11.SVJEĆARSTVO DOBOŠIĆ d.o.o.2,274.516.0262,969.06
12.FLOREUS d.o.o.1,990.652.68301,915.62
13.LAMPAŠ, PROIZVODNO TRGOVAČKI OBRT, NATALIJA KOLAR I ANTONIO RAKOVIĆ, SISAK, MIJE GORIČKOG 221,465.196.90180,996.04
14.STATOPLAST d.o.o.1,405.779.00103,503.00
15.IVATOM d.o.o.1,197.547.4058,716.58
16.SPORT SPIRIT SUPER j.d.o.o.1,073.818.05179,900.12
17.VIVATIP d.o.o.856,175.4851,131.75
18.LICITARSKO SRCE d.o.o.766,870.103,558.69
19.SERRAGLI d.o.o.703,000.5442,332.85
20.Diadema Croatia d.o.o. Prelog702,264.9174,742.28
21.PISMOREKLAM d.o.o.656,974.9040,508.78
22.K-GANESA, d.o.o.638,429.4223,680.06
23.NATIVE d.o.o.610,659.055,254.16
24.TIPS, d.o.o.583,925.63135,012.80
25.Kofer točka d.o.o.573,294.988,502.80
26.TECH GARDEN d.o.o.557,467.12131,363.82
27.AQUASAN WELLNESS & SPA d.o.o.548,365.8652,993.56
28.CASSIS OPREMA d.o.o.527,154.2532,343.45
29.BIROMAT, d.o.o.458,972.7415,455.14
30.BLISTA PROIZVODNJA d.o.o.457,670.4790,544.21
31.ELJUGA d.o.o.413,124.259,529.96
32.FRANTEX – PROMET, d.o.o.374,572.02116,910.27
33.“KUŠT” SVJEĆARSTVO-PLASTIKA-TRGOVINA, Ivica Kušt, Jalšje 73, Veliko Trgovišće351,044.8415,519.32
34.SLUGA d. o. o.348,914.0054,823.58
35.SVJEĆARSTVO “IVONA” vl. DIMČE KARAŠOV, VIŠKOVO, BUJKI 23346,734.6753,980.33
36.PAVLOVIĆ PROMET d.o.o.337,915.02126,953.91
37.“AMARENA” OBRT ZA PROIZVODNJU I UGOSTITELJSTVO, GABRO ŠPREM, IVANEC, IVANA GUNDULIĆA 18335,389.704,448.93
38.ORELJ d. o. o.314,313.2733,128.46
39.UNIKATNI POKLONI d.o.o.295,462.1910,363.46
40.MESKAL d.o.o.272,595.668,704.84
41.PRIJATELJICA PLUS d.o.o.269,712.9312,023.53
42.DARDA PROIZVODNJA VATROGASNE OPREME d.o.o.268,149.151,492.34
43.JAMAN,obrt za proizvodnju, trgovinu i usluge, vl. Danijel Jaman, Split, Šubićeva 3230,748.0860,863.16
44.BOYA d.o.o.224,111.078,750.57
45.PICK UP j.d.o.o.215,951.4264,391.84
46.MI-DVA d.o.o.215,067.154,661.11
47.PARAFIN PRODUKT – PROIZVODNO TRGOVAČKA DJELATNOST, vl. Boris Panjkov, Osijek, Vinogradska 23214,480.6213,622.27
48.ROBE I MIMA j.d.o.o.203,652.504,120.99
49.KUĆA POKLONA j.d.o.o.202,878.6710,441.70
50.PEČAT d.o.o.195,207.2915,774.74
51.MERLIN VELIKI d.o.o.190,991.20110,491.35
52.ApiFumi d.o.o.182,946.2811,217.92
53.MODANA d.o.o.171,007.871,388.98
54.IDRA ALFA d.o.o.162,988.1616,248.12
55.PROIZVODNJA SVIJEĆA ANIČIĆ d. o. o.162,401.0024,882.00
56.BARTOLOMEJ j.d.o.o162,268.5320,705.71
57.CROlogo j. d. o. o.160,012.7945,254.52
58.HEDERA KERAMIKA d.o.o.150,249.441,575.33
59.PEHARI T&T d.o.o.145,364.916,252.63
60.DONUM d.o.o.137,793.346,587.27
61.KRODAT d.o.o.134,609.7318,425.92
62.HREPIĆ PROMET d.o.o.132,499.0952,630.83
63.GRAVER, obrt za graversku djelatnost, vl. Marija Volinek – Štrekelj, Osijek, Županijska 6122,582.689,095.25
64.MOJ OTISAK d.o.o.119,908.805,886.11
65.KRATKI FITILJ d.o.o.117,175.773,758.64
66.RUSULICE d.o.o.114,655.6015,739.82
67.VIOLA GARDEN FLOR d.o.o.103,300.0724,336.73
68.ADMA-PRO d.o.o.100,265.986,005.88
69.VALDORA j.d.o.o.85,656.228,322.39
70.IVON d.o.o.80,514.3135,324.47
71.TERRA kreativa j.d.o.o.79,348.001,356.00
72.IZRADA SVIJEĆA GALUNIĆ d.o.o.76,710.966,865.79
73.ŽITAK – FINA DALMATA d.o.o.65,307.20346,00
74.TOMISLAV proizvodno-trgovački obrt, Tomislav Bešenić, Mrežnički Brig 37 a.65,292.249,906.48
75.MALA TVORNICA j. d. o. o.64,030.271,712.51
76.DOLEMA d.o.o.55,968.661,203.66
77.ADRI 2 j. d. o. o.52,356.405,031.18
78.EXORO ART d.o.o.51,588.30997,34
79.HOLOGRAF ART d.o.o.49,651.90383,44
80.PERAS OPREMA j.d.o.o.46,349.841,263.85
81.Via Madera d.o.o.39,233.393,188.31
82.ACCENDO UTILIS d.o.o.38,914.54294,65
83.Linderior d.o.o.38,410.48750,39
84.UMJETNOST ŠERBU j.d.o.o.37,657.13841,32
85.TERARISTIKA d.o.o.36,397.976,974.17
86.MIMA SUVENIRI j.d.o.o.35,968.466,231.21
87.B-DENTAL d.o.o.35,632.787,921.70
88.TERRA KERAMIKA d. o. o.35,631.5324,597.11
89.INDIGRAM d.o.o.34,417.59519,97
90.DIVA SPORT j.d.o.o.33,992.24158,59
91.metal24 j.d.o.o.33,727.095,242.32
92.UNIGRAV d.o.o.33,446.895,868.84
93.U K R A S d.o.o.33,219.092,859.07
94.EL PADRE d.o.o.32,484.82711,03
95.SPORTIGO MARKETING j.d.o.o.31,598.8515,405.75
96.PEČAT d. o. o.29,959.25330,81
97.TROPHY DESIGN TAXIDERMY d.o.o.29,950.004,32
98.PROSPER PROMET d.o.o.27,869.89197,97
99.Ljubičasti mrav j.d.o.o.25,031.795,696.17
izvor: CompanyWall, *svi podaci su za 2023. godinu, u eurima

11 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari