Apple izgubio primat u prodaji mobitela u Kini, prestigli ga Vivo i Huawei

iPhone 16, Foto: Apple.com

Apple više nije na prvom mjestu po prodaji pametnih telefona u Kini jer su ga u 2024. godini prestigli lokalni rivali Vivo i Huawei.

Godišnja isporuka proizvođača iPhonea u tu zemlju je pala 17 posto, otkrivaju podaci jedne od vodećih globalni tvrtki koje se bave analitikom tržišta tehnoloških proizvoda Canalys.

Taj je najlošiji godišnji rezultat koji je Apple dosad doživio na kineskom tržištu i uključuje smanjenje prodaje u sva četiri tromjesečja. U zadnjem je pad iznosio čak 25 posto.

Tijekom 2024. Vivo je došao do tržišnog udjela u Kini od 17 posto. Iza njega je Huawei sa 16 posto i onda Apple s 15 posto.

Jedan od faktora koji je igrao ulogu u narušavanju konkurentnosti Applea je izostanak primjene umjetne inteligencije u najnovijim iPhoneima koji su prodavani u Kini gdje ChatGPT nije dostupan.

“Appleov položaj na tržištu se suočava s više izazova. To su stalna ažurirana izdanja ključnih proizvoda Huaweia, širenje domaćih preklopnih telefona u segmentu skupljih proizvoda te izgradnja lojalnosti kupaca Android brendovima kao što su Xiaomi i Vivo kroz tehnološke inovacije”, ističe analitičar Canalysa Toby Zhu.

Apple je u prethodne četiri godine uživao stalan rast nakon američkih sankcija koje su onemogućile Huaweiu pristup američkoj tehnologiji.

No, od kolovoza 2023. Huawei se uspješno vratio na tržište premium proizvoda lansiranjem novih mobitela koji koriste kineske čipove. U zadnjem tromjesečju prošle godine ta je tvrtka povećala prodaju za 24 posto prema istom razdoblju godinu ranije.

Proizvođač iPhonea se stoga okrenuo ne baš uobičajenim popustima na tamošnjem tržištu kako bi potaknuo prodaju. U razdoblju od 4. do 7. siječnja model iPhone 16 nudio se po nižoj cijeni do 68,5 dolara na kupnju preko službenog kanala.

Vodeće kineske platforme za trgovinu online odgovorile su vlastitim promocijama, pa je Alibaba ponudio popust do 137 dolara na isti model mobitela.

Najveći rast u četvrtom kvartalu je imao Xiaomi, i to 29 posto, dok su Oppo i Vivo rasli 18, odnosno 14 posto.

Ukupna godišnja prodaja mobitela u Kini je rasla četiri posto na 285 milijuna primjeraka.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari