Zlatko Hrkać (Sofascore): Želja nam je napraviti najbolji sportski produkt na svijetu

Zlatko Hrkać, Foto: Privatna arhiva

Tvrtka Sofascore, koja stoji iza istoimene aplikacije uz čiju pomoć sportske rezultate i analize prate deseci milijuna korisnika u preko stotinu zemalja, nedavno je stigla do 50 milijuna “skidanja”, što je čini i jednom od najuspješnijih aplikacija na Google Play Storeu. U svojim uredima diljem svijeta imaju preko 200 zaposlenih, a prošle su godine dobili i svog prvog ambasadora, kapetana hrvatske nogometne reprezentacije Luku Modrića kojem se ubrzo pridružio još jedan ambasador Sofascorea, Mirko Filipović.

O svemu tome, kao i o brojnim drugim temama, razgovarali smo sa suosnivačem i CEO-om Zlatkom Hrkaćem.

Kako se rodila ideja o Sofascoreu i kako su izgledali vaši počeci 2010. godine? Ako se ne varam, krenuli ste iz stana na Vrbanima?

“Ivan Bešlić i ja odrasli smo u istoj ulici u mjestu Klinča Sela i zajedno išli u osnovnu školu. U doba kada je Myspace bio vodeća društvena mreža, pokrenuli smo blog, a zatim i forum pod imenom Cesarica.net. Pisali smo o raznim temama, od kraljevskog vjenčanja do tehnologije, i natjecali se tko će imati više posjeta. Kako je sport bio jedna od najpopularnijih tema, 2010. godine odlučili smo kupiti svoj prvi livescore feed i uzeli stan od 50 kvadrata na Vrbanima. I tako je krenulo.”

Preko Sofascorea rezultate utakmica prati više od 20 milijuna korisnika u preko stotinu zemalja. Kada ste se počeli širiti na strana tržišta i koje bi općenito bile neke prekretnice u ovih 13 godina koliko postojite? Na svojim stranicama, primjerice, kao jednu od takvih prekretnica naveli ste uvođenje Sofascore statističke ocjene.

“Jedna od prvih stvari koju smo promijenili bilo je ime. Znali smo da ako želimo biti snažni na međunarodnom tržištu, moramo naći bolje ime od Cesarice. Nakon još jednog prijedloga, odlučili smo se za ime Sofascore, koje smo izabrali 2012. godine, taman prije Europskog prvenstva. Još jedna prekretnica bila je 2014. kada smo počeli nuditi statističke analize. Uvođenje statističke ocjene 2015. je bio ključan zaokret u analitičkom smjeru, i po tome smo danas poznati. Naravno, to nije jedina inovacija, neki od naših popularnih “featurea” su i Attack Momentum, Attribute Overview i Sofascore heatmap.”

Profili igrača (Foto: Privatna arhiva)

Koliko sportova danas pokriva Vaša aplikacija i kakve sve podatke se može pronaći na njoj? Osim, dakako, samih rezultata.

“Trenutno pokrivamo čak 24 sporta. Nudimo detaljne statistike o timovima, igračima, sezonama i pojedinim utakmicama. Krajnji cilj je pokriti sve utakmice i mečeve koji imaju službenog suca na terenu. No, svoje tehnologije i široku paletu podataka koje imamo iskoristili smo za pregled povijesnih trenutaka – prošle godine smo predstavili Historical data značajku, koja zagriženim sportskim fanovima pruža uvid u sve nogometne utakmice, timove i igrače od 1966. godine do danas.”

Čitavu priču pokrenule su samo dvije osobe, koliko danas imate zaposlenih?

“Danas imamo preko 200 zaposlenih u uredima diljem svijeta. Središnjica je ovdje u Zagrebu, ali imamo kolege i u Mostaru, Indoneziji, Brazilu, Argentini i drugim zemljama. Kontinuirano zapošljavamo i brzo rastemo te se veselimo novim kolegama i njihovom entuzijazmu.”

Zašto ste se odlučili baš za te gradove? Na primjer za Buenos Aires i Sao Paolo?

“Želja nam je osigurati globalni doseg proizvoda te njegovu prisutnost na svim kontinentima, a jedan od ciljeva nam je i lokalni pristup većim tržištima. Upravo stoga smo se odlučili na urede u Brazilu i Argentini, s obzirom da su to ogromne zemlje s još većom ljubavi prema sportu i za nas je to tržište prepuno prilika.”

Statistika Luke Modrića (Foto: Privatna arhiva)

U prošle dvije godine ostvarili ste rast prihoda od otprilike 40 posto. Kakve brojke očekujete u ovoj godini?

“Iznimno smo zadovoljni proteklim godinama jer smo unatoč krizi i pandemiji kontinuirano zapošljavali i rasli, a prihod nam je u pet godina skočio približno pet puta. I ovu godinu ćemo zatvoriti sa značajnim rastom prihoda od približno 30 posto. Iako financije nikada nisu bile glavni cilj, financijska stabilnost i strateško planiranje čine nas opuštenijima u pristupanju novim proširenjima, novim tržištima i novim projektima. Također, iznimno nam je bitno da se naš tim nema razloga opterećivati financijskom stabilnošću tvrtke, nego se posvetiti svojoj ekspertizi i razvoju proizvoda i tvrtke.”

Vrlo interesantna mi je i vaša Sofascore Akademija koju ste pokrenuli u suradnji sa zagrebačkim FER-om. Što se sve uči na njoj, koliko ima polaznika…?

“Ove godine je šesta generacija polaznika završila naš Sofascore Academy. Bila je to rekordna godina s više od 450 prijava. Primljeno je oko 50 studenata, a 41 ih je završilo. To je tromjesečna edukacija, primarno za studente tehničkih fakulteta. Nudimo Backend, Frontend, Android, iOS i Data Science smjerove. Radi se u malim grupama što omogućuje veliku interakciju, a oni koji se pokažu najboljima imaju priliku doći raditi kod nas nakon Akademije.”

Lani ste dobili i svog prvog ambasadora, i to kapetana hrvatske nogometne reprezentacije Luku Modrića. Kako je došlo do te suradnje?

“Suradnja s Lukom Modrićem za nas je označila početak jedne nove ere – novi logotip, početak kompletnog rebrandinga i još bolji, sveobuhvatniji i kvalitetniji proizvod. S Lukom dijelimo iste vrijednosti, od posvećenosti detaljima do želje za stalnim napredovanjem, stoga je on za nas bio prirodan izbor. Dijelimo istu ljubav i strast prema sportu. Naša aplikacija analizira stotine statističkih podataka i pretvara ih u važne uvide za korisnike, jednakom brzinom i preciznošću kojom Luka analizira složene situacije na terenu te plasira svoje legendarne asistencije i udarce. Smatramo da naša suradnja predstavlja najbolju promociju Hrvatske i hrvatskog nogometa. Rezultat je bio toliko dobar da smo ubrzo nakon, ususret uvođenju MMA u Sofascore aplikaciju, predstavili i svog drugog ambasadora, Mirka “Cro Cop” Filipovića.”

Nedavno ste najavili i širenje na azijsko tržište, o čemu je točno riječ?

“Neprestano radimo na proširenju popisa sportova koje pratimo unutar aplikacije, a to zahtijeva i širenje na nova tržišta i nova zapošljavanja. S obzirom da smo nedavno počeli pratiti i kriket unutar Sofascorea, a i slijede nam neki drugi noviteti, u planu nam je proširenje na nekoliko novih tržišta, kako bi uz podršku lokalnih timova postigli još više.”

I završno, koji su planovi za dalje?

“Želimo napraviti najbolji sportski produkt na svijetu. Cilj nam je do kraja desetljeća skupiti sve rezultate svih sportova pomoću našeg Sofascore Editora. Timovi nam brzo rastu i imamo planove za daljnja zapošljavanja te otvaranje još nekolicine ureda diljem svijeta kako bismo pokrili sve vremenske zone.”

16 Odgovora

  1. Bravo za g. Zlatka. Ovo treba uvesti u škole pod obavezan predmet da se od malih nogu uči o vrijednosti sporta i zaradi u sportu.

  2. Sofascore pokriva podugačku listu sportova, jednostavan je za korištenje i rezultati se brzo ažuriraju. Zato nije ni čudno da je ova aplikacija toliko popularna.

  3. Iznimno me veseli vidjeti uspjeh naših ljudi, a pogotovo onih čije početke pamtim.
    Ono što vidim kao mogućnost napredovanja u nogometnom dijelu aplikacije jest rangiranje važnosti elemenata igre. Naime, ne znam kako algoritam funkcionira, no često vidim da igrači koji su zakazali u svim značajnim elementima utakmice, čak radili i početnike pogreške, međutim dobili su nekoliko duela gdje su bili u znatnoj prednosti u startu (npr. razlika u visini) te su odigrali značajan broj beznačajnih dodavanja, dobiju bolju ocjenu od onih koji su odigrali zaista dobro.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari