Kineski proizvođač električnih automobila Zeekr, koji je dio Geely grupacije, nastavlja s planovima za širenje u Europi unatoč carinama koje onemogućuju brži rast prodaje u Europskoj uniji (EU), poručio je njegov glavni izvršni direktor za europsko poslovanje Lothar Schupert.
Zeekr Europe pripada segmentu električnih automobila u okviru Geelyja i jedna je od tvrtki koja je postala predmetom europskih carina nametnutih kineskim proizvođačima automobila prošlog listopada zbog nelojalne konkurencije, odnosno spuštanja cijena što je omogućeno državnim subvencijama. Time se dodatno ugrožavalo europsku automobilsku industriju koja je ionako u problemima s konkurentnošću.
Kina je na europske carine odgovorila istragama vezanim za uvoz i cijene europskog brendija, svinjetine i mliječnih proizvoda, a ovotjedni samit između EU i Kine u Pekingu nije ostvario pomak oko svih tih spornih pitanja.
No, Schupert ističe da je Zeekr lansirao svoj automobilski brend u EU prije dvije godine, ponajprije u nordijskim zemljama da bi se onda nastavilo s još nekoliko poput Belgije i Švicarske, te da se tvrtka nalazi usred vala širenja u kojemu ne kani stati unatoč carinama.
Dodao je da su sada planovi usmjereni na daljnji rast u EU putem najvećih tržišta što su Njemačka, Francuska, Italija i Španjolska, a također je na redu i izlazak u Ujedinjeno Kraljevstvo.
“U ovom trenutku se pripremamo. Naši će planovi zaživjeti u razdoblju od 12 do 24 mjeseca”, rekao je Schupert za Euronews.
Priznaje da ih u zadnjih devet mjeseci carine prisiljavaju na napredovanje sporijim korakom, no također ističe da je tvrtka odradila svoju domaću zadaću te da je vrlo uvjeren kako će se strategija građenja dugoročno održivog poslovanja isplatiti.
“Mi smo predani daljnjem širenju i isporučivanju prvorazrednih proizvoda europskim potrošačima. Neovisno o carinama, naši planovi širenja idu dalje”, ustvrdio je.
Zeekr je, inače, osnovan 2021. godine i prošle je godine izlistan na burzi u SAD-u, a Geely je ostao većinski vlasnik s nešto više od 60 posto udjela.
Sada Geely, prema pisanju portala ElectricCarsReport.com, kani kupiti dionice koje ne posjeduje i vratiti tvrtku u svoje okrilje. Tržišna vrijednost Zeekra je 6,83 milijarde dolara ili 2.687 dolara za dionicu.
Taj potez Geelyja zapravo predstavlja strateški pomak sa ciljem povećanja učinkovitosti i inovativnosti te smanjenja troškova.
Geely Auto će u budućnosti ciljati masovno tržište, a Zeekr takozvani premium segment.
Geely očekuje da će Zeekr sada bolje broditi izazovima industrijskog sektora koji se brzo razvija bez pritiska kojeg nosi javno trgovanje na burzi.
Očekuje se da će se transakcija kupnje dionica Zeekra okončati u četvrtom kvartalu.
Schupert nije htio komentirati europsku zabrinutost oko subvencija koje Peking upumpava u tamošnje tvrtke, već je istaknuo da Zeekr želi osvojiti povjerenje europskih kupaca i da je to glavna zadaća.
Pročitajte još:
“Želimo biti uvjerljivi s proizvodima i privlačni cijenama”, zaključio je.
Udio baterijskih električnih automobila u ukupnoj prodaji u EU u prvoj polovici ove godine povećan je na 15,6 posto s 12,5 posto u istom razdoblju lani. Puno su popularnija hibridna vozila kojima je udio u prodaji na godišnjoj razini skočio na 34,8 s 29,2 posto.