Podravkina kompanija Žito iz Ljubljane i tvrtka UPI Star iz Sarajeva potpisale su u srijedu u Ljubljani kupoprodajni ugovor kojim će UPI Star preuzeti cjelokupno konditorsko poslovanje Žita.
Kupoprodajna cijena iznosi 8,6 milijuna eura uvećano za stanje zaliha i neto novca na dan zaključenja koje se očekuje krajem godine, izvijestili su iz Podravke.
Grupa Podravka, kako se navodi u priopćenju, nastavlja aktivno upravljati portfeljem radi povećanja fokusa na ključne djelatnosti pa je tako zajedno sa svojom kompanijom Žito donijela odluku o prodaji poslovne cjeline Konditorstvo, koja uključuje brendove Šumi, Gorenjka, Herba, Mistica i Bali, s ciljem fokusiranja Žita na temeljnu djelatnost, odnosno pekarsko poslovanje.
Sukladno toj odluci UPI Star će preuzeti cjelokupno konditorsko poslovanje – zaposlenike, brendove te tvornice Šumi u Krškom i Gorenjka u Lesceu.
UPI Star će do zaključenja transakcije osnovati kompaniju UPI Star SEE Ljubljana koja će biti krajnji vlasnik.
Ova odluka, kako je kazala predsjednica Uprave Podravke Martina Dalić, dio je strateškog određenja o fokusiranju Žita na pekarstvo kao temeljnu djelatnost, ali i da se konditorski dio poslovanja sačuva i nastavi razvijati.
Preduvjet realizacije kupoprodajnog ugovora izdvajanje je konditorskog dijela poslovanja Žita u zasebno društvo pod imenom Šumi Gorenjka kako bi kupac potom preuzeo sto posto udjela u tom novom društvu.
Dodatno, Podravkine kompanije i dalje će ostati distributeri konditorskog portfelja na tržištima na kojima su već prisutne, navodi se u priopćenju.
Pročitajte još:
UPI Star je u vlasništvu obitelji Rusmira Hrvića, poduzetnika iz BiH i suvlasnika te glavnog izvršnog direktora jedne od vodećih poslovnih grupacija u BiH, AS Holdinga.
Hrvić je poslovno iskustvo stekao u izgradnji i širenju prehrambenih brendova, osobito u konditorskom i FMCG sektoru, što će biti od ključne važnosti u strateškom nadzoru daljnjeg razvoja brendova Šumi i Gorenjka, koje će, kako se navodi, i nadalje voditi tim slovenskih i međunarodnih menadžera s ciljem širenja poslovanja na regionalna i inozemna tržišta.