Sudeći prema priopćenjima iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, desetljeće intenzivnog ulaganja u cestovnu infrastrukturu polako se bliži kraju, a u tijeku je “desetljeće ulaganja u željeznicu” tijekom kojeg bi trebalo izgraditi 750 kilometara pruga. modernizirati i obnoviti kroz 19 ključnih projekata.
“Već sada ulažemo više od milijardu eura u modernizaciju željezničke infrastrukture, no ta bi ulaganja do 2030. trebala iznositi šest milijardi”, rekao je ministar Oleg Butković na otvaranju kongresa Via Vita Hrvatske udruge za ceste i željeznice.
Razdoblju ulaganja u željeznice sigurno će se obradovati tvrtke registrirane za djelatnost izgradnje željezničkih pruga i podzemnih željeznica, kojih u Hrvatskoj za sada ima 17.
Prema podacima regionalne bonitetne kuće CompanyWall, ukupni prihodi ostvareni u toj branši u 2022. godini iznosili su 108 milijuna eura, što je za 30 milijuna više nego u 2021. godini.
Rang lista prema ukupnim prihodima u 2022. govori da se u ovoj industriji mora računati na međunarodnu konkurenciju. Tu su tvrtke iz Turske, Slovenije, Španjolske, Italije i Mađarske te pet domaćih tvrtki – Cenoza Promet, OLM Infra, Monoblok, Žičara Učka i Pružne građevine.
Najveći prihod u 2022. ostvarila je turska tvrtka Cengiz, koja izvodi radove u okviru jednog od najvrjednijih infrastrukturnih projekata željeznice – 322,4 milijuna eura vrijedne rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na relaciji Križevci – Koprivnica – državna granica.
Projekt je sufinanciran iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), a investitor HŽ Infrastruktura nada se da će radovi biti završeni do kraja 2024. godine, no uz napomenu da bi se rokovi mogli produljiti zbog svih nepredviđenih okolnosti, poput kao izbijanje rata u Ukrajini, rastuće inflacije i cijena građevinskog materijala.
Tvrtka Pružne građevine u vlasništvu HŽ Infrastrukture u 2022. ostvarila je prihod od gotovo 30 milijuna eura, a te je godine, podsjetimo, u svibnju održan prosvjed Sindikata hrvatskih željezničara koji su od Vlade tražili očuvanje radnih mjesta za svojih 1.400 radnika.
Riječ je, inače, o jedinoj državnoj tvrtki za izgradnju i obnovu željezničkih pruga.
Cenoza Promet je na trećem mjestu u 2022. godini prema ostvarenim prihodima od 6,1 milijun eura. Ova tvrtka ističe na svom portalu da se specijalizirala za izvođenje radova na gornjem i donjem ustroju pruge, te na industrijskim kolosijecima i kranskim stazama, a među svoje značajnije projekte ubraja sudjelovanje u modernizaciji i elektrifikaciji pruge Zaprešić-Čakovec na relaciji Zaprešić-Zabok.
Pročitajte još:
Osim obnove i modernizacije pruga, HŽ Infrastruktura i HŽ Putnički prijevoz planiraju nabavu i uvođenje novih vlakova, i to sredstvima iz EU fondova i uz zajmove Europske investicijske banke (EIB), u sklopu Zelenog plana EU-a, s ciljem stvaranja modernog i održivog željezničkog prometa.
Kredit EIB-a od 900 milijuna eura za željezničke projekte trebao bi biti potpisan do kraja prosinca kako bi realizacija projekata mogla početi 2024. godine, najavio je ministar Oleg Butković.
Jedan odgovor
Bilo je i vrijeme