Tesla se suočava s istragom norveškog regulatora za sigurnost prometa o kvarovima ovjesa u električnim automobilima tvrtke koji bi mogli rezultirati povlačenjem, objavio je Reuters.
Viši inženjer Norveške uprave za javne ceste, Tor-Ove Satren rekao je da je agencija počela ispitivati Teslu u rujnu 2022. godine te je zatražila od proizvođača automobila da procijeni pritužbe potrošača o lomljenju donjih stražnjih poluga na njegovim vozilima Model S i X.
Satren je rekao da bi regulator mogao preporučiti da Tesla povuče sve modelne godine vozila S i X kako bi zamijenila stražnje donje upravljačke poluge ako utvrdi da predstavljaju ozbiljan rizik. Agencija ima ovlasti narediti opoziv ako proizvođač automobila odbije napraviti ove zamjene.
Vijest o istrazi ove agencije slijedi Reutersove informacije od sredine ovog tjedna, koja je razotkrila kako je Tesla krivio vozače za česte kvarove na dijelovima ovjesa i upravljača za koje je dugo znao da su neispravni.
Suočavajući se s ogromnim troškovima jamstva, Tesla je pokušao smanjiti izdatke za popravke djelomično pripisujući kvarove “zlostavljanju vozača”, prema izvješću koje se temelji na tisućama Teslinih dokumenata i intervjuima s bivšim zaposlenicima, uključujući voditelje usluga i tehničare u Norveškoj.
Regulatornu reviziju u Norveškoj potaknulo je više od deset prijava kupaca agenciji 2022. godine, o iznenadnom pucanju dijelova ovjesa kao što je kontrolna ruka. Satren je rekao da je agencija primila izvješća od potrošača koji su rekli da su se kontrolne ruke na njihovim Teslama slomile ubrzo nakon što ih je pregledao servisni centar.
Istraga Reutersa pokazala je da su kvarovi Teslinih upravljačkih krakova stalni problem u Norveškoj, jednom od najvećih europskih tržišta tvrtke.
Od ulaska u Norvešku 2013. godine, Tesla je dominirala tamošnjim tržištem, koje je željno prihvatilo električna vozila. Podaci Norveške cestovne federacije pokazuju da su u Norveškoj registrirana 123.642 Tesla automobila, a gotovo 120.000 još uvijek je na cestama.
Pročitajte još:
Ako regulator preporuči ili naredi povlačenje, također bi problem na Tesla vozilima mogao biti prijavljen „Sigurnosnim vratima EU“, bazi podataka ranije poznatoj kao RAPEX, koja djeluje kao sustav brzog uzbunjivanja za potencijalno opasne neprehrambene proizvode. To bi upozorilo vlasnike Tesle i države članice EU-a na potencijalne kvarove ovjesa, rekao je Satren.
Norveški regulator prvobitno je zatražio sastanak s dužnosnicima Tesle, a ovog mjeseca imali su posljednji sastanak s Teslom. Tesla nije komentirala ove navode. Odluka se očekuje do Božića.