Talijanska vlada i multinacionalni proizvođač vozila Stellantis pokrenut će početkom prosinca službene razgovore o povećanju proizvodnje, izvijestilo je u ponedjeljak ministarstvo gospodarstva.
Ministar industrije Adolfo Urso i izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares rekli su ove godine da rade na sporazumu koji bi povećao proizvodnju u Italiji na milijun godišnje, ne navodeći vremenski okvir.
U 2021. i 2022. godini Stellantis, krovna kompanija brendova Fiat, Alfa Romeo i Peugeot proizveo je u Italiji nešto manje od 700.000 automobila i kombija, a u ovoj godini trebao bi ih proizvesti više, prenosi Hina.
Fiat Chrysler, koji se početkom 2021. spojio s francuskim PSA-om i sada je dio Stellantisa, posljednji je put u Italiji proizveo više od milijun vozila 2017. godine.
Nakon preliminarnih razgovora sa Stellantisom, službeni razgovori započet će 6. prosinca, a uključit će sindikate, lokalne vlasti i automobilsku lobističku skupinu ANFIA, priopćio je u ponedjeljak ured talijanskog ministra gospodarstva.
Talijanska industrija dijelova druga je po veličini u Europi, prema ANFIA-i, i opskrbljuje nekoliko proizvođača automobila u inozemstvu, no čak 40 posto dobavljača specijalizirano je za tehnologiju unutarnjeg izgaranja, a preko 70 posto njih izloženo je toj tehnologiji.
Zbog oslanjanja na tehnologiju unutarnjeg izgaranja i dominacije malih poduzeća, koja čine dvije trećine tvrtki u sektoru dijelova, Italija bi mogla pretrpjeti posebno teške posljedice u prijelazu na električnu energiju.
Glavna je prijetnja tim tvrtkama nestanak talijanske automobilske industrije, objasnio je profesor menadžmenta na Sveučilištu u Veneciji i znanstveni direktor Centra za automobilske inovacije i inovacije mobilnosti (CAMI) Francesco Zirpoli.
Pročitajte još:
Italija je devedesetih godina proizvodila više od dva milijuna automobila godišnje, a sada ih proizvodi manje od milijun, naveo je Zirpoli.
Glasnogovornik Stellantisa, jedinog velikog talijanskog proizvođača automobila, ponovio je u ponedjeljak da je grupa spremna proizvoditi u Italiji i stvoriti uvjete koji će sačuvati središnju poziciju Italije u Stellantisovoj poslovnoj strategiji.
Sporazum ovisi o nizu mjera talijanske vlade, uključujući odgodu ili otkazivanje predložene uredbe Euro 7 o emisijama štetnih tvari, poticaje za prodaju električnih vozila, razvoj mreže punionica i niže troškove energije, poručili su iz kompanije.