Svjetski proizvođači ulažu u alternativu litijskih baterija

Pixabay.com
Nova generacija baterija, Foto: Pixabay.com/Ilustracija

Natrijeve baterije postaju sve veća alternativa litijevim baterijama u sektoru pohrane energije i električnih vozila, dovodeći dominaciju litija u izazov.

Švedski Northvolt AB postigao je napredak u tehnologiji natrijevih baterija, a kineski proizvođač električnih vozila BYD Co. uložio je 1,4 milijarde dolara u tvornicu natrijevih baterija. Kineski CATL također je najavio planove za korištenje baterija na bazi natrija u električnim vozilima.

Natrij, koji je u izobilju dostupan u primjerice kamenoj soli mogao bi tako potisnuti litij. Proizvodi na bazi natrija mogli bi smanjiti potrošnju litija i preoblikovati metale koji se koriste u baterijama, utječući tako na dinamiku ponude i potražnje za kobaltom i niklom, što bi moglo imati implikacije na tržište metala za baterije.

Unatoč nižoj gustoći energije od litijskih, prenosi zimo-dnevnik.hr, natrij-ionske baterije nalaze svoje mjesto u manjim električnim vozilima i mrežnim pohranama energije, gdje veličina nije kritična briga.

Procjene Bloomberga upućuju na potencijalno smanjenje potražnje za litijem za 272.000 tona do 2035. godine, usvajanjem natrija.

Natrij-ionske baterije će igrati ulogu u poboljšanju ravnoteže ponude i potražnje litija, smatra Sam Adham, voditelj baterijskih materijala u konzultantskoj tvrtki CRU Group. Unatoč nedavnom padu cijena litija, natrij ostaje troškovno učinkovita alternativa.

Prednosti natrijevih baterija posebno su očite u mrežnom pohranjivanju energije, gdje pristupačnost nadmašuje brigu o performansama. Napredak je postavio natrijeve baterije u konkurenciju s određenim litij-ionskim baterijama, posebno onima koje koriste katode od litij-željeznog fosfata (LFP), poznate po tome što su približno 20 posto isplativije.

Izazov koji ostaje jeste u produljenju životnog ciklusa natrijevih ćelija, koji trenutno iznosi prosječno 5.000 ciklusa, u usporedbi s isplativijim litijevim proizvodima koji traju oko 7.500 ciklusa.

Očekuje se da će kineski proizvođači u početku dominirati tržištem, koristeći svoje opsežne operacije za troškovnu učinkovitost, što bi moglo stavlja EU i SAD staviti u situaciju u kojoj moraju sustizati kineski napredak.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari