Stjepan Zelić, Hypefy: Želimo zaposliti hrvatske stručnjake, ljude koji će nam pomoći u pohodu na svjetsku scenu

Stjepan Zelić, Foto: Marko Pigac/MP Produkcija/Pigac

Hrvatski startup Hypefy nedavno je odnio pobjedu na prestižnom natjecanju Podim Pitching Competition koje se tradicionalno održava u sklopu Podim konferencije u Sloveniji. Hypefy je nagrađen za najbolji pitch o čemu smo, kao i o samoj tvrtki, njihovim uspješnim kampanjama i planovima za širenje na američko tržište, razgovarali sa CEO-om Stjepanom Zelićem.

Krenimo od aktualnosti – Vaš pitch proglašen je najboljim na nedavno završenom Podim Pitching Competitionu u Sloveniji. Ispričajte mi ukratko kako je izgledao pobjednički pitch?

“Točno tri minute, i ni sekunde više, demonstracije što je Hypefy i zašto će izrasti u globalno rješenje broj jedan za influencer marketing. Pitching natjecanja su malo specifična – morate zadovoljiti publiku, morate imati “hook” ili udicu s kojom ćete zaokupiti pozornost, morate objasniti što to radi vaš startup tako da to može razumjeti bilo tko iz publike i zadnju, vrlo bitnu stvar, a to je objasniti investitorima (sucima) koliko brzo i efektivno ste rasli do sada, zašto, i kako ćete rasti dalje. Sve to mora stati u 15-20 slideova, i mora imati dobar tok ili flow, tako da ne zvuči kao da skačete s teme na temu, nego da svaki slide prirodno slijedi nakon prethodnog.

Simpatičan detalj koji se dogodio u finalu je da sam išao prvi i dobio sam daljinski za koji se, kad sam izašao na pozornicu pitchati, ispostavilo da ne radi. Taj trenutak je mogao izbaciti mene, publiku ili suce iz elementa, pa smo voditelj Podima i ja morali improvizirati da bi održali publiku aktivnom i u fokusu. Srećom, dobri smo improvizatori, pa smo razbili led i neugodnu tišinu s par fora, i atmosfera se dovoljno opustila da je bio pravi užitak pitchati pred toliko ljudi. Publika vam može biti i najbolji prijatelj i najgori neprijatelj, a meni je na kraju bila ovo prvo.”

Ako sam dobro shvatio, na istom ste natjecanju sudjelovali i prethodne dvije godine. Što mislite, čime ste ovoga puta impresionirali žiri i nadmašili ostale finaliste?

“Prije dvije godine smo došli u top 10 startupa, lani nismo uspjeli ući niti u top 10, a ove godine smo pobijedili.

“Pitch deck” je nešto što se mijenja desetke puta kroz godine, na čemu se stalno radi, a prava umjetnost kod pitcheva nije koje sve slideove ćete ubaciti, već koje ćete izbaciti. Teško je kao osnivaču izbaciti neki slide na koji ste ponosni, i uspjeti destilirati i suziti informacije o startupu kojeg ste gradili godinama u nešto što traje tri minute. Ove godine smo to odradili fantastično. Također, u međuvremenu smo izrasli u tvrtku koja je radila 230 kampanja za 80 klijenata na 13 tržišta, a takav rast se onda s ponosom može istaknuti i “pitchanje” je odmah lakše.

Imali smo ubojitu kombinaciju “hooka”, “flowa” i nismo se pretjerano fokusirali samo na proizvod nego smo uspjeli jako dobro pokazati i rast. Također je bitno da slajdeovi služe samo tome da se prati onoga tko pitcha, dakle slajdeovi najčešće smiju sadržavati samo jednu važnu poruku, eventualno dvije ili tri ako je takav slajd, tako da se publika i žiri fokusira na ono što ja govorim, ne na ono što je iza mene, nego da im slajdovi budu nešto što usput mogu pratiti dok slušaju što govorim.”

Tom ste prilikom predstavili automatiziranu platformu za vođenje influencer marketinških kampanja. Koje su specifičnosti te platforme i kako točno funkcionira?

“Hypefy je prva potpuno automatizirana platforma za influencerske kampanje. Umjesto platforma često kažemo i rješenje, jer točno to i jest.

To znači da doslovno s jednom rečenicom, i uloženim budžetom, možete dobiti čitavu influencer marketing kampanju, od početka do kraja, bez dodatnog truda. Imamo generativni AI koji raspiše čitavu kampanju umjesto vas, platforma sama odabere influencere, procijeni njihovu cijenu i sadržaj koji će objaviti, kontaktira ih, plati ih i izgradi izvještaj, sve bez intervencije. To je ono što nas čini toliko moćnima i zato imamo bolje rezultate od svega ostalog što smo vidjeli do sad.”

Pobjednički pitch Hypefya, Foto: Marko Pigac/MP Produkcija/Pigac

Ovakva natjecanja startupima donose prigodu da brže dođu do investitora, povećaju svoju prepoznatljivost i slično. Kakva je situacija s Hypefyem, jeste li već stupili u kontakt s nekim investitorom ili dobili ponudu za kakvu poslovnu suradnju?

“Nakon finala pričali smo s pet Venture Capital fondova, dobili smo par novih klijenata i interes od potencijalnih budućih zaposlenika! To smatramo ogromnim uspjehom. Visoko kvalitetni ljudi žele raditi s drugim kvalitetnim ljudima, a mi smo svoju sposobnost dokazali pobjedom na ovakvom velikom natjecanju.”

Zahvaljujući pobjedi, osvojili ste i mjesto u europskom investicijskom programu “Fundraising Bootcamp”. O kakvom je programu riječ i što vam on može omogućiti?

“Francois Mazoudier i Marcela Donatello su osnivači i mentori u “Fundraising Bootcampu”. To je mjesto na kojem vas najbolji od najboljih uče kako pitchati, kako “fundraisati” i na što se fokusirati. Kao što i oni sami kažu, i u što sam se uvjerio, apsolutno sve što oni kažu postoji negdje na internetu, ali problem kod toga je što na internetu postoji i tolika hrpa gluposti da je nemoguće to filtrirati. Oni su to uspješno filtrirali, destilirali, i na svaki pojedinačni startup u Bootcampu mogu primijeniti svoju kreativnost i znanje kako bi im pomogli stvoriti branding za investitore. Mi smo na tom programu već bili prije dvije godine (kada smo ga i platili), pa ćemo se morati dogovoriti za drugačiju nagradu, ali ono što mogu reći je da nam se višestruko isplatio svaki cent koji smo im dali. Mogu slobodno reći da bismo bez njih teško “fundraisali” i da dio ove pobjede na Podim Pitching Competitionu ide i njima!”

Vratimo se malo samom Hypefyu – kada ste osnovani, koliko imate zaposlenih i koje biste od Vaših dosadašnjih kampanja posebno izdvojili? Možda onu koju ste radili za Jaffu?

Osnovani smo krajem 2021. godine, imamo 10 zaposlenih, što će uskoro rasti do 25 pa i iznad toga. Imali smo vrhunskih kampanja, od Segafreda, Cedevite, Nivee, Eucerina, a Jaffa Buttons je odličan primjer kampanje koja se dogodila nedavno s klijentom koji je tek odnedavno počeo koristiti Hypefy, a koji je oduševljen s uspjehom koji su postigli koristeći ga. Jaffa Buttonsi su se rasprodali s polica, Hypefy je odradio tri kampanje paralelno – u Hrvatskoj, Sloveniji, i BiH i svugdje je uspjeh bio fantastičan. Direktor Jaffe nam je na sastanku rekao: “Za ovaj budžet ne bih dobio ni 10 billboarda u Zagrebu, a ove kampanje su rasprodale sve”, što nam je bila vrlo lijepa potvrda učinkovitosti i kvalitete koju pruža Hypefy.

Koje su glavne prednosti influencer marketinga u usporedbi s klasičnijim oblicima digitalnog marketinga?

“Ljudi vjeruju drugim ljudima. Klasične reklame i oglasi postaju sve omraženiji, visok postotak ljudi ima instalirane adblockere (uključujući i mene) i sve je više intruzivnih oglasa koji nisu autentični, nego samo naporni. Ono što Hypefy želi napraviti kroz influencere vratiti autentičnost u oglašavanje. Ako imamo curu koja na društvenim mrežama kuha, pri čemu voli i koristi neki specifičan brend, onda je ona idealna za spojiti s tim brendom i sadržaj će nastaviti biti vrlo autentičan. Imamo brend koji je mlad, opušten, i namijenjen mladima? Spojimo ga s influnecerom koji radi dobronamjerne “prankove” po trgovima i tramvajima, a on za poklon ljudima koje je “prankao” da proizvod tog brenda. Želimo se maknuti od TV reklama iz devedesetih i stvarati autentičan i zabavan sadržaj koji zapravo ljudi žele gledati.”

Planirate i širenje na američko tržište, kako se razvijaju ti planovi?

“Sad nam slijedi bitna investicija koja će nam omogućiti da izgradimo i testiramo strategiju u područjima marketinga, prodaje i “customer successa”, podignemo Hypefy na iduću razinu i razvijemo dodatne značajke koji će uljepšati život svima, nakon čega smo spremni za Ameriku. Ja planiram osobno ići u SAD i tamo ostvariti pravu prisutnost. Već smo napravili popularno zvani “Delaware flip”, tj. iz operativnih razloga smo osnovali firmu u SAD, s tim da Hrvatska firma nastavlja postojati kao do sada, zapošljavati nove ljude i širiti se. Želimo širiti tim najviše ovdje i zaposliti hrvatske stručnjake, ljude koji će nam pomoći dovesti Hypefy na svjetsku scenu.”

Ako se ne varam, prikupili ste 1,3 od potrebnih 1,5 milijuna eura investicija.  Za što je namijenjen taj novac i tko je sve uložio u Hypefy?

“Još je neslužbena informacija, ali ugrubo točna. Sve će se znati jednom kad zatvorimo investicijsku rundu (kroz par tjedana). Ono što mogu reći je da ćemo taj novac iskoristiti najviše za prodaju i marketing, odnosno u rast i širenje na nova tržišta, najviše u SAD.”

57 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari