Promjene u načinu plaćanja naknade gospodarenja otpadom za vozila od 31. ožujka

Canva
Automobili, Foto: Canva.com

Svi građani pri uvozu ili unosu motornih i električnih vozila kategorija M1 i N1 obavezni su, kao uvjet za prvu registraciju, priložiti potvrdu o uplati naknade gospodarenja otpadom za vozila, priopćeno je iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Republike Hrvatske.

Riječ je o motornim vozilima za prijevoz putnika koja, osim sjedišta vozača imaju još najviše osam sjedišta te motornim vozilima za prijevoz tereta čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 tone, ali nije veća od 12 tona.

„Ta se naknada do sada Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost prijavljivala i plaćala preko Carinske uprave Ministarstva financija ili e-carine. Od 31. ožujka 2025. godine prijava i predaja podataka za potrebe dobivanja rješenja o naplati naknade gospodarenje otpadom za vozila obavlja se isključivo na digitalnom obrascu putem uspostavljenog Registra proizvođača s proširenom odgovornosti (RPPO) https://rppo-fzoeu.gov.hr“, priopćeno je iz ovog Fonda.

Za korištenje RPPO-a potrebno je aktivirati korisnički pretinac u sustavu e-Građani, a sama prijava obavlja se putem NIAS sustava, korištenjem vjerodajnice visoke ili značajne razine sigurnosti (e-osobna iskaznica, m-Token, Internet bankarstvo).

Po izvršenoj uplati, na temelju zaprimljenog rješenja u korisničkom pretincu, potrebno je potvrdu o uplati učitati u RPPO na verifikaciju. Nakon provedene verifikacije i zaprimljene obavijesti u RPPO-u, građani mogu otići na registraciju vozila u stanicu za tehnički pregled, navodi se u priopćenju.

Ispravak podataka o uvozniku/unosniku, broju šasije, masi ili kategoriji vozila također se obavlja putem RPPO-a, neovisno o tome kada i na koji način je rješenje koje je potrebno ispraviti izdano.

Prikupljena sredstva od naknada za gospodarenje otpadnim vozilima Fond za zaštitu okoliša koristi za sustavno zbrinjavanje i oporabu otpadnih automobila. Prema posljednjem izvješću Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije RH o gospodarenju otpadnim automobilima i gumama za 2023. godinu, u Hrvatskoj je na ovakav način zbrinuto oko 25.000 starih vozila.

Nacionalni cilj koji je usklađen s europskom direktivom propisuje ukupnu godišnju stopu oporabe otpadnih vozila od najmanje 95 posto. Hrvatska je taj cilj premašila s 97,74 posto mase otpadnih vozila predanih na oporabu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari