Pad potražnje za kontejnerskim prijevozom četiri posto, smanjena potrošnja u tehnološkom sektoru

pixabay.com
Teretni brod Foto: Pixabay.com

Danski logistički div Maersk očekuje snažan pad globalne potražnje za kontejnerskim prijevozom tereta, a posustajanje gospodarstva signalizirao je i div u sektoru oglašavanja WPP, upozorivši na slabiju potrošnju tehnoloških tvrtki u SAD-u.

A.P. Moller-Maersk očekuje znatno manji obujam tereta u kontejnerskom prijevozu u ovoj godini jer kompanije smanjuju zalihe, a više kamatne stope i recesijski rizici u Europi i SAD-u koče svjetski gospodarski rast. Kompanija je prognozirala da će se obujam tereta smanjiti za čak četiri posto. Do sada očekivali su da će se smanjiti do 2,5 posto.

Maersk drži otprilike šestinu globalnog tržišta kontejnerskog prijevoza, prevozeći robu za trgovce i proizvođače robe za široku potrošnju, poput Walmarta, Nikea i Unilevera. U drugom tromjesečju, kako su izvjestili, na brodove su utovarili za šest posto manje kontejnera nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, uz upola niže vozarine.

Prihod im se u razdoblju od travnja do lipnja smanjio za 40 posto, na 13 milijardi dolara. Dobit prije kamata, poreza, depreijacije i amortizacije (EBITDA) pala je za 71,8 posto, na 2,91 milijardu dolara.

Najveća svjetska oglašivačka grupa WPP upozorila je istodobno da su njezinih američki klijenti u tehnološkom sektoru smanjili potrošnju na oglase u drugom kvartalu.

“Potrošnja će se nakon nekog vremena oporaviti, ali mislim da smo nervozni zbog onoga što nas čeka do kraja godine jer ne možemo pouzdano odrediti kada će se to dogoditi”, rekao je izvršni direktor tvrtke, Mark Readre za Reuters.

Zbog pada u drugom tromjesečju WPP je gotovo prepolovio procjenu rasta potrošnje na oglašavanje u ovoj godini, s tri do pet na 1,5 do 3,0 posto, slijedeći primjer konkurenta Interpublica, prenosi Hina.

Još u veljači WPP, vlasnik agencija Ogilvy, Gray i GroupM, računao je da će klijenti trošiti na marketing i ako se gospodarska aktivnost smanji, kako bi poduprli prodaju i opravdali rast cijena. Analitičari trend smatraju naznakom opreza kompanija koje muku muče s višim troškovima zaduživanja i slabijom potrošnjom kućanstava u krizi visokih troškova života.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari