Novopokrenuti studij razvoja računalnih igara bit će dobar vjetar u leđa hrvatskoj gaming industriji

Foto: Pixabay

“Što studiraš? Razvoj računalnih igara!”, razgovor je koji ćemo uskoro imati prilike čuti i u Hrvatskoj, i to zahvaljujući prijediplomskom studiju razvoja računalnih igara koji se pokreće na Visokom učilištu Algebra.

Prema procjenama, globalna idustrija razvoja video-igara će do 2025. godine dosegnuti prihod od 300 milijardi dolara, a svoje mjesto na tom tržištu sve češće pronalazi i Hrvatska. Domaće tvrtke tako su već proizvele neke svjetski poznate videoigre (“Serious Sam”, “SCUM”), nakon čega je ministarstvo rada u Zakon o audiovizualnim djelatnostima uvrstilo i gaming, čime je omogućeno njegovo financiranje.

Vrijednost ovog projekta prepoznao je i domaći gaming brend White Shark koji dodjeljuje punu stipendiju za sve četiri godine tog prijediplomskog studija.

“Novi prijediplomski studij razvoja računalnih igara na Algebri uključivat će oko dvije trećine programerskih kolegija, kako u ‘back end’ u tako i u ‘front end’ developmentu. Ostali kolegiji odnose se na područja dizajna video-igara, produkcije, osnova vizualne umjetnosti, audio produkcije, kao i pisanja za video-igre, te osnove marketinga i poslovanja jer nam je želja da naši studenti imaju sposobnost pokretanja vlastitog poslovnog pothvata. Uz sve to postoji i niz kolegija koji kombiniraju znanja iz tih područja, a vitalni su za razvoj video-igara, kao što su primjerice dizajn razina i vizualni efekti. Najveća motivacija za pokretanje nam je značajan, ali i stabilan razvoj i rast game development industrije u Hrvatskoj i svijetu. U Algebri smo prepoznali taj trend već i ranije kad smo pokrenuli diplomski smjer, te smo, poučeni tim iskustvom nakon pet godina odlučili pokrenuti i prijediplomski studij koji će omogućiti kvalitetno četverogodišnje obrazovanje u području game developmenta“, pojasnio je Igor Margan, voditelj Algebrinog studija razvoja računalnih igara.

Trenutno imaju kapaciteta upisati do 80 studentata po godini, što bi uključivalo i strane studente, međutim za početak očekuju oko četrdesetak studenata i studentica u redovnoj upisnoj godini.

“Omogućujemo i prijelaz s drugih sveučilišnih i stručnih studija, pri čemu se cijena studija može umanjiti razmjerno broju priznatih ECTS bodova (odnosno položenih kolegija)”, ističe Margan.

Igor Margan (foto: privatna arhiva)

Dosad je u Hrvatskoj nešto slično postojalo samo u tehničkoj školi Sisak, gdje je školovanje ove godine završila prva generacija game developera, no Algebrin prijediplomski studij je prvi obrazovni program na području visokog obrazovanja kojim se stječe naslov stručnog prvostupnika/prvostupnice i inženjera/inženjerke razvoja računalnih igara kod nas.

“SAD je u razvoju igara, kao i u ostalim vrstama softvera, već dugo igrač broj jedan, ali u posljednjih nekoliko godina iskaču i mnoge druge zemlje poput Izraela, Bjelorusije, baltičkih zemalja, pa evo kako ste naveli i Hrvatske. Vjerujem da će ovakvih uspješnica biti sve više. Ovaj novootvoreni studij na Algebri bi trebao biti jako dobar vjetar u leđa na tom putu. Nadamo se da na ovaj način i mi dajemo skromni doprinos prepoznatljivosti Hrvatske na globalnoj svjetskoj sceni kao zemlje koja sve više ulaže u gaming industriju, a posebice u razvoj računalnih igara”, kazao je Stjepan Šmit, vlasnik White Sharka istaknuvši kako su, s obzirom da su gaming brand, na neki način željeli pridonijeti softverskoj strani gaminga i pomoći najboljim studentima Algebrinog studija game developmenta da što brže i kvalitetnije kroče u interesantni svijet game development industrije.

Stjepan Šmit (foto: privatna arhiva)

“S obzirom da je Algebra već odavno involvirana u svijet gaminga i da je respektabilna znanstvena institucija na ovim prostorima, posebno prepoznata kao netko tko ima vrlo moderne i napredne, kako se kaže ‘in’ studije, željeli smo poduprijeti ovaj novi, koji je nama izuzetno blizak”, ističe Šmit čija se tvrtka može pohvaliti s 13 milijuna pratitelja, kao i brojnim suradnjama s influenserima i ambasadorima brenda, ali i nizom akcija vezanih uz zaštitu okoliša.

“Mi ih nekako razdvajamo na influensere i ambasadore mada obje te grupe možemo nazvati ambasadorima branda. Generalno influenceri su naši dragi YouTuberi, TikTokeri i drugi koji se bave influensanjem, i to uglavnom u gamingu. Trenutno imamo oko 40 White Shark influensera uglavnom iz zemalja regije, ali i Slovačke, Češke, Mađarske, Bugarske, Tunisa… i trenutno intezivno radimo na širenju te mreže na sve zemlje na čijim tržištima je White Shark prisutan. S druge strane, ambasadorima branda nazivamo osobe s kojima imamo suradnju vezano za naše posebne kampanje kao što je sada aktualna kampanja zaštite morskih pasa i njihovog okoliša pod nazivanom „Let’s care about each other“ i tu mogu izdvojiti prof.dr.sc. Alena Soldu iz Splita koji nam je kao najveći autoritet za morske pse na Mediteranu znanstveni ambasador, zatim Vanju Peleša – svjetskog prvaka u ronjenju na dah i ekološkog aktivista, našeg poznatog blogera i također velikog pobornika zaštite okoliša Domagoja Jakopovića poznatijeg kao RibaFish. Ambasadorima branda smatramo i bend Lili Gee koji nam je napravio prepjev poznatog hita splitske grupe Metak „Da mi je biti morski pas“ koji u engleskoj verziji nosi naziv “I wanna be a White Shark”, objašnjava Stjepan Šmit.

White Shark dodjeljuje stipendiju za jednog, najboljeg učenika za sve četiri godine studija. Cijena školarine iznosi 4.700 eura po godini studija, tako da je ukupan iznos stipendije 18.800 eura. Kriteriji za osvajanje stipendije su ispunjena zamolba za dodjelu stipendije, ocjene iz srednje škole koje moraju u ukupnom prosjeku biti najmanje 4.2 te predaja samostalnog projekta iz područja razvoja računalnih igara.

Interes je velik, a Margan navodi kako su trenutno u fazi zatvaranja prijava i odabira najboljeg kandidata te dodaje kako se favoriti već naziru. Također, potpisali su i sporazum o o suradnji s tvrtkama LGM, Protopixel, Ironward i Room-C Games.

“Suradnja s navedenim tvrtkama iz game development industrije odnosi se na potpisivanje sporazuma o praksi za naše studente koja je obavezna za sve studente na četvrtoj godini. Praktičan rad i projektni pristup usvajanju znanja i vještina smatramo optimalnim u cilju obrazovanja studenata koji će se brzo zaposliti na tržištu rada”, smatra Igor Margan.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Komentari