Japanski proizvođač automobila Nissan najavio je da će ukinuti 20 tisuća radnih mjesta, što je oko 15 posto njegove globalne radne snage, te gotovo prepoloviti broj tvornica nakon što je financijsku godinu završio s lošim rezultatima.
Operativni profit je iznosio 69,8 milijardi jena (472 milijuna dolara) što je pad od 88 posto u odnosu na prethodnu financijsku godinu koja završava sa zadnjim danom ožujka.
Neto rezultat je gubitak od 670 milijardi jena ili 4,5 milijarde dolara naspram prošlogodišnjeg neto dobitka od 476 milijardi jena.
Nissan je snažno pogođen padom prodaje u SAD-u i Kini. Prije nekoliko mjeseci propali su pregovori o spajanju s Hondom, a nedavno je zamijenio glavnog izvršnog direktora. Sada su nova prijetnja američke carine i brzorastući kineski proizvođači električnih automobila.
Novi glavni izvršni direktor Ivan Espinosa, koji je posao preuzeo prošloga mjeseca, želi postići uštede od oko 500 milijardi jena ili 3,4 milijarde dolara.
“Naši financijski rezultati su poziv na buđenje. Stvarnost je vrlo jasna. Naši varijabilni troškovi rastu, a naši fiksni troškovi su veći no što sadašnji prihodi mogu podnijeti”, kazao je Espinosa na konferenciji za novinare.
Broj tvornica će biti smanjen na 10 sa 17 pogona. Espinosa nije iznio detalje o tome koje će tvornice biti zatvorene, prenosi Reuters. Rekao je ipak da će u razmatranje biti uključeni i pogoni u Japanu.
Po riječima analitičara, Nissan, uz mnoge krive korake, sada plaća i cijenu presnažnog fokusa na volumen prodaje za vrijeme nekadašnjeg prvog čovjeka Carlosa Ghosna kada je davao velike popuste kako bi se što više automobila izbacivalo s proizvodne trake. To je dovelo do zaostajanja u modernizaciji proizvodnje.

Zasad se ne vidi kada bi tvrtka mogla postići željeni zaokret jer se za prvi kvartal financijske godine koja je započela 1. travnja predviđa operativni gubitak od 200 milijardi jena.
U Nissanu procjenjuju da će ih američke carine koštati 450 milijardi jena te da će različitim mjerama uspjeti nadoknaditi 30 posto tih troškova.
No, kako prenosi Financial Times, iz Nissana nisu htjeli objaviti očekivanja rezultata u tekućoj financijskoj godini zbog prevelike neizvjesnosti.
Planiranim smanjenjem, godišnji kapacitet proizvodnje svest će se na 2,5 milijuna vozila do kraja 2027. Prošle godine prodano je 3,3 milijuna automobila.
Pročitajte još:
Nissan, kao i suparnik Honda, je prebacio dio proizvodnje u SAD kako bi ublažio učinak carina. Za američko tržište se razmatra povezivanje s Mitsubishijem i Hondom kako bi eventualno oni koristili slobodne kapacitete u američkim tvornicama Nissana.
“Aktivno pratimo tržišne prilike u SAD-u. Honda je jedan od kandidata o kojem pričamo kako bi vidjeli ima li tu puta za napredak”, rekao je Meksikanac Espinosa.
2 Odgovora
Da malo krenu pratit vremena, ne bi imali ovaj problem
Teska vremena su dosla