Mastercard: Čak 81 posto Hrvata želi plaćati mobitelom

Plaćanje, Foto: Mastercard

Hrvati na mobitelu provedu više od četiri sata dnevno, a 81 posto ga želi koristiti kao sredstvo plaćanja, u čemu prednjače mladi u dobi od 18 do 29 godina, pokazalo je najnovije istraživanje MasterIndex koje je u studenom prošle godine za Mastercard provela agencija Improve.

Unatoč rastu popularnosti mobilnog plaćanja, kartice i dalje dominiraju – preferira ih 84 posto ispitanika, osobito visokoobrazovani građani, osobe s višim primanjima te stanovnici Dalmacije i Zagreba. Gotovina i dalje zadržava svoju važnost te je preferira 72 posto anketiranih, što predstavlja porast od pet postotnih bodova u odnosu na godinu ranije.

Uz to što su uređaji koje Hrvati najčešće koriste, pametni telefoni najpoželjnije su sredstvo plaćanja za 81 posto ispitanika. Posebno su popularni kod žena i mladih u dobi od 18 do 29 godina, koji u danu potroše i do pet sati koristeći te uređaje.

Istovremeno, korištenje pametnih televizora bilježi neznatan porast – sudionici sada u prosjeku provode 2,1 sat dnevno uz ovaj uređaj, što je tek sedam minuta više nego prošle godine. S druge strane, vrijeme provedeno uz prijenosna i stolna računala blago je opalo – prosječan Hrvat sada na njima provede 3,3 sata dnevno, u usporedbi s više od tri pol sata prema prošlogodišnjem istraživanju.

Nakon pametnih telefona, sa znatno manjim udjelom ističu se pametni satovi kao poželjno sredstvo plaćanja za 22 posto ispitanika. Slijede osobni dokumenti (13 posto), biometrija (10 posto) i tablet sa sedam posto.

Zanimljivo je da je oko četiri posto građana spremno koristiti čip ili neki drugi uređaj ugrađen u tijelo, baš u svrhu plaćanja, dok bi tri posto građana u tu svrhu koristilo kućanske aparate kao što su hladnjak i perilica za rublje.

“Za 95 posto građana važno je da trgovac nudi različite metode plaćanja”, istaknula je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.

“Trgovci koji su toga svjesni otvaraju prilike za povećanje prihoda i izgradnju vjernosti kupaca. U Mastercardu smo predani pružanju sigurnih, jednostavnih i dostupnih rješenja za plaćanje. Uređaji poput pametnih telefona i pametnih satova sve više zauzimaju središnje mjesto u svakodnevnim financijskim transakcijama, što od trgovaca zahtijeva prilagodbu u realnom vremenu. Inovativne tehnologije plaćanja, dakle, više nisu samo potencijal, već konkretna potreba koja oblikuje tržište i očekivanja potrošača”.

Kada je u pitanju digitalizacija, više inovacija i novih digitalnih usluga građani žele vidjeti u području zdravstva (49 posto) i javne uprave (36 posto).

Nakon toga slijedi javni prijevoz koji odabire gotovo četvrtina ispitanika, a pri dnu liste prioriteta za digitalizaciju nalaze se vožnja automobilom sa sedam, druženja s ljudima s pet i druge vrste transporta s dva posto glasova.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari