Kineski proizvođači automobila, uključujući BYD i Chery, počeli su prodavati više plug-in hibrida u Europskoj uniji kako bi izbjegli uvozne carine na električna vozila kineske proizvodnje, prema istraživačkoj tvrtki Rho Motion.
Ova dva brenda su u ožujku prodala 3.269, odnosno 757 plug-in hibridnih vozila (PHEV) u EU, što je veliki rast u odnosu na srpanj lani kada nisu imali gotovo nikakvu prodaju i kada su prvi put uvedene privremene carine.
EU carine do 45,3 posto na kineska električna vozila (BEV) stupile su na snagu u studenom 2024. kako bi se spriječio nagli porast uvoza jeftinih automobila. Suočeni s poremećajima uzrokovanim američkim carinama, EU i Kina pregovaraju o ublažavanju europskih carina.
Ali u međuvremenu, proizvođači električnih vozila poput BYD-a i Leapmotora modificirali su svoju europsku strategiju kako bi se prilagodili carinama EU-a i sporijem masovnom prihvaćanju električnih vozila u Europi. U utorak je BYD izjavio da će ove godine u Njemačkoj predstaviti još dva PHEV modela.
BYD plaća carinu od 27,5 posto na električna vozila koja prodaje u EU i 10 posto za plug-in hibridna vozila. To znači da plaća 10.257 eura za svako električno vozilo modela Atto 3 koje proda u Njemačkoj. Za Seal U plug-in hibrid plaća 3.999 eura.
Prodaja BEV vozila tvrtke se u ožujku 2025. u EU više nego udvostručila na 4.633 u odnosu na ožujak 2024., a prodaja PHEV vozila je s nule narasla na 3.269, prenosi Reuters.
Pročitajte još:
Chery, koji također plaća osnovnu carinu od 10 posto i dodatnu pristojbu od 21,3 posto na električna vozila (BEV), prodao je 310 električnih vozila i 757 plug-in hibridnih vozila. SAIC se pak suočava s najvišom carinom za BEV od 35,3 posto, ali nije toliko povećao prodaju PHEV-a, navodi Rho Motion.
“Bilo je samo pitanje vremena kada će proizvođači pronaći novi način za ulazak na to tržište, a sada su to odlučili učiniti putem hibrida”, rekla je Didi Bostock, urednica za članstvo u Rho Motionu.
Jedan odgovor
Kinezi pametno rade!