Europski regulator u zrakoplovstvu EASA treba između tri i šest godina kako bi proveo postupak za davanje odobrenja kineskom proizvođaču zrakoplova COMAC za prodaju uskotrupnog aviona C919, kazao je direktor te europske agencije Florian Guillermet.
C919 je dizajniran kako bi se natjecao s najprodavanijim uskotrupnim zrakoplovima dominantnih tvrtki u zrakoplovnom sektoru Airbusom i Boeingom.
U Kini je u uporabu ušao 2023. godine nakon što je godinu dana ranije dobio sigurnosni certifikat tamošnjeg regulatora.
Ranije je COMAC govorio kako cilja dobiti certifikat EASA-e ove godine kako bi mogao pokrenuti prodaju zrakoplova izvan Kine. Trenutačno C919 leti samo unutar Kine i u Hong Kong.
“Službeno smo ih izvijestili da C919 ne može dobiti odobrenje u ovoj godini. To bi trebalo biti izvedivo u razdoblju od tri do šest godina”, kazao je Guillermet za francuski poslovni časopis L’Usine Nouvelle.
Većina zemalja zahtijeva da modele zrakoplova odobre regulatori kao što je EASA ili u SAD-u Savezna uprava za civilno zrakoplovstvo FAA. Zbog toga zračni prijevoznici ne žele kupovati zrakoplov prije no što takva dozvola bude izdana.
EASA je počela surađivati s COMAC-om prije četiri godine. Ono što joj je zadaća je da provjeri dizajn i sastavne dijelove zrakoplova te obavi testne letove.
“COMAC ulaže puno resursa, predanosti i tehničkih sredstava u ovaj postupak certifikacije. Ne sumnjam da će uspjeti”, prenosi Reuters riječi Guillermeta. Dodao je da COMAC zasad ne traži odobrenje od FAA.
Pročitajte još:
C919 se proizvodi u Kini, no mnogi dijelovi dolaze iz inozemstva, uključivo motore LEAP na kojima rade američki GE Aerospace i francuski Safran.
U nastojanju da se probije na inozemna tržišta COMAC je prodao stariji i manji model putničkog zrakoplova C909 zračnim prijevoznicima u Indoneziji, Vijetnamu i Laosu budući da te zemlje dopuštaju korištenje aviona s kineskom regulatornom licencom.