Najveći kineski proizvođač električnih vozila BYD razmišlja o pokretanju treće velike tvornice u Europi, izvijestio je u ponedjeljak Reuters pozivajući se na izvore bliske kompaniji, i to nakon što je Njemačka, kao najveće gospodarstvo i najveće tržište automobila u EU, bilo protiv povećanja carina na uvoz kineskih električnih automobila.
S druge strane, kineski proizvođači žele postaviti nove proizvodne pogone u Europi jer žele drastično povećati prodaju na tom kontinentu i ugroziti europske konkurente, uslijed sve slabije potražnje na njihovom domaćem kineskom tržištu. Osim toga, žele izbjeći i uvozne carine koje je Europska unija prošle godine uvela na pojedine marke kineskih vozila, zbog, po mišljenju Europske komisije, ilegalnih državnih subvencija.
Izvršna potpredsjednica kompanije Stella Li rekla je u razgovoru za njemački portal Automobilwoche da BYD razmatra izgradnju trećeg postrojenja za opsluživanje europskog tržišta, u naredne dvije godine, no nije rekla gdje bi to moglo biti. Trenutno se prve dvije tvornice BYD vozila grade u Mađarskoj i u Turskoj.
Po izvorima iz kompanije Njemačka trenutno kotira kao prvi izbor, iako se interno još uvijek o tome vode razgovori, jer Njemačka ima visoke troškove radne snage i energenata, nisku produktivnost i nisku razinu fleksibilnosti. Konačna odluka još uvijek nije donesena. Iz BYD-ja odbili su dati službeni komentar o planovima za razvoj.
BYD bi svakako htio treću proizvodnu lokaciju negdje u zapadnoj Europi, jer želi među europskim kupcima izgraditi imidž lokalnog, europskog, proizvođača. Međutim, kompanija se također mora i pridržavati upute državnih vlasti iz Pekinga koje ne dopuštaju investicije u zemlje koje su podržale uvođenje europskih carina, što znači da su trenutno iz užeg izbora ispale neke velike članice EU, uključujući Italiju i Francusku.
Reuters je u siječnju izvijestio da kineski dužnosnici i proizvođači razmišljaju i o preuzimanju nekih postojećih njemačkih tvornica za koje se očekuje da će se uskoro zatvoriti, posebice se radi o lokacijama koje trenutno drži Volkswagen i koji je zbog mjera štednje nedavno najavio zatvaranje niza postrojenja u Njemačkoj.
Njemačka konzervativna stranka CDU, koja će najvjerojatnije biti glavna stranka u novoj njemačkoj vladi, obećala je mjere za snižavanje korporativnih poreza i privlačenje kvalificiranih radnika, a posebno želi podržati automobilski sektor, koji je i najveći pojedini generator prihoda u državi. Međutim, CDU je protiv državnih subvencija, za razliku od dosadašnjeg kancelara Olafa Scholza iz socijaldemokratske stranke SPD koji se na njih često oslanjao – a možda najviše kad je država stavila na raspolaganje gotovo 10 milijardi eura za izgradnju tvornice poluvodiča američkog Intela u istočnoj Njemačkoj, koja je kasnije godinama odgađana.
Po izvoru iz kompanije, ključni faktor u odabiru treće lokacije za BYD će biti naklonjenost Kini pojedinih europskih vlada u narednih nekoliko godina. Konačna odluka će također ovisiti i o rezultatima prodaje BYD-jevih vozila na europskom tržištu, kao i posljedično iskorištenost kapaciteta u tvornicama u Mađarskoj i Turskoj.
Tvornica u Mađarskoj, kod grada Szegeda, bi trebala početi s proizvodnjom u listopadu ove godine, dok bi postrojenje u Turskoj trebalo početi s radom u ožujku 2026. Po najavama, maksimalni kapacitet obje tvornice je 500.000 vozila godišnje. Osim potpuno električnih vozila, BYD će europske kupce pokušati privući i hibridnim modelima.
Pročitajte još:
U Hrvatskoj i Sloveniji prodaja bi po najavama trebala početi krajem ovog mjeseca ili u travnju, a za to je već gotovo sasvim pripremljen prvi prodajni autosalon u Zagrebu. BYD će također ove godine i po prvi put sudjelovati na beogradskom sajmu automobila krajem ovog mjeseca.
Prema procjenama konzultanata iz S&P Global Mobility, BYD bi ove godine na europskom tržištu mogao prodati oko 186.000 novih vozila, što bi bilo gotovo dvostruko više od 83.000 vozila prodanih 2024. godine. Očekuje se da će i u nadolazećim godinama prodaja tog brenda rasti, i da bi do 2029. godine mogla narasti na nešto manje od 400.000 vozila godišnje.
2 Odgovora
Kineska roizvodnja seli se u jefiniju Njemačku?
S obzirom na rastuću potražnju za električnim vozilima i sve veću konkurenciju, ovaj bu trebala biti dobra odluka