Američki tehnološki div Google/Alphabet u svom je kalifornijskom sjedištu prije nekoliko dana najavio nekoliko zvučnih inovacija. I dok su se mediji isprva fokusirali na buduće promjene u uslugama Google Maps i Google Mail – koje će pridonijeti učinkovitosti, ali su prvenstveno kozmetičke prirode – najavljene promjene Google pretraživanja na internetu izazvat će potencijalno goleme poremećaje u industriji oglašavanja.
Ne samo da će umjetna inteligencija (AI) imati veću ulogu u pretraživanju, već će Google zapravo ‘ukrasti’ dio klikova i posjeta izvornim kreatorima sadržaja nudeći adekvatne odgovore na tražene upite.
Drugim riječima, kako je rekao prestižni časopis Forbes, “uz rizik preuveličavanja mogućih posljedica u ovom trenutku, to će biti kao bacanje nuklearne bombe na industriju online izdavaštva, koja se u posljednje vrijeme bori s prilagodbom i preživljavanjem”. To bi mogla biti najradikalnija promjena koju je internet doživio otkako je Google početkom 2000-ih postao najveća tražilica na planetu, piše Forbes.
Ukratko, AI će u potpunosti preuzeti tražilicu i nuditi cjelovite odgovore na upite, na vrhu stranice u zasebnom okviru, iznad uobičajenog popisa poveznica generiranih kao rezultat pretraživanja. U tom okviru AI će generirati svoj odgovor sa svim traženim podacima, umjesto da osoba koja je započela pretragu pronađe te podatke na izvornoj lokaciji.
Komentatori u SAD-u odmah su pokrenuli pitanje intelektualne krađe, ali kao što se vidi na primjeru prikazanom na kalifornijskom skupu, Google će zapravo citirati izvore informacija, slično kao što to Wikipedia već čini, i tako se vjerojatno zaštititi od potencijalnih tužbi.
Ali klikne li itko uopće na te Wikipedia veze? Moderna internetska izdavačka’ industrija zahtijeva od korisnika da posjete stranicu, a zatim njihove klikove pretvara u dolare, eure, pa čak i dinare.
Nije objavljeno kada će ove izmjene stupiti na snagu, te je li riječ o njihovoj konačnoj formi. The Verge piše da nema sumnje kako će se inovacije u pretragama dogoditi uskoro jer je utrka velikih IT tvrtki za korištenje AI funkcionalnosti sve neizvjesnija.
Google analitičari su na svojoj godišnjoj konferenciji iznijeli nekoliko zapažanja koja bi mogla biti korisna kreatorima originalnog sadržaja na internetu. Kako su rekli, rezultati pretraživanja bit će poboljšani tekstovima koji su “činjenično provjereni, odgovaraju na konkretan problem i obraćaju se ljudima u vidu savjeta”. Ništa novo i iznenađujuće.
Međutim, nije bilo riječi o tome kako zadržati publiku na stranici kada je najveća svjetska tražilica počne preusmjeravati.
4 Odgovora
Zanimljivo!
Jako.
Mhhm.
E vidit ćemo.