Proizvodi vodećih prehrambenih kompanija u prosjeku su slabije kvalitete u zemljama s niskim prihodima nego u onim bogatima, pokazalo je izvješće neprofitne udruge Access to Nutrition Initiative (ATNI).
Udruga ocjenjuje zdravstvenu ispravnost proizvoda kompanija poput Nestlea, Pepsica i Unilevera indeksom koji obuhvaća vrijednosti od jedan do pet bodova.
Najbolja je, pojašnjava Hina, ocjena “petica”, najlošija “jedinica”, a proizvodi s ocjenom većom od 3,5 bodova smatraju se zdravijim izborom, prema Health Star Ratingu razvijenom u Australiji i na Novom Zelandu.
Proizvodi skupine od 30 kompanija u zemljama s niskim prihodima dobili su lošije ocjene od onih koje prodaju u zemljama s visokima, objavio je ATNI.
U zemljama s niskim prihodima proizvodi multinacionalki dobili su u prosjeku ocjenu 1,8, a u zemljama s visokim dohotkom, gdje je ujedno testirano više njihovih proizvoda, 2,3.
“Slika je vrlo jasna i pokazuje da te kompanije u najsiromašnijim zemljama svijeta, gdje su inače sve aktivnije, ne prodaju zdrave proizvode”, rekao je Mark Wijne, direktor istraživanja u ATNI-ju u intervjuu za Reuters.
“To je poziv na uzbunu vladama tih zemalja da budu na oprezu”, dodao je.
Pročitajte još:
Udruga je ove godine prvi puta odvojeno sastavljala indekse za zemlje s visokim i za one s niskim dohotkom.
Indeks je važan jer pakirana hrana igra sve značajniju ulogu u krizi pretilosti koja danas zahvaća cijeli svijet, upozorili su u ATNI-ju, ukazujući na podatak Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) da više od milijardu ljudi diljem svijeta živi s pretilošću.
2 Odgovora
Ako je doista tako, onda je to sramotno. U današnje vrijeme umjesto da napredujemo, mi sve više i više nazadujemo.
Ovo baš i nije nova vijest. Istraživači kasne 10 godina