Indeks ekonomskog raspoloženja u eurozoni pao u veljači, drugi mjesec zaredom

Ilustracija: Oleg Gamulinskii / Pixabay

Raspoloženje u europskom gospodarstvu ponovno je oslabilo u ožujku, uz najveći pad u sektorima usluga i maloprodaje. Indeks poslovnog optimizma, mjeren ESI indeksom (Economic Sentiment Indicator) eurozone pao je na 95,2, u drugom mjesečnom padu zaredom.

U izvješću koje je u petak objavila Europska Komisija, pokazatelj gospodarskog raspoloženja za ožujak pao je za 0,9 bodova na 96,0, a u eurozoni za 1,1 bod, na 95,2 značajno ispod dugoročnog prosjeka od 100. U eurozoni su stručnjaci očekivali da će razina biti oko 97 bodova.

To predstavlja drugi uzastopni mjesečni pad i naglašava sve veću zabrinutost oko kratkoročnih gospodarskih kretanja u široj europskoj ekonomiji. Rast pesimizma najviše se osjeća u sektorima usluga i trgovine na malo, kao i kod kućanstava, koja se sve više okreću uštedama I odgađaju potrošnju za neka bolja vremena.

U sektoru usluga, okosnici gospodarstva eurozone, razina povjerenja je sad na 2,4 boda, što je pad sa 5,1 u veljači – najveći mjesečni pad u protekla četiri mjeseca. Anketirani menadžeri su rekli da su pesimistični oko poslovne situacije i sadašnje i buduće potražnje. Povjerenje u maloprodaji palo je za 1,8 bodova. Iako je maloprodaja prethodnih mjeseci bila relativno stabilna, nagli pad optimizma u ožujku odraz je sve većeg opreza, kako poduzeća tako i potrošača.

U međuvremenu, stavovi potrošača nastavili su silazni trend nakon kratkotrajne stanke. Indeks potrošačkog optimizma pao je za 0,9, na negativnih -14,5, u skladu s očekivanjima.

Po državama, Cipar je zabilježio najviši indeks ekonomskog raspoloženja, sa 106,3 ostvarena boda, dok je u Njemačkoj trenutno najveći pesimizam, gdje je zabilježen ESI od tek 89,4 boda. Razlike u odnosu na veljaču nisu bile ujednačene širom EU – dok su Francuska i Italija doživjele najveći mjesečni pad, od 2,1 i 2,0 boda, Španjolska je imala značajan napredak, ocjenom koja se povisila za 1,1 bod.

U Hrvatskoj ESI indikator je pao na 103,3 boda, u odnosu na 105 bodova u veljači, što je pad od 1,7. Dok su u maloprodaji i među potrošačima zabilježeni mali pozitivni pomaci, veliki pad je zabilježen u sektoru građevinarstva (10,7 u ožujku, u odnosu na 15,9 u veljači), te sektoru usluga (15,5, u odnosu na 26,2 u veljači).

Njemačka i Poljska zabilježile su minimalne pomake, od 0,3 i 0,2 boda, dok je raspoloženje u Nizozemskoj ostalo isto kao i prošli mjesec. Od manjih ekonomija Europske unije, Češka je pokazala najveći mjesečni dobitak, a njezin ESI porastao je s 98,7 na 101,5, što je skok od 2,8 bodova.

8 Odgovora

  1. Indeks ekonomskog raspoloženja opet pada – drugi mjesec zaredom! Nije sjajno, ali nadam se da je to samo prolazna turbulencija. 🙂

  2. Nema veze što je pao drugi mjesec zaredom. Tko vjeruje u gospodarstvo europe će i dalje ulagati.

  3. Nisam ni znala da postoji indeks ekonomskog raspoloženja sada kad znam da postoji,ne čudim se da je drastično pao s obzirom na situaciju sa gospodarstvom.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari