Honda je spremna ponovno ući u pregovore o stvaranju četvrtog najvećeg svjetskog proizvođača automobila ako glavni izvršni direktor Nissana Makoto Uchida odstupi, objavio je Financial Times pozivajući se na izvore upoznate s razvojem situacije.
Uchida (58) je bio jedan od najvećih zagovornika u Nissanu oko dogovora s Hondom, no njegovi odnosi s prvim čovjekom Honde Toshihirom Mibeom su se pogoršali kako su u Hondi postajali sve više frustrirani nedovoljnom brzinom restrukturiranja i dubinom financijskih problema u Nissanu.
Pregovori su propali kada je Honda od Nissana zatražila da postane tvrtka u potpuno njezinom vlasništvu umjesto da osnuju zajedničku holding tvrtku kakva je bila prvotna ideja.
Honda sada kaže da bi razgovarala s osobom koja bi bolje upravljala unutarnjim otporima u Nissanu, navodi jedan od izvora za Financial Times.
Uchida je izrazio želju da ostane do 2026. godine, no pod pritiskom je ostalih članova uprave i partnera Renaulta da odstupi u idućih nekoliko mjeseci nakon što je pokvario mogućnost dogovora s Hondom vrijednog 58 milijardi dolara. Štoviše, upravni odbor Nissana je započeo neslužbene razgovore o vremenu Uchidina odlaska, rekao je izvor upoznat s temom.
Honda sada prati tijek događaja u Nissanu koji se našao u situaciji da mora tražiti drugoga partnera za osiguravanje opstanka. Foxconn je mjesecima pratio zbivanja i sada je potvrdio zanimanje za kupnju Nissanovih dionica kao način da osigura ugovore za proizvodnju električnih automobila.
No, to nije sve. Globalne grupacije rizičnog kapitala, kao što je KKR koji je vlasnik glavnog dobavljača za Nissan Marellija, te američke tehnološke tvrtke su upitane oko interesa za moguće ulaganje u Nissan.
Jedan od prijedloga je i uključivanje američkih proizvođača automobila kako bi se kroz domaću američku proizvodnju prevladali problemi koje nose carine Donalda Trumpa.
“Svaki kupac može birati između dva pristupa. Ili uđe u tvrtku odmah ili čeka da nevolje postanu još veće i cijena padne. Potencijalni kupci ne moraju žuriti, onaj kome se žuri je Nissan”, izjavio je analitičar Macquariea James Hong.
Nissan je suočen s nedostatkom gotovine ako prodaja nastavi padati, a gotovinu mora osigurati ne samo zbog troškova restrukturiranja, već i radi izbjegavanja upadanja u začarani krug rasta kamatnih stopa zbog pada kreditnog rejtinga. Obveznice Nissana već imaju status ‘smeća’ kod agencije Standard&Poor’s, dok kod ostalih agencija visi na rubu investicijskog rejtinga. Financijska Mizuho Grupa, glavna banka za Nissan koja je poticala spajanje s Hondom, pokušava naći načine da mu osigura likvidnost.
Pročitajte još:
Uchida je izjavio da želi odstupiti kada se Nissan započne oporavljati, no da može otići i ranije ako se to od njega zatraži.
“Moja je odgovornost značajna. Odstupanje bez vidljivog napretka nije odgovorno. No, nije mi namjera vezati se za ovu poziciju”, poručio je.
2 Odgovora
Honda 💪💪
Prevelik je to pritisak, morat će odstupiti s pozicije njihovog glavnog izvršnog direktora