Generali je organizirao završni događaj četvrtog izdanja SME EnterPRIZE, vodeće inicijative Grupacije za promicanje održivosti među europskim malim i srednjim poduzećima i podršku u integraciji održivih praksi u njihovo poslovanje.
Ovo je također bila prilika za proslavu deset “Heroja održivosti” odabranih među više od 8.900 malih i srednjih poduzeća diljem Europe i za predstavljanje novog izdanja Bijele knjige, razvijene u suradnji sa SDA Bocconi – School of Management Sustainability Lab.
“Prošle su četiri godine otkako je Generali pokrenuo SME EnterPRIZE, i usred globalnih financijskih fluktuacija, geopolitičkih napetosti i brzih tehnoloških promjena, mala i srednja poduzeća i dalje se suočavaju sa značajnim svakodnevnim izazovima. U tom kontekstu, ostajemo uvjereni u koristi koje održiva tranzicija može ponuditi svim tim tvrtkama, i predani smo pratiti i podržavati ih na tom putovanju. Štoviše, jedan od ključnih ciljeva SME EnterPRIZE-a uvijek je bio poticanje rasprave s europskim kreatorima politika i profesionalcima u financijskim uslugama kako bi se konačno izgradio regulatorni okvir koji stvarno omogućuje MSP-ovima da prihvate održivost. Ovaj složeni proces zahtijevat će vrijeme, ali vidimo dobru usklađenost i s prioritetima Europske komisije, pa sam uvjeren da ćemo zajedno napredovati prema konkurentnijoj, otpornijoj i održivijoj Europi”, rekao je Philippe Donnet, izvršni direktor Generali Grupacije.
Inicijativa SME EnterPRIZE naglašava važnost integriranja održivosti u poslovne aktivnosti europskih malih i srednjih poduzeća, istakao je generalni menadžer Generali Grupacije, Marco Sesana.
“Četvrta Bijela knjiga Generali i SDA Bocconi posebno se fokusira na potrebu jačanja klimatske otpornosti malih i srednjih poduzeća, a vrijeme ne može biti prikladnije jer ekstremni vremenski događaji nastavljaju rasti u učestalosti i veličini. U Generaliju ostajemo potpuno predani podršci pravednoj i održivoj tranziciji te činimo svoj dio da to postane stvarnost s ciljanom podrškom kroz financiranje, ulaganja, kao i prilagođene savjete i osigurateljska rješenja”, rekao je Sesana.
Bijela knjiga, kako se navodi u priopćenju generali Grupe, temeljena na razgovorima s 1.260 malih i srednjih poduzeća diljem Europe, pokazuje otpornost europskih malih i srednjih poduzeća u njihovim održivim tranzicijskim putovanjima, istovremeno naglašavajući područja koja zahtijevaju ciljanu podršku.
Istraživanje otkriva konsolidaciju u usvajanju održivosti, s kombiniranim stopama implementacije “Heroja” i “Budućih heroja” koje ostaju stabilne na 44 posto unatoč rastućim izazovima, što predstavlja značajan napredak u odnosu na 34 posto, koliko je iznosilo u 2020. Godini.

Poslovni slučaj održivosti ostaje snažan unatoč fluktuacijama u percipiranim koristima, s 83 posto ispitanih malih i srednjih poduzeća koja prijavljuju bolje ekološke učinke. Oko 75 posto malih i srednjih poduzeća izjavljuje povećanje zadovoljstva zaposlenika i kupaca, dok 67 posto prijavljuje poboljšanja u njihovim konkurentskim prednostima.
Najveća poboljšanja primjećuju se u financijskim koristima, sa 63 posto malih i srednjih poduzeća koja prijavljuju bolje kreditne uvjete, što je povećanje od osam posto u odnosu na 2023. godinu. Međutim, iako mala i srednja poduzeća pokazuju predanost održivosti, također se suočavaju s rastućim izazovima implementacije, uključujući nedostatak javnih poticaja (54 posto), institucionalne podrške (53 posto) i ograničen pristup održivom financiranju (53 posto) kao ključna područja koja zahtijevaju pažnju.
“Poseban dio Bijele knjige posvećen je klimatskoj otpornosti, koji ističe da svijest o klimatskim rizicima značajno varira diljem krajolika malih i srednjih poduzeća, s liderima održivosti koji pokazuju 69 posto prepoznavanja rizika u usporedbi s prosjekom od 50 posto. Volatilnost cijena pojavljuje se kao primarna klimatska zabrinutost (47 posto), dok tvrtke daju prednost operativnim odgovorima kao što su lokalno nabavljanje (33 posto) i usvajanje obnovljive energije (27 posto) nad složenijim strateškim rješenjima”, navodi se u priopćenju.
Bijela knjiga poziva kreatore politika i financijske institucije da se angažiraju s malim i srednjim poduzećima i osnaže ih, naglašavajući potrebu za pojednostavljenim regulatornim okvirima, poboljšanim javnim poticajima, prilagođenim financijskim instrumentima i proaktivnom savjetodavnom podrškom za ubrzanje pravedne održive tranzicije europskih malih i srednjih poduzeća.

“Naša analiza 1.260 europskih malih i srednjih poduzeća otkriva izvanrednu otpornost u njihovoj zelenoj tranziciji, sa stopama usvajanja održivosti koje ostaju stabilne na 44 posto unatoč rastućim izazovima implementacije. Ono što se posebno jasno pokazuje je evolucija poslovnog slučaja održivosti, gdje financijske koristi sve više nadopunjuju dobro uspostavljene ekološke i društvene prednosti. Tvrtke koje su usvojile održive prakse doživljavaju značajna poboljšanja u kreditnim uvjetima (+ osam posto) i uvjetima osiguranja (+deset posto), što signalizira rastuće tržišno prepoznavanje vrijednosti održivosti. Međutim, i dalje postoje značajne prepreke koje zahtijevaju ciljane intervencije, posebno za manja mala i srednja poduzeća koja pokazuju niže stope usvajanja u usporedbi sa srednje velikim poduzećima. Naša studija ističe hitnu potrebu za proporcionalnim i diferenciranim mehanizmima podrške koji mogu učinkovito odgovoriti na različite potrebe europskog ekosustava malih i srednjih poduzeća”, rekao je Francesco Perrini, pomoćnik dekana za održivost na SDA Bocconi School of Management.
Podrška otpornosti malih i srednjih poduzeća protiv klimatskih rizika je ključno područje s obzirom na ključnu ulogu malih i srednjih poduzeća za stabilnost globalne ekonomije i financijskog sustava. Kao odgovorni osiguravatelj, oslanjajući se na iskustvo iz prethodnog strateškog ciklusa i aktivnosti provedene od 2024., novi strateški plan će ojačati napore Generalija za jačanje ponude vrijednosti za prilagodbu klimatskim promjenama.
Proslava “Heroja održivosti”
Četvrti događaj SME EnterPRIZE tvrtke Generali slavi deset „Heroja održivosti”, odabranih među više od 8.900 malih i srednjih poduzeća diljem Europe kao istinske lidere u razvoju održivih poslovnih modela. Sa stručnim savjetodavnim odborom kojeg čine članovi iz akademske zajednice, poslovnog sektora i think-tankova, Generali je procijenio sudionike natječaja na temelju njihovih društvenih i ekoloških predanosti, uključujući provedbu značajnih inicijativa održivosti u njihovim poslovnim aktivnostima.
Tvrtke predstavljene u Bruxellesu dolaze iz deset europskih zemalja koje su se pridružile inicijativi, a to su Hrvatska, Austrija, Češka, Francuska, Njemačka, Mađarska, Italija, Portugal, Slovenija i Španjolska a Hrvatsku je predstavljala tvrtka Hrvatski Kišobran, proizvođač kišobrana s jakom predanošću uključivanju i društvenoj odgovornosti koji aktivno integrira osobe s invaliditetom kao zaposlenike.
Pročitajte još:
Događaj je dodatno prepoznat kroz pokroviteljstvo poljskog predsjedništva Vijeća EU-a i prisustvovali su mu Martin Hojsík, potpredsjednik Europskog parlamenta, kao i Raffaele Fitto, potpredsjednika Europske komisije za koheziju i reforme, Valdis Dombrovskis, povjerenika EU-a za gospodarstvo i produktivnost, provedbu i pojednostavljenje, te Marcos Net, pomoćnika glavnog tajnika i direktora UNDP-ovog Ureda za politiku i podršku programu.