Dobra vijest za ugostitelje – za veći broj namirnica uvećana dopuštena visina manjka

Freepik.com
Razbijena čaša, Foto: Freepik.com

Ugostitelji od 14. ožujka imaju promjenu u regulativi kojom je za veći broj namirnica uvećana dopuštena visina manjka, izražena u postocima po bruto/kilogramu, čime se olakšava poslovanje obrtnika u ugostiteljstvu.

Na popis za dopušteni manjak dodane su nove namirnice i revidirani su maksimalno dopušteni gubici za ranije uvrštene namirnice, a najvažnija promjena je da su Odlukom sada obuhvaćena i alkoholna i bezalkoholna pića u skladištu i u ugostiteljskom objektu, priopćeno je iz Hrvatske obrtničke komore (HOK), koja je i donijela ovu Odluku o dopuštenoj visini kala, rastepa i loma u ugostiteljstvu, na temelju Zakona o porezu na dodanu vrijednost i Zakona o porezu na dohodak donijela je Odluku, čime prestaje vrijediti stara odluka iz 2004. godine.

Odlukom se utvrđuje i najviša dopuštena visina manjka nastalog po osnovi kala, rastepa, kvara i loma, koji ne podliježu oporezivanju sukladno propisima o porezu na dodanu vrijednost i propisima o oporezivanju dohotka.

„Bitna novost je i da se visina manjka, kala, rastepa, kvara i loma za namirnice koje nisu navedene u ovoj Odluci, također može priznati na temelju posebnog obrazloženja kojeg obrtnik dostavlja Hrvatskoj obrtničkoj komori, ali do visine koja je na razumnoj osnovi usporediva sa sličnim proizvodima utvrđenim u ovoj Odluci ili drugim odlukama. U obrazloženju će biti potrebno navesti podatke o nazivu namirnice, vrsti obrade i visini kala, kvara, rastepa i loma s obrazloženjem o iskustvenim spoznajama u nastanku manjkova i slične podatke“, priopćeno je iz HOK-a.

Na taj se način omogućilo ugostiteljima da i za namirnice koje nisu navedene u Odluci mogu koristiti određene stope manjka, kala, rastepa, kvara i loma.

Ministarstvo financija već je ranije, na prijedlog HOK-a, izmijenilo odredbu čl. 35.st.3. Pravilnika o porezu na dohodak, čime je dodatno od 1. siječnja ove godine ugostiteljima i drugim obrtnicima olakšana evidencija normativa i sličnih evidencija materijala.

Naime, da bi se utvrdila povezanost primitaka i izdataka potrebno je u posebnim evidencijama osigurati podatke o nabavi materijala, navedeno je u priopćenju. Sada je ta evidencija znatno olakšana jer je propisano da se takva evidencija ne treba voditi za potrošni materijal kojeg nije moguće točno i precizno mjeriti u pojedinom normativu (primjerice, ulje, ocat, začini i slično). 

9 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari