Hoće li se u budućnosti voziti autonomno, bez potrebe za vozačem? Hoće li usluga prijevoza biti osobna ili sličnija javnom prijevozu? Donosi li nam to veću mobilnost? I hoće li baterije pokriti sve naše potrebe?
Ovo su neka od pitanja o kojima u Zagrebu raspravljaju vodeći inženjeri, znanstvenici i stručnjaci iz cijelog svijeta, na konferenciji Međunarodnog vijeća inženjerskih akademija i akademija tehnologijskih znanosti – CAETS.
Na panelu o temi povezivanja elektrificiranog prometa i elektroenergetskoga sustava istaknuta je važnost građenja sustava električnih punjača. Prof. dr. sc. Neven Duić istakako je da sva parkirna mjesta moraju imati pametne spore punjače za električna vozila. „To će omogućiti vlasnicima da budu aktivni igrači na energetskim tržištima budućnosti“, ističe Duić za Financije.hr, koji je bio i moderator ovog panela.
Panelisti su bili Henrik Lund (Sveučilište Aalborg, Danska), Katherine Woodthorpe (Australska akademija tehničkih znanosti i inženjerstva), Joeri Van Mierlo (Direktor istaživačkog centra za elektromobilnost MOBI, Vrije Universiteit Brussel, Belgija), Hrvoje Pandžić (FER), te Ulrich Wagner (Tehničko sveučilište München).
Svi panelisti su se usredotočili na važnost korištenja baterija električnih vozila za različite usluge energetskom sustavu, kroz povratnu komunikaciju između baterije u vozilu i elektroenergetske mreže. Trenutno se rješenja za pametno punjenje i povrat električne energije u mrežu razvijaju u svim industrijskim zemljama, od SAD-a, Japana, Njemačke, Danske, Belgije pa do Kine.
Na panelu o razvoju baterija električnih vozila, koji je moderirao prof. dr. sc. Željko Tomšić, sa zagrebačkog FER-a ispred Hrvatske akademije tehničkih znanosti, dr. Wu Kai, vodeći znanstvenik CATL-a, najvećeg svjetskog proizvođača baterija za automobile, predstavio je trenutno stanje u razvoju baterija za električne automobile.
„Najnovija znanost donosi nam baterije koje će omogućiti električnim automobilima domet od preko 1000 km, te punjenje u roku 10 minuta“, rekao je Kai.
Razvoj baterija i sustava za upravljanje njihovim radom u centru znanstvenog interesa, zaključili su panelisti, treba imati multidisciplinaran pristup jer se mijenjaju kemijski sastavi baterija s ciljem da se smanji potreba za rijetkim mineralima, stoji u priopćenju dostavljenom našem portalu.
Na ovom panelu sudjelovali su i Tony Harper (voditelj razvoja baterijskih sustava, Faraday Battery Challenge UK / Challenge Director for Faraday Battery Challenge at UK Research and Innovation), Mario Vašak (Laboratorij za sustave obnovljivih izvora energije, FER) te Zoran Mandić (Zavod za elektrokemiju, FKIT).
Pročitajte još:
CAETS konferencija danas se nastavlja raspravama o razvoju autonomne vožnje, primjeni vodika, gorivnih članaka i elektrogoriva, kao i promjeni načina prijevoza kroz promjenu obrazaca mobilnosti prema ekološki prihvatljivim opcijama.
Pokrovitelji konferencije su Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Grad Zagreb i Sveučilište u Zagrebu.
2 Odgovora
Ajde, to su obećavajuće vijesti!
To će biti golemi iskorak jer mnogima je domet najveći problem