Zabrinutost za nacionalnu sigurnost zbog potencijalnih veza s Rusijom dovela je do odluke španjolske vlade da odbije pokušaj mađarskog konzorcija Ganz-Mávag Europe da kupi španjolskog proizvođača vlakova Talgo.
Odluka španjolske vlade da bez presedana odbije ponudu za preuzimanje, koju je dala grupa u djelomičnom vlasništvu mađarske vlade, dovodi u pitanje budućnost španjolske tvrtke i reputaciju Mađarske u međunarodnoj trgovini. To je najnoviji znak da su se odnosi između Mađarske i drugih zemalja EU-a pogoršali zbog optužbi da je vlada premijera Viktora Orbána proruska.
Glasnogovornik Ganz-Mávaga u Španjolskoj rekao je da će konzorcij pokrenuti pravni postupak u Španjolskoj i u Europi protiv odluke španjolske vlade. Taj će potez vjerojatno dovesti do sukoba u Bruxellesu, gdje će Europska komisija biti pozvana da posreduje između Madrida i Budimpešte, piše Politico.
Španjolska vlada odlučila je blokirati ponudu nakon što su španjolski Nacionalni obavještajni centar i Ministarstvo nacionalne sigurnosti predali svoja izvješća o ponudi za preuzimanje vrijednoj 619 milijuna eura. Iako su ti dokumenti povjerljivi, španjolsko ministarstvo gospodarstva potvrdilo je da se smatra da sporazum predstavlja nepremostive rizike za nacionalnu sigurnost i javni red. Prema španjolskim medijima, veto je motiviran navodnim vezama koje postoje između Ganz-Mávaga i Moskve, te pretpostavkom da bi Talgo tehnologija mogla olakšati transport ruskih trupa u Ukrajini i izvan nje.
Talgo je razvio vlastiti sustav vlakova s promjenjivim kolosijekom koji omogućuje njegovim brzim vlakovima da se automatski prilagođavaju željezničkim tračnicama s različitim kolosijecima, što omogućuje brzo prekogranično putovanje. Postoji zabrinutost da bi, ako Ganz-Mávag kupi Talgo, njegov dizajn mogao biti podijeljen s Moskvom.
Mađarski državni investicijski fond Corvinus drži 45 posto udjela u konzorciju Ganz-Mávag Europe, a preostalih 55 posto je u vlasništvu mađarskog proizvođača vlakova Magyar Vagon grupe kroz Ganz-Mávag Holding. Potonja tvrtka bila je podružnica ruskog proizvođača vlakova Transmashholding i ima povijesne financijske veze s ruskom Exim bankom.
Direktor Magyar Vagona András Tombor inzistirao je da je grupa prekinula veze s Rusijom nakon invazije na Ukrajinu, a jedina trenutačna poveznica je projekt u Egiptu, koji moraju dovršiti zbog pravne obveze. No tajna izvješća španjolske obavještajne službe navodno pokazuju da je razdvajanje ruskog i mađarskog poslovanja bilo samo za javnost.
Pročitajte još:
Španjolska ljevičarska vladina koalicija nije bila zadovoljna pokušajima Ganz-Mávaga da kupi Talgo otkako je najavio svoju ponudu za preuzimanje prošle godine. U travnju je ministar prometa Óscar Puente iznio navodne veze tvrtke s Rusijom i izrazio sumnju u mogućnost mađarskih tvornica da riješe Talgov problem nedostatka proizvodnje.
Puente je pozvao konkurente Ganz-Mávaga, među kojima su CAF, Stadler i Alstom, da se suprotstave ponudi proizvođača vlakova, ali činilo se da su vlasnici Talga bili zadovoljni mađarskom ponudom. Ranije ovog mjeseca, tvrtka je odbila spajanje s češkom grupom Škoda i činilo se da je spremna nastaviti s preuzimanjem, koje je odobrila španjolska Nacionalna komisija za tržište vrijednosnih papira. Vladin veto doveo je tvrtku do krize i pada dionica.
6 Odgovora
Naravno
Hm..
Hmm, vidjet ćemo kuda to vodi
To je normalno.
Ma da
razumljivo