Zaposlenici u Hrvatskoj zadovoljni odnosima s kolegama, nedostaje razvojnih prilika

Stockcake.com
Zaposlenici, Foto: Stockcake.com

Rezultati ispitivanja organizacijske klime i angažiranosti provedenih tijekom ove godine za više poslodavaca u Hrvatskoj pokazali su da tvrtke koje provode kontinuirano ispitivanje nakon kojeg slijedi analiza i akcijski plan imaju 15 posto manje izostajanja s posla i 20 posto manju fluktuaciju zaposlenika, pokazalo je istraživanje Selectio Grupe, vodeća hrvatska grupacija za HR konzalting i potragu za talentima, na 50.000 zaposlenika.

Zaposlenici u ovakvim uvjetima, navodi se u priopćenju, imaju i povećanje produktivnosti za deset do 15 posto te bilježe povećanje inovativnosti unutar odjela za čak 25 posto.

Rezultati pokazuju da tvrtke koje razumiju i adresiraju ključne potrebe svojih zaposlenika ne samo da povećavaju njihovu angažiranost, već bilježe i mjerljiv povrat ulaganja.

Isto ispitivanje pokazuje da zaposlenici traže radno okruženje koje im pruža osjećaj smisla, razvoj i sigurnost. Kao najvažniji prediktori angažiranosti pokazali su se: svrhovitost posla, mogućnost učenja i usavršavanja, dobrobit zaposlenika na radnom mjestu, inovacije, mogućnost unaprjeđenja te leadership kompetencije nadređene osobe.

Najbolje procijenjeni aspekti rada su odnos s kolegama, vještine vođenja i odnos s nadređenom osobom, smisao i svrha posla te organizacija rada. Najslabije procijenjeni segmenti su komunikacija, razvoj karijere, plaća i nagrađivanje, dobrobit zaposlenika te učenje i usavršavanje. Ovi segmenti imaju najniže ocjene i njima zaposlenici uglavnom nisu zadovoljni.

„Hrvatska kultura rada snažno je usmjerena na međuljudske odnose što znači da zaposlenici poseban fokus pridaju podršci, timskom duhu te povezanosti s kolegama i nadređenima. Zato ne čudi da je najveće zadovoljstvo zabilježeno upravo u tim kategorijama. Komunikacija, razvoj karijere i plaće su najlošije procijenjena područja u kojima postoji najveći prostor za poboljšanja, a upravo su ta područja često neadekvatno adresirana“, objasnila je Erna Tomiša, Senior People and Culture Consultant iz SELECTIO Grupe.

Selectio/PR
Erna Tomiša, Senior People and Culture Consultant iz SELECTIO Grupe, Foto: Selectio/PR

Prema istraživanju SELECTIO Grupe, tvrtke koje provode i implementiraju follow-up aktivnosti nakon provedenih ispitivanja organizacijske klime i angažiranosti imaju u prosjeku deset posto veće zadovoljstvo zaposlenika iz godine u godinu, navodi se u priopćenju. Najbolje pomake imaju tvrtke koje redovito provode jednogodišnje cjelovito ispitivanje i kvartalna ili polugodišnja Pulse Check ispitivanja kojima ispituju jesu li ispravno adresirali ključne prioritete i jesu li na dobrom putu prema implementaciji poboljšanja.

Ispitivanje klime i angažiranosti nema svrhu, ako nakon njega ne slijedi akcijski plan. Follow up aktivnosti koje provodi SELECTIO Grupa podrazumijevaju radionice za timove i radionice koje pomažu HR-u i menadžerima u predstavljanju rezultata zaposlenicima, a najčešće uključuju i savjetovanje menadžera kako bi mogli postaviti akcijske planove nastavno na rezultate klime i angažiranosti za svoj odjel. Obavezno je i praćenje implementacije takvih planova na kvartalnoj razini jer se jedino tako može održati fokus na pokretačima angažiranosti i zadovoljstva zaposlenika“, kaže Tomiša.

SELECTIO Grupa posluje već 20 godina te pokriva sva područja upravljanja ljudskim resursima, a ispitivanje organizacijske klime i angažiranosti provodi za tvrtke svih veličina i industrija.

SELECTIO d.o.o.

Strojarska cesta 20, 10000, Zagreb, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
1.774.322,00 (2023)
Broj zaposlenih:
33 (2023)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari