Švedski proizvođač automobila Volvo Cars odustao je od svog plana da do 2030. isključivo prodaje električna vozila zbog smanjene potražnje za automobilima koji su isključivo na baterije.
Volvo sada cilja na 90 do 100 posto svog globalnog obujma prodaje do 2030. koji će se sastojati od elektrificiranih automobila, što uključuje kombinaciju potpuno električnih i plug-in hibridnih modela. Preostalih do 10 posto će omogućiti ograničeni broj blagih hibridnih modela, ako bude potrebno.
Volvo i dalje očekuje da će proizvoditi 50 do 60 posto elektrificiranih vozila do sredine ovog desetljeća, prenosi Euronews, što bi ga pozicioniralo da postane potpuno električni proizvođač automobila kada uvjeti budu pogodni.
Tvrtka je primijetila da su 26 posto njezinih proizvoda potpuno električni automobili, što je najveći udio među njezinim premium konkurentima. Njegov ukupni elektrificirani udio, uključujući električna vozila i plug-in hibride, iznosio je 48 posto u drugom kvartalu ove godine.
“Uvođenje infrastrukture za punjenje sporije je od očekivanog, povlačenje državnih poticaja na nekim tržištima i dodatne neizvjesnosti stvorene nedavnim carinama na električna vozila na raznim tržištima, doprinijeli su ovoj promjeni plana“, priopćila je tvrtka te su naglasili da je za prelazak na elektrifikaciju i dalje potrebna potpora država.
Nakon ove informacije, dionice Volva pale su za više od četiri posto, a tijekom proteklih šest mjeseci pale su za 12 posto. Tvrtka je također izvijestila o razočaravajućoj zaradi za prvo tromjesečje.
Sve veća potražnja kupaca za hibridnim vozilima
Rastuća potražnja za hibridnim vozilima i sve manja cjenovna dostupnost čisto električnih automobila vrše pritisak na profitne marže proizvođača električnih automobila.
Poznati proizvođač električnih vozila Tesla bilježi kontinuirani pad profitnih marži i usporavanje rasta od 2023. godine. Izvršni direktor Elon Musk ukazao je na promjenu preferencija potrošača sa 100 posto električnih automobila na hibridna vozila.
Usred slabe potražnje potrošača i rata cijena u Kini, proizvođači automobila suočavaju se s makroekonomskim preprekama.
Industrija se također suočava s neizvjesnostima zbog novih uvoznih carina na električna vozila kineske proizvodnje koje su nametnule EU i SAD, a Kina je obećala recipročne mjere. Privlačnost posjedovanja električnog vozila se smanjila.
“Jasno je da prijelaz na elektrifikaciju neće biti linearan, a kupci i tržišta kreću se različitim brzinama usvajanja Pragmatični smo i fleksibilni dok zadržavamo vodeću poziciju u industriji po pitanju elektrifikacije i održivosti”, izjavio je Volvo.
Državne subvencije za vozila s obnovljivom energijom prethodno su poticale potrošače na kupnju potpuno električnih automobila. Međutim, s istekom ovih poticaja i padom cijena sirove nafte, privlačnost posjedovanja potpuno elektrificiranog vozila je smanjena.
Volvo Cars, u vlasništvu kineskog Geelyja, posljednji je veliki proizvođač automobila koji je smanjio svoje ambiciozne planove za prelazak na isključivo električna vozila, iako je i dalje predan postizanju nulte neto emisije stakleničkih plinova do 2040. godine.
Pročitajte još:
U srpnju je Luca De Meo, izvršni direktor francuskog proizvođača automobila Renault, upozorio da kupci još nisu spremni prijeći na vozila na baterije. Pozvao je na veću fleksibilnost u rasporedu, misleći na tranziciju Europe na zelenu energiju i cilj prelaska na električna vozila do 2035.
Njemački proizvođač luksuznih automobila Porsche također je smanjio svoj cilj prodaje na 80 posto potpuno električnih vozila.
Drugi glavni proizvođači automobila, uključujući Ford i Fiat, također su izrazili zabrinutost da bi planovi samo za električna vozila do 2030. mogli biti preambiciozni.
2 Odgovora
Šteta, dobar je Volvo!
Benzin je zakon