Vlasnik Billboarda i Varietyja tuži Google zbog umjetne inteligencije

Zgrada Googlea u New Yorku, Foto: Wikimedia Commons

Vlasnik časopisa Rolling Stone, Billboard i Variety tužio je Google, tvrdeći da tehnološka kompanija koristi njegove novinarske sadržaje u AI sažecima bez dopuštenja, čime smanjuje posjećenost njegovim stranicama.

Tužba, koju je Penske Media podnio saveznom sudu u Washingtonu, predstavlja prvi put da je jedan veliki američki izdavač odveo Google, u vlasništvu Alphabeta, na sud zbog sadržaja generiranih umjetnom inteligencijom koji se sada pojavljuju na vrhu rezultata pretraživanja.

Novinske organizacije već mjesecima tvrde da nove značajke, uključujući Googleove “AI preglede”, odvlače promet s njihovih stranica, smanjujući im prihode od oglašavanja i pretplata.

Penske, obiteljski medijski konglomerat na čelu s Jayem Penskeom, čiji sadržaj privlači 120 milijuna internetskih posjetitelja mjesečno, objavio je da Google u svoje rezultate pretraživanja uključuje izdavačke stranice samo ako njihove članke može koristiti i u AI sažecima.

Bez tog oblika pritiska, Google bi morao plaćati izdavačima pravo na ponovno objavljivanje njihova rada ili njegovo korištenje za treniranje svojih AI sustava, navodi se u tužbi.

CNN navodi i da je Google mogao nametnuti takve uvjete zbog svoje dominacije u pretraživanju, podsjećajući na nalaz saveznog suda prošle godine prema kojem na tom tržištu drži gotovo 90 posto udjela na američkom tržištu pretraživanja.

“Imamo odgovornost proaktivno se boriti za budućnost digitalnih medija i očuvati njihov integritet – a sve to je ugroženo trenutačnim postupcima Googlea”, izjavio je Penske.

Oko 20 posto Googleovih pretraživanja koja vode na njihove stranice sada prikazuje AI preglede, a očekuje se da će taj udio rasti. Također, prihodi od partnerskih programa Penske Medije prošle su godine pali za više od trećine u odnosu na vrhunac, budući da je promet s pretraživanja bitno smanjen.

Internetska obrazovna tvrtka Chegg također je u veljači tužila Google, tvrdeći da njihovi generirani pregledi smanjuju potražnju za izvornim sadržajem i narušavaju sposobnost izdavača da se natječu.

Odgovarajući na Penskeovu tužbu, iz Googlea su istaknuli da AI pregledi korisnicima nude bolje iskustvo i šalju promet na širi raspon mrežnih stranica.

Sud je početkom ovog mjeseca odlučio da Google neće morati prodati svoj preglednik Chrome kao dio nastojanja da se pojača konkurencija u području pretraživanja.

Taj je potez razočarao neke izdavače i strukovne udruge, uključujući News/Media Alliance iz koje su izjavili da je tom odlukom izdavačima uskraćena mogućnost isključivanja iz AI pregleda.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari