Vlasnica brenda Shesna voli održivu modu, ali podsjeća: Prvi ruksaci nastajali su danima i raspadali se sličnim tempom

Privatna arhiva
Shesna, Foto: Privatna arhiva

Marija Borovičkić vlasnica je brenda Shesna koji je osnovala 2017. godine te počela izrađivati ruksake i torbe, a kasnije je dodala asesoare i odjeću. Po struci je povjesničarka umjetnosti i kulturna antropologinja, ali je odlučila napustiti posao i fokusirati se na nešto drugo.

“S obzirom na nepoticajne uvjete rada u struci imala sam potrebu pokušati drugačije i samostalno, nastojeći zadržati kreativnost koja mi je u poslu važna”, rekla je za Financije.hr.

Na početku nije znala šivati, pa je u nekoliko tjedana završila tečaj za to. Dodatno je samostalno vježbala i eksperimentirala kako bi postigla željeni rezultat. Iako je sve za nju još bilo novo i nepoznato odlučila je hrabro nastaviti raditi i boriti se kako bi ostvarila svoje snove.

“Prvi ruksaci nastajali su danima i raspadali se sličnim tempom, ali nakon što sam se uhodala posao je skraćen na nekoliko sati, a životni vijek predmeta produžen na nekoliko godina. Danas imam i pomoć u šivanju, što mi puno znači za produktivnost”, kazala je Marija.

Razvoj njenog brenda počeo je preko društvenih mreža, a kaže da je to bio dobar i jednostavan način da privuče ljude. Kasnije je krenula na sajmove i počela surađivati s design shopovima, te concept storeovima.

Ime njenog brenda dosta je neobično, a mnogi ne znaju njegovo značenje, ali za Mariju je ono posebno.

Privatna arhiva
Shesna, Foto: Privatna arhiva

“Naziv je vezan za otok Korčulu na kojem sam odrasla. Osim lijepog, predstavlja i nešto dobro odrađeno, uredno te pedantno”, objasnila nam je.

Kaže da joj je na početku trebalo vremena da se uhoda s konceptom, vizijama i izvedbom. Trebalo joj je vremena i da testira razne materijale te krojeve kako bi vidjela koliko su praktični.

“Na kvaliteti nisam štedjela i nastojala sam raditi sa što izdržljivijim materijalima, najčešće skajevima, zamišljajući svoje ruksake kao višegodišnji trajni komad i dio slow fashion prakse. Gotovo sve materijale nabavljam na domaćem tržištu jer mi je jednostavnije i sigurnije u smislu testiranja”, otkrila je.

Njeni kupci su uglavnom žene, ali većina modela koje izrađuje bliska je urbano sportskom unisex dizajnu i po tome je brend prepoznatljiv na sajmovima. Uglavnom su joj kupci iz Hrvatske, osim sezonskih kupaca u design shopovima. Primijetila je da je domaće tržište sve osvještenije i zainteresiranije za ručni rad i da je dosta sajmova koji nude takve proizvode, a smatra da Hrvatska u regiji daleko prednjači po broju takvih događaja i potencijalnih kupaca.

Privatna arhiva
Shesna, ruksak, Foto: Privatna arhiva

Kako bi održala kvalitetu proizvoda i interes kupaca morala se prilagođavati raznim promjenama na tržištu, a ono čemu se posebno morala prilagoditi bila su poskupljenja cijena materijala.

“Neki materijali za vrijeme pandemije postali su nedostupni, a nerijetko se dogodi da se s tržišta povuče ključan materijal, što tjera na snalaženje i promjenu modela. Istovremeno sam nastojala zadržati prihvatljive cijene ne gubeći na kvaliteti i raduje me da to kupci prepoznaju i vrlo često se vraćaju”, rekla nam je poduzetnica.

Ona svoj brend razvija u smjeru održivih praksi pa tako promovira popravke Shesna ruksaka i torbi. Promovira i upcycling, to je proces pretvaranja nusproizvoda, otpadnih materijala, beskorisnih ili neželjenih proizvoda u nove materijale ili proizvode koji se smatraju kvalitetnijima.

“Najčešće koristim jedra i cerade, to su izdržljivi materijali od kojih nastaju sjajni unikatni ruksaci i vrlo su traženi”, kazala je.

Iako voli kreativnu stranu posla, teško joj pada pravno-financijski dio, pa kaže da je ovih godina to za nju bilo najzahtjevnije. Puno joj je pomoglo povezivanje i savjetovanje s drugim kolegama koje se bave sličnim poslovima. Otkrila nam je i kakva je za nju bila 2023. godina te što planira u novoj godini.

“Shesna je zadnjih godina u “uhodanom” tempu tako da je i prošla godina bila aktivna i puna sajmova, a sličnu dinamiku planiram i u 2024., uz neke nove krojeve, ideje te iznenađenja za sebe i druge”, rekla je Marija.

29 Odgovora

  1. Moda se vrti u krug,samo je pitanje vremena kada će koji oblik mode ponovo zaživjet.Moda nema rok trajanja

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari