Marija Borovičkić vlasnica je brenda Shesna koji je osnovala 2017. godine te počela izrađivati ruksake i torbe, a kasnije je dodala asesoare i odjeću. Po struci je povjesničarka umjetnosti i kulturna antropologinja, ali je odlučila napustiti posao i fokusirati se na nešto drugo.
“S obzirom na nepoticajne uvjete rada u struci imala sam potrebu pokušati drugačije i samostalno, nastojeći zadržati kreativnost koja mi je u poslu važna”, rekla je za Financije.hr.
Na početku nije znala šivati, pa je u nekoliko tjedana završila tečaj za to. Dodatno je samostalno vježbala i eksperimentirala kako bi postigla željeni rezultat. Iako je sve za nju još bilo novo i nepoznato odlučila je hrabro nastaviti raditi i boriti se kako bi ostvarila svoje snove.
“Prvi ruksaci nastajali su danima i raspadali se sličnim tempom, ali nakon što sam se uhodala posao je skraćen na nekoliko sati, a životni vijek predmeta produžen na nekoliko godina. Danas imam i pomoć u šivanju, što mi puno znači za produktivnost”, kazala je Marija.
Razvoj njenog brenda počeo je preko društvenih mreža, a kaže da je to bio dobar i jednostavan način da privuče ljude. Kasnije je krenula na sajmove i počela surađivati s design shopovima, te concept storeovima.
Ime njenog brenda dosta je neobično, a mnogi ne znaju njegovo značenje, ali za Mariju je ono posebno.

“Naziv je vezan za otok Korčulu na kojem sam odrasla. Osim lijepog, predstavlja i nešto dobro odrađeno, uredno te pedantno”, objasnila nam je.
Kaže da joj je na početku trebalo vremena da se uhoda s konceptom, vizijama i izvedbom. Trebalo joj je vremena i da testira razne materijale te krojeve kako bi vidjela koliko su praktični.
“Na kvaliteti nisam štedjela i nastojala sam raditi sa što izdržljivijim materijalima, najčešće skajevima, zamišljajući svoje ruksake kao višegodišnji trajni komad i dio slow fashion prakse. Gotovo sve materijale nabavljam na domaćem tržištu jer mi je jednostavnije i sigurnije u smislu testiranja”, otkrila je.
Njeni kupci su uglavnom žene, ali većina modela koje izrađuje bliska je urbano sportskom unisex dizajnu i po tome je brend prepoznatljiv na sajmovima. Uglavnom su joj kupci iz Hrvatske, osim sezonskih kupaca u design shopovima. Primijetila je da je domaće tržište sve osvještenije i zainteresiranije za ručni rad i da je dosta sajmova koji nude takve proizvode, a smatra da Hrvatska u regiji daleko prednjači po broju takvih događaja i potencijalnih kupaca.

Kako bi održala kvalitetu proizvoda i interes kupaca morala se prilagođavati raznim promjenama na tržištu, a ono čemu se posebno morala prilagoditi bila su poskupljenja cijena materijala.
“Neki materijali za vrijeme pandemije postali su nedostupni, a nerijetko se dogodi da se s tržišta povuče ključan materijal, što tjera na snalaženje i promjenu modela. Istovremeno sam nastojala zadržati prihvatljive cijene ne gubeći na kvaliteti i raduje me da to kupci prepoznaju i vrlo često se vraćaju”, rekla nam je poduzetnica.
Ona svoj brend razvija u smjeru održivih praksi pa tako promovira popravke Shesna ruksaka i torbi. Promovira i upcycling, to je proces pretvaranja nusproizvoda, otpadnih materijala, beskorisnih ili neželjenih proizvoda u nove materijale ili proizvode koji se smatraju kvalitetnijima.
“Najčešće koristim jedra i cerade, to su izdržljivi materijali od kojih nastaju sjajni unikatni ruksaci i vrlo su traženi”, kazala je.
Pročitajte još:
Iako voli kreativnu stranu posla, teško joj pada pravno-financijski dio, pa kaže da je ovih godina to za nju bilo najzahtjevnije. Puno joj je pomoglo povezivanje i savjetovanje s drugim kolegama koje se bave sličnim poslovima. Otkrila nam je i kakva je za nju bila 2023. godina te što planira u novoj godini.
“Shesna je zadnjih godina u “uhodanom” tempu tako da je i prošla godina bila aktivna i puna sajmova, a sličnu dinamiku planiram i u 2024., uz neke nove krojeve, ideje te iznenađenja za sebe i druge”, rekla je Marija.
30 Odgovora
Jako zanimljivo
To mala
Braviisimo
Doista zanimljiv članak
Moda se vrti u krug,samo je pitanje vremena kada će koji oblik mode ponovo zaživjet.Moda nema rok trajanja
Da, uvijek se nešto vraća u modu
Bravo za hrabrost!
Vrlo lijepa prića
Volim hrvatske dizajnere.
Super
Jedan od najboljih i najkvalitetnijih hrvatskih brendova, osvježenje
Bravooo Marija,puno uspjeha u poslovanju.
Sve pohvale!
Super na hrabrosti i puno uspjeha i daljnjem poslovanju
Divno
Super
Ma, imamo mi dobre dizajnere.
Zanimljiva prica, pohvale za odvaznost.
Super je brand.
vrlo pohvalno
Ovakvi clanci se trebaju pisati!
Pa baš lijepo i svake pohvale!
Sve pohvale!
Baš su šesni ruksaci
Bravo
Bravo, svaka cast
Sto nema ovakvih vise clanaka?
Puno je ekonomicnije koristiti skarnicl od papira
Ovo će postati svijetski brand
Imam njihov ruksak i top je