Rezultati istraživanja MasterIndex, koje je za Mastercard u Hrvatskoj provela agencija Improve, otkrivaju optimistične planove građana Hrvatske za putovanja unutar zemlje, ali i šire. Tako 92% svih ispitanika planira neko putovanje ove godine, od čega 77% unutar Hrvatske. Preko polovice ispitanika namjerava putovati unutar Europe, dok se za avanturu na drugom kontinentu odlučuje 6% ispitanika.
Navike stabilne s planiranim porastom potrošnje
Kad je riječ o ljetovanju, svoj odmor u Hrvatskoj planira provesti 70% ispitanika što je na razini prošlogodišnjih rezultata (72%), dok ljetovanje izvan Hrvatske zbog povoljnijih cijena preferira 7% onih koji neće ljetovati u Hrvatskoj. Najveća barijera ljetovanju su financije – svaki četvrti ispitanik kao razlog navodi financijsku nemogućnost, a 15% financijsku nesigurnost. Ipak, od onih koji ne planiraju odlazak na more, najviše (37%) je onih koji već žive na moru.
Privatan smještaj je i dalje najpopularnija opcija (51%) što je na razini rezultata zadnjih godina. U vlastitoj vikendici ili kod rodbine i prijatelja odsjesti planira 35% građana, za hotel se odlučuje 17%, a za kampove 4%.
Planirano prosječno trajanje ljetnog odmora u Hrvatskoj iznosi 9,9 dana. Kraća putovanja, do 7 dana, planira 57% ispitanika, češće mladi. Duži ljetni odmori planirani su ako se radi o smještaju u vlastitoj vikendici ili kod prijatelja (14 dana u prosjeku). Ljetovanje duže od 31 dan planira 2% ispitanika. U hotelima u prosjeku ispitanici ostaju 9 dana, a u kampovima 10.
Većina planira ljetni odmor s partnerom ili supružnikom (48%) ili s članovima obitelji (43%). Svaki deseti na ljetovanje putuje sam.
Viša kvaliteta smještaja i produljenje sezone preduvjeti za održiviji turizam
U prosjeku na ljetnom odmoru planira se potrošnja od 1.083 eura. Najveći (39%) je udio onih koji planiraju potrošiti između 501 i 1000 eura, dok manje od 500 eura troši 30 posto građana. Najviše planiraju potrošiti oni u dobi 40-49 godina. Oni koji planiraju hotelski smještaj, procjenjuju i znatno veće izdatke za ljetni odmor (u prosjeku 1.695 eura), naročito oni koji preferiraju smještaj više kategorije.
U prosjeku za ljetni odmor se planira potrošnja u visini 88 eura dnevno po osobi. Za ispitanike koji odsjedaju u hotelima taj iznos raste na 142 eura, u privatnom smještaju 91 eura, dok građani koji odmor provode u kampu ili vlastitom smještaju troše 64, odnosno 54 eura. 29% procjenjuje potrošnju do 30 eura, a 27% više od 100 eura.
Veća potrošnja planira se ako se na odmor odlazi s partnerom ili prijateljima (115 eura dnevno), a ako se ide na odmor s obitelji, planirana potrošnja se kreće oko 36 eura dnevno po osobi i ona je manja što je veći broj članova s kojima se planira ljetovati.
„Smještaj prosječnog standarda i cijene bira 71% ispitanika, uz prosječnu potrošnju od 1.039 eura ili 92 eura po danu, dok se za smještaj više kvalitete uz prosječnu potrošnju od 1.600 eura i 122 eura po danu odlučuje 29% njih. Ovo ukazuje na koristi za turizam, lokalnu zajednicu i cijelu ekonomiju od unaprjeđenja kvalitete smještaja – veća potrošnja i popunjeni kapaciteti, čak i izvan sezone, recept su za održiviji turizam“, izjavila je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. „Upravo je održivi turizam ono za što se zalažemo kroz naš projekt Uplift, usmjeren na osnaživanje malih poduzetnika u turističkom sektoru. Pružamo im alate i znanja potrebna za jačanje otpornosti i konkurentnosti na tržištu, čime doprinosimo dugoročnom razvoju hrvatskog turizma.“
Prema najnovijem godišnjem izvješću Mastercard Economics Instituta Travel Trends 2024: Breaking Boundaries, turisti sve više preferiraju putovanja izvan ljetne turističke sezone (svibanj-lipanj i rujan-listopad). Natalia Lechmanova, glavna ekonomistica za Europu, Mastercard Economics Institute, istaknula je: „Ova promjena posebno je izražena u Hrvatskoj koja s povećanjem od 4,5 postotna boda u broju noćenja izvan ljetne sezone u posljednjem desetljeću drži prvo mjesto u ovom pozitivnom trendu među europskim zemljama”.
Za odabir destinacije najvažniji omjer cijene i kvalitete
Karticom smještaj plaća 53% ispitanika, čime se nastavlja trend pada plaćanja gotovinom započet 2021. godine.
Pročitajte još:
Građanima su za odabir destinacije najvažniji omjer cijene i kvalitete smještaja (68%), a velik je udio onih koji traže odabir destinacije gdje nema gužvi (41%). Na popisu kriterija su, između ostalih, i dobra prometna povezanost, klimatski uvjeti, dobra gastronomska ponuda, raznolika kulturna ponuda i dobar noćni život.
Porast cijena općenito i dalje brine naše građane (46% ispitanika), ali znatno (10 postotnih bodova) manje nego godinu dana ranije. Raste i udio onih koji nemaju briga vezanih uz putovanja.
46 Odgovora
super
Top.
Tako je, najjeftinije je planirati…
Hhaha bas to, masta ne kosta
Slažem se.
Treba putovati.
Uvijek!
Planiram i ja. Pitanje je hoću li otići.
Haha u planu mi je da ne planiram.
Hahaha definitivno
Zasto? Danas si to svatko moze priuštiti
Neće ona niđe!!
Baš to!
Super, tako treba!
Svakako zanimljivi pokazatelji turističke sezone
Tako je!
valjda nece ostat na planiranju xD
Ostajalo je do sada pa valjda će i sada
Hahaha, to je dobro pitanje…
Idemo na Pale preko Ledina…
Jedno je za stolom a drugo na terenu…
Super
Netko ce putovati na Karibe, a, netko u Tuzlu!
Hahahaha.
A, na kraju nece ih otputovati 10 posto, jer se nema para! Jedno su zelje i planiranje, a drugo je ostvarenje istog!
Slazem se s vama
Ja recimo ne idem na more, nego idem kod babe na selo. Ali, planiram!
Babe su najbolje!
Pametno, to i je najbolje
samo da je putovat..
Što se tiče mora,mora se
Hahahahahaha
Mara89, hahaha!
Na kraju nista od planiranog. Ostajem doma!
A sta je sa babom na selu? Ili bar bazeni u Tuzli?
I ja isto…
Hahaha, a ne.
Ovo mi je najzanimljiviji clanak do sad!
Je li tko putujuje van Hrvatske?
Planira? Zar smo na to spali da se na takve postotke kačimo??
Da da ne znam di bi prije
Alibaba, hahaha!
najbolja investicija
Planiram i ja.
Nista novo.
Pitanje je gdje cemo.