Poduzetnici obično uzimaju osiguranje koje je zakonom uvjetovano i uglavnom je to osiguranje vozila pa je zato potrebno podići svijest o ostalim vrstama osiguranja, poručeno je na okruglom stolu pod nazivom “Osiguranje u gospodarstvu – kako se zaštititi od rizika u poslovanju?” u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).
Predstavljeni su rezultati istraživanja koje je provela agencija IPSOS u veljači 2024. na uzorku od 202 poslovna korisnika o korištenju i poznavanju osiguranja.
“HGK se već godinama bavi temom financijske pismenosti potrošača i poslovnih subjekata. Ove smo godine odlučili napraviti dodatni iskorak pa smo proveli istraživanje kako bismo doznali koliko poslovni subjekti znaju o osiguranju i koliko ga koriste kako bi se zaštitili od rizika. Istraživanje je pokazalo da poslovni korisnici uglavnom koriste one vrste osiguranja koje dobro poznaju pa je na prvom mjestu obvezno auto osiguranje, kasko osiguranje i osiguranje imovine. Iz tih podataka vidimo da poslovni korisnici više ulaže u osiguranje automobila nego što ulažu u osiguranje svojih zaposlenika”, rekla je za Financije.hr Vanja Dominović, voditeljica odjela za financijske institucije i makroekonomske analize u HGK.
“Ono što je također zanimljivo, vidjeli smo da svega tri posto ispitanika ima ugovoreno osiguranje od cyber rizika iako jedna četvrtina ispitanika prepoznaje cyber rizike kao potencijalne izazove u svom poslovanju. Što se tiče ocjene zaštite od rizika od strane samih ispitanika, vidljiva je prosječna ocjena od 3,6. To govori o relativno visokoj svijesti o zaštiti od rizika”, dodala je.
Osam posto ispitanika ne koristi niti jedno osiguranje, pokazuju rezultati istraživanja. Pored toga, dvije trećine ispitanika ne iskazuju interes za ugovaranjem osiguranja u sljedeće dvije godine.
“Hrvatska je prema posljednjim podacima EIOPA-e od promatranih 30 europskih zemljama tek na 24. mjestu po ugovaranju neživotnih osiguranja, a pritom osiguranja vozila zauzimaju više 50 posto portfelja svih neživotnih osiguranja”, kazala je Ljiljana Marić, direktorice Sektora za superviziju osiguranja, leasinga i faktoringa u HANFA-i.
“Odmak od svjetskih i europskih prosjeka nam govori da se domaće tržište treba razvijati i to prema područjima rizika koji su izvjesni i koji nisu pokriveni osiguranjem. To su prije svega klimatske promjene – poplave, potresi i požari, ali i kibernetički napadi. Hrvatska je u Europskoj uniji zbog prirodnih katastrofa visoko na ljestvici neosiguranih rizika. Zato je potreban zaokret gospodarstva prema zelenoj tranziciji, poboljšanje energetske učinkovitosti u potrošnji kućanstava, ali i razvoj osiguravajućeg tržišta u nekim novim područjima poput cyber rizika koji će uz snažnu podršku reosiguravatelja i javnog sektora moći ponuditi proizvode kako bi se građani i poduzeća zaštitili od takvih promjena u budućnosti”, objasnila je Marić.
Albert Šestan, predsjednik Uprave tvrtke Alca Zagreb, smatra da problem nije samo u financijskoj pismenosti poduzetnika nego u samim policama osiguranja i svemu što je njima pokriveno odnosno nije pokriveno. Kaže da je posebno teško manjim poduzetnicima doći do informacija o svim mogućim vrstama osiguranja jer nije sve dovoljno jasno navedeno, a oni nemaju vremena toliko detaljno istraživati police osiguranja. Naglašava da je potrebno podići i standard u državi kako bi ljudi mogli uložiti u osiguranje i dobiti što bolju zaštitu.
“Mi na osiguranje više ne gledamo samo kao na trošak nego kao na investiciju u sigurnost i zaštitu jer naša tvrtka ima iskustvo s osiguranjem. Radimo analize, procjene rizika i tako odlučujemo što bismo trebali osigurati. Naravno, uz zakonske i ugovorne obveze. Nama je najbitnije osigurati imovinu i djelatnike”, rekao nam je Šestan.
“Polica osiguranja pomaže mirnom snu, a nakon ove pandemije i svih drugih događaja svuda oko nas, mislim da je sve što pomaže našem mentalnom zdravlju jako važno. Postoji niz rizika koji u Hrvatskoj nisu osigurani. Možemo primijetiti koliko nam dugo samo oporavak od potresa traje”, kazala je Anđela Šutija, predsjednica Udruženja distributera osiguranja i reosiguranja HGK.
Istaknula je da u Hrvatskoj raste broj onih koji su zainteresirani za zdravstveno osiguranje i da je na to utjecala pandemija. Životno osiguranje je pak u padu, a Šutija smatra da je to zato što ljudi na takvo osiguranje gledaju kao na investiciju.
Pročitajte još:
Robert Vučković, predsjednik Udruženja osiguravatelja HGK i član Uprave Croatia osiguranja, rekao je za Financije.hr da još uvijek veliki broj naših poduzetnika nije osiguran, a onaj dio koji je osiguran nije osiguran adekvatno.
“Jako je veliki prostor potrebe za osiguranjem kojeg ljudi ne prepoznaju. Iznenadilo me je da neki ljudi to prepoznaju, ali se ne žele osigurati. Ono što je zasigurno potrebno je naše poduzetnike educirati. Također, treba ljude osvijestiti o svemu što se događa oko nas. Moj poziv je da ljudi preuzmu odgovornost u svoje ruke”, izjavio je Vučković.
22 Odgovora
Baš čudno za nas Hrvate.
Klasika
Kriminal!
Nemam komentara.
Loše baš.
Pametno.
Šta se tu može..
Auti koštaju, ljudi su besplatni
Užas
Tužno
hahah
Lijepa i humana gesta
Zanimljivo!
Zato i fali radnika
Ništa novo
Tužno
Pa kad gledaju samo sebe
Sramota!
Lena1, bas tako!
Da da to je tako bilo i bit će…
I bude uvijek…
Zaposleni nemaju za kruha…kakvo crno osiguranje. Njima je jedno sigurno da ako kupe žvaku imati će šta žvakati cijeli dan.