Usporedilica.hr – uz nekoliko klikova do najpovoljnije cijene proizvoda

Helena Klarić, Foto: Financije.hr/Privatna arhiva

Otkad je u Hrvatskoj počelo transparentnije iskazivanje cijena, sve je više aplilkacija i sličnih alata koji kupcima olakšavaju potragu za najisplativijom opcijom. Na tržištu je tako nedavno predstavljena Usporedilica.hr – nova digitalna platforma koja građanima omogućuje brzu i preciznu usporedbu cijena proizvoda u većim trgovačkim lancima. Platformu je pokrenula Helena Klarić koja je većinu svoje karijere provela u maloprodaji, s posebnim fokusom na loyalty programe, unapređenje korisničkog iskustva i istraživanja kupovnih navika, a u poduzetničke vode krenula je s pozicije predsjednice Uprave Tiska. Više o svemu tome otkrila je za Financije.hr.

Krenimo od početka – kako se rodila ideja o platformi Usporedilica.hr i koliko je proteklo od ideje do realizacije?

Prosječan kupac zna točnu cijenu maksimalno desetak proizvoda koje kupuje. Kada se cijene mijenjaju, a zadnjih par godina svjedočimo inflaciji, očekivano vidimo reakcije kupaca koje su pretjerane (“Sve je poskupilo duplo!“). Mi koji smo u industriji, naravno, znamo da to nije točno i pridonijeti informiranosti kupaca korištenjem modernih tehnologija za mene je osobno bio izazov i povod za pokretanje Usporedilice.

U kojoj mjeri su na odluku o pokretanju iste utjecale nove zakonske regulative, vezane uz transparentnije iskazivanje cijena?

Nova regulativa svakako je omogućila transparentno iskazivanje cijena i to za sve mikrolokacije u Hrvatskoj. Nije bila presudna za pokretanje Usporedilice jer takvu praksu vidimo i u zemljama koje nemaju sličnu regulativu. Trgovci su i bez zakonske obveze prirodno motivirani i vide interes u dijeljenju podataka o cijenama jer ovakva platforma doprinosi povjerenju kupaca prema trgovcima. Vjerujem da bi do pokretanja Usporedilice došlo i bez nove zakonske regulative.

Kako točno funkcionira platforma i koje sve mogućnosti nudi korisnicima?

Korisnici putem stranice mogu u nekoliko klikova:
– pretražiti proizvode koje redovito kupuju i saznati koja im je cijena kod različitih trgovaca
– provjeriti cijene proizvoda u trgovinama u svojoj blizini
– dodati proizvode u vlastitu košaricu koje će sustav automatski rasporediti po trgovinama u kojima su trenutno najpovoljniji
– spremiti i dijeliti popis za kupnju – sve jako jednostavno

Koje sve trgovačke lance trenutno “pokriva”? Planirate li možda proširiti ponudu i na neke manje trgovine?

Za sada objavljujemo cijene Konzuma, Plodina, Spara, Tommyja, Kauflanda, Lidla i Eurospina, ali u skorije vrijeme planiramo uključiti sve trgovce koji objavljuju cijene.

Naplaćuje li se skidanje aplikacije?

Ne, korištenje naše stranice potpuno je besplatno za kupce.

U posljednje vrijeme sve je više aplikacija i sličnih digitalnih alata koji pomažu kupcima. Što biste istaknuli kao glavnu razliku između njih i Usporedilice?

Jako je zanimljivo vidjeti kako su različiti pogledi na istu temu donijeli i različite krajnje rezultate. Usporedilica nije namijenjena za analitičare, informatičare i sve nas ostale koje zanimaju inflacija, cjenovne pozicije trgovaca, promjene u odnosu na referentni period i slično. Usporedilica je razvijena isključivo za kupce i korisničko iskustvo nam je najvažnije. Na tome trenutno najviše radimo.
Evo, dat ću vam jedan primjer. Zamislite jednu trgovinu neto prodajnog prostora oko 1.000 metara kvadratnih, a da nije diskonter. Takva trgovina prosječno ima na zalihi oko 10.000 proizvoda. U stvarnosti ih ima barem tisuću manje. Razlozi za netočna stanja zaliha su razni – trgovina je živi organizam, svaki dan se dogode razlike kod zaprimanja, kriva prodaja ili eventualno otuđenje.

Kada kupac na osnovi kontrole cijena donosi odluku gdje u kupovinu, i tamo ne nađe te proizvode, bit će razočaran i potencijalno izgubiti povjerenje u tu aplikaciju za usporedbu cijena. Mi svakako to ne želimo! Ako samo preuzmete „sirove“ podatke od trgovaca bez ikakvih filtera i kontrola, dobit ćete “garbage in, garbage out“. Upravo to je razlog zašto mislim da samo poznavanje cijelog procesa, koje mi u Usporedilici imamo, i jedino pristup kojem je kupac u centru pozornosti može rezultirati platformom koja će opstati.

Završno, koji su planovi za dalje?

Plan je unaprijediti Usporedilicu i postati prvi izbor kada se kupci informiraju o cijenama.

4 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari