Kada se koristi učinkovito, umjetna inteligencija (AI) može povećati produktivnost tvrtki i do 40 posto, pokazalo je istraživanje EY Work Reimagined 2025.
Istraživanje, objavljeno u ponedjeljak, provedeno je među više od 15.000 zaposlenika i 1.500 poslodavaca u 29 zemalja unutar regija Amerike, Azije-Pacifik te EMEIA koja obuhvaća Europu, Bliski istok, Indiju i Afriku.
Hina navodi da isto otkriva kako čak 88 posto zaposlenika diljem svijeta već koristi neki oblik umjetne inteligencije u svakodnevnom radu, no, unatoč širokoj primjeni, samo 28 posto organizacija uspijeva pretvoriti tu tehnologiju u stvarnu poslovnu vrijednost.
“Istraživanje otkriva kritičnu razliku između primjene AI-ja i spremnosti ljudi da iz nje izvuku maksimum. Kada se koristi učinkovito i temelji na snažnoj strategiji upravljanja talentima, AI može povećati produktivnost tvrtki i do 40 posto”, istaknuli su iz konzultantsko-revizorske tvrtke EY.
Unatoč širokoj primjeni, mnogi zbog umjetne inteligencije osjećaju pritisak, pa tako 37 posto zaposlenika strahuje da bi preveliko oslanjanje na AI moglo narušiti njihove vještine, dok 64 posto osjeća rast opterećenja zbog većih očekivanja i učinkovitosti.
Ipak, pokazalo je istraživanje, tek 12 posto zaposlenika ima na raspolaganju adekvatne edukacije za korištenje AI-ja kako bi ostvarili njezin puni potencijal. Uz to, između 23 i 58 posto zaposlenika priznaje da koristi “umjetnu inteligenciju u sjeni”, odnosno vlastita rješenja, neodobrena od strane poslodavca.
Istraživanje upozorava da kada AI počiva na slabim temeljima, bez jasne strategije upravljanja talentima, kulture učenja i sustava nagrađivanja, njezine se prednosti značajno smanjuju.
Unatoč pozitivnim pomacima, ističu se i izazovi koje donosi primjena umjetne inteligencije.
Pročitajte još:
Tako ulaganja u edukaciju i osnaživanje zaposlenika donose konkretne koristi, pri čemu oni koji su godišnje prošli više od 80 sati edukacije u zbog efikasnosti prosječno uštede oko 14 sati tjedno, ali su istovremeno i značajno skloniji promjeni poslodavca, budući da su njihova znanja iznimno tražena na tržištu rada.
Zaključno, izvješće definira pet ključnih područja važnih za uspješnu integraciju ljudskog faktora i AI tehnologije – izvrsnost u primjeni, kontinuirano učenje, razvoj talenata, snažna organizacijska kultura i učinkovit sustav nagrađivanja, a prema riječima direktorice ljudskih potencijala u EY-u Hrvatska Ines Horvat, samo 28 posto organizacija na globalnoj razini trenutno posjeduje te sposobnosti u punom opsegu.










Jedan odgovor
Možda…jedno veliko možda…