U travnju porastao promet od maloprodaje na mjesečnoj i godišnjoj razini

Pixabay.com/Preis King
Internetska prodaja, ilustracija, Foto: Pixabay.com/Preis King

U Hrvatskoj je u travnju ove godine porastao realni promet od maloprodaje na mjesečnoj i godišnjoj razini. Na mjesečnoj razini je bio veći za jedan posto, a na godišnjoj za 4,9 posto, prema podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS).

U odnosu na ožujak, promet od trgovine na malo prehrambenim proizvodima je u travnju 2025. bio veći za 5,4 posto, a neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima i mazivima, za 1,5 posto. Na godišnjoj razini je pak promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 4,9 posto, dok je promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima, osim trgovine motornim gorivima i mazivima, porastao za 7,5 posto.

Od siječnja do travnja 2025. kalendarski prilagođeni promet od maloprodaje realno je porastao za četiri posto u usporedbi s istim razdobljem lani.

Statističari ističu da je trgovina na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima najviše utjecala na porast nominalnog prometa i navode da je u travnju na godišnjoj razini, prema izvornim indeksima, porast prometa ostvarilo svih devet trgovačkih struka.

Promet u nespecijaliziranoj trgovini na malo pretežno hranom, pićem i duhanskim proizvodima je na godišnjoj razini bio veći za 17,7 posto, a njegov utjecaj na ukupan indeks prometa je 6,3 posto. Ostala nespecijalizirana trgovina na malo neprehrambenim proizvodima bilježila je porast prometa od 14,1 posto, a utjecaj na ukupan indeks prometa je 1,1 posto. Na kraju su ljekarne, medicinski i ortopedski proizvodi, optičarski proizvodi, kozmetički i toaletni proizvodi, s porastom prometa od 10,3 posto i utjecajem na ukupan indeks prometa od 0,9 posto.

Pixabay.com
Maloprodaja, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Dakle, ukupan izvorni promet od maloprodaje u usporedbi s travnjem 2024. godine nominalno je porastao za 10,4 posto.

Podsjećamo, sezonski prilagođeni obujam trgovine na malo u eurozoni i Europskoj uniji (EU) bio je manji za 0,1 posto u ožujku 2025. u usporedbi s veljačom, objavio je Eurostat. Kalendarski prilagođeni obujam maloprodaje porastao je pak na godišnjoj razini za 1,5 posto u eurozoni i za 1,4 posto u EU.

Hrvatska je uz Belgiju bila na drugom mjestu po mjesečnom rastu obujma maloprodaje među zemljama članicama EU-a u tom razdoblju. Tako je u ožujku bilježila mjesečni rast obujma maloprodaje od 1,4 posto i godišnji rast od 3,6 posto.

U veljači 2025. je pak u Hrvatskoj realni promet od trgovine na malo porastao na godišnjoj razini za 2,6 posto, 23. mjesec zaredom, ali je pao na mjesečnoj razini za 0,9 posto, prema DZS-u.

Međutim, veljača je bila mjesec bojkota trgovačkih lanaca tako da je to vjerojatno ostavilo traga u brojkama u maloprodaji.

3 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari