U digitalno oglašavanje u Hrvatskoj je u 2024. godini uloženo 340 milijuna eura neto, što je rast od 21,7 posto u odnosu na 2023., podaci su iz novog istraživanja AdEx koje je prenijela Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI).
AdEx istraživanje pruža pregled tržišta prema formatima, platformama i kategorijama oglašivača, pri čemu iz HUDI-ja ističu da je to najrelevantnije domaće istraživanje jer podatke prikuplja u suradnji s istraživačkim agencijama, a od 2023. i od UNIP-a (Udruge nakladnika informativnih publikacija) i HUP-Udruge novinskih izdavača.
Prema tim podacima, najveći dio, 48,2 posto ili 165,5 milijuna eura od ukupnih ulaganja, odnosilo se lani na agencijsko tržište digitalnog oglašavanja.
Među formatima oglašavanja, takozvanih display oglasa, su i dalje vodeći s 47,4 milijuna eura ulaganja, a slijede native formati i specijalni projekti s 29 milijuna eura te video oglašavanje koje, kažu iz HUDI-ja, ima uzlazni trend s 9,9 milijuna eura.
Kod oglašivačkih kanala, takozvanih ‘paid search’, dominira tržištem s 46 posto ukupnih ulaganja u digitalno oglašavanje ili sa 156 milijuna eura, dok društvene mreže imaju udjel od 23,4 posto, sa 79,4 milijuna eura.
U segmentu digitalnog oglašavanja u oglasnicima, piše Hina, ostvareno je 17,3 milijuna eura.
Komentirajući da je ukupni rast digitalnog oglašavanja u 2024. bio snažan, iz HUDI-ja dodaju da to potvrđuje nastavak pozitivnog trenda na tržištu online oglašavanja.
“Dio rasta dolazi od globalnih tehnoloških (BigTech) platformi, uključujući Google, Metu i druge, koje su ostvarile ukupni prihod od 249,5 milijuna eura, čime su dodatno potvrdile snažnu prisutnost na tržištu digitalnog oglašavanja”, istaknuli su i naglasili da ti prihodi u velikoj mjeri ostaju izvan Hrvatske, iako se oglašavanje odvija unutar granica zemlje.
Pročitajte još:
To, po njima, otvara pitanje pravednosti i dugoročne održivosti postojećeg modela u digitalnoj ekonomiji.
Iznose i prognoze za ovu godinu po kojima bi tržište digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj moglo porasti za 9,8 posto u odnosu na 2024., napominjući da se ta industrija dinamično i ubrzano razvija, potaknuta rastućim povjerenjem oglašivača u digitalne kanale, stalnim inovacijama u formatima i tehnologijama te sve većom ulogom podataka u planiranju kampanja.
2 Odgovora
Jako dobra djelatnost!
Fino bome..