U 3. maju Rijeka 1905 počela gradnja polarnog kruzera nove generacije

Hina/Miljenko Klepac
Svečanost polaganja kobilice novogradnje 739 (102), Foto: Hina/Miljenko Klepac

U brodogradilištu 3. maj Rijeka 1905 položena je kobilica luksuznog putničkog broda nove generacije, namijenjenog za krstarenje polarnim područjima, koji se u riječkom brodogradilištu gradi za naručitelja MKM Yachts, odnosno Scenic Group.

To je treći polarni kruzer, novogradnja 739, za Scenic Group, koji će biti izgrađen u hrvatskim brodogradilištima, nakon prvog u Uljaniku i drugog u 3. maju, a ovaj će biti znatno veći nego prethodna dva. U riječkom brodogradilištu bit će izgrađen trup kruzera, opremat će ga MKM Yachts, a porinuće se očekuje 2026. godine.

Direktorica 3. maja Rijeka 1905, Vjera Marić, zahvalila je Vladi na podršci riječkoj brodogradnji i Scenic Groupu na suradnji. Očekuje da će polarni kruzer nove generacije nastaviti niz vrhunskih brodova iz Scenicove flote polarnih kruzera, koji dominiraju u svojoj branši i prenose uspjehe hrvatske brodogradnje.

Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva Vedran Špehar rekao je da su odluke o prijenosu vlasništva i koncesije s brodogradilišta 3. maja na tvrtku 3. maj Rijeka 1905 bile konkretne mjere, koje su stvorile preduvjete za realizaciju takvih projekata. Dodao je da novi polarni kruzer predstavlja iskorak u odnosu na prethodne brodove, uvodeći novu generaciju super luksuznih polarnih kruzera.

Hina/Miljenko Klepac
Svečanost polaganja kobilice novogradnje 739 (102), Foto: Hina/Miljenko Klepac

Na novinarsko pitanje što se planira, s obzirom na to da je država, odnosno Centar za restrukturiranje i prodaju vlasnik tvrtke 3. maj Rijeka 1905, hoće li se i kada ta tvrtka prodavati, Špehar je odgovorio da prodaja nije pokrenuta. Prvi korak je bio restrukturiranje, a što će biti u budućnosti, možda ovisi i o ovoj novogradnji, isporuci na vrijeme i u okviru budžeta te je to onda odličan temelj za nastavak i dugoročnost brodogradilišta, kazao je.

Rekao je da je ideja da se brodogradilište, kroz tvrtku 3. maj Rijeka 1905, restrukturira i bude spremno za iskorak, koji, vjeruje, može i mora biti uz strateškog partnera. U tom kontekstu u sljedećim mjesecima odradit će se neke predradnje i u konačnici će se tražiti strateški partner, a prema trenutačnim saznanjima, zainteresiranih za takvo partnerstvo ima dosta, i to ozbiljnih tvrtki. Kazao je da bi natječaj za traženje strateškog partnera trebao biti raspisan ove godine i da ne bi špekulirao kada će se prodaja dogoditi. Za sada se ne planira da država ostane suvlasnik, plan je da se nađe privatni partner, prenosi Hina.

Na upit o zainteresiranima i o mogućem vojnom programu, odgovorio je da specijalizirani brodovi uključuju i vojni program. Istaknuo je da su sve opcije otvorene i da je poznato da ide obnova, odnosno izgradnja nove flote vojnih patrolnih brodova te u tom kontekstu vidi priliku, no da će javna nabava i konkurentnost ponuđača biti bitna i odlučujuća.

Vlasnik tvrtke naručitelja, Glen Moroney, zahvalio je brodogradilištu, posebice Vladi na viziji i suradnji te na potpori za realizaciju projekta. Vlada je u prosincu donijela odluku o namirenju dijela potraživanja Republike Hrvatske prema brodogradilištu 3. maju prijenosom poslovnih udjela njegove tvrtke-kćeri 3. maj Rijeka 1905 na državu te prijenosom koncesije na tu tvrtku.

Tvrtka 3. maj Rijeka 1905 nastavila je brodograđevnu djelatnost na istoj lokaciji, preuzela veći dio radnika i ugovorila nove poslove, a stari 3. maj završio je ugovorene poslove i njegov Nadzorni odbor je u travnju Trgovačkom sudu u Rijeci predao zahtjev za otvaranje stečaja.

3. MAJ Rijeka 1905 d. o. o.

Liburnijska 3, 51000, Rijeka, Hrvatska

Poslovni prihodi (EUR):
470.978,30 (2023)
Broj zaposlenih:
(2023)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari