Turizam se zasniva na kvaliteti (digitalnog) doživljaja destinacije

Noćna vožnja Paddle Boardom, Foto: Authland promo

Različite aplikacije i platforme već odavno su sastavni dio svake turističke ponude pa tako i one u Hrvatskoj. Domaće tvrtke i startupi kreirali su doista zanimljiva i originalna digitalna rješenja koja turistima omogućuju da pronađu najbližu ili najbolju plažu, otkrivaju nepoznate “bisere” ili rezerviraju sve što im padne napamet.

Jedna od takvih je i tvrtka Guide For You koja nudi nekoliko digitalnih rješenja usko vezanih za turistički sektor. Među njima je i istoimeno mobilno i web rješenje namijenjeno posebice vlasnicima smještajnih objekata kako bi omogućili svojim gostima da na jednostavan način dobiju sve provjerene i relevantne podatke.

“Guide for You pomaže vlasnicima smještajnih objekata da postanu prvi i provjereni izvor informacija za turiste u potrazi za jedinstvenim lokalnim iskustvima. Platforma je personalizirana i gostima pruža detaljne informacije o destinaciji, smještaju, atrakcijama i drugim značajkama vaše lokacije. Guide for You omogućava da s gostima na jednostavan i efikasan način komunicirate putem Push notifikacija, pružajući im sve potrebne informacije za ugodan i siguran boravak”, pojasnio je Mladen Štefančić, izvršni direktor tvrtke.

Kao jednu od posebnosti toga rješenja izdvojio je sposobnost da pruži multijezičnu podršku, što je posebno korisno u podizanju zadovoljstva gostiju i poboljšavanju ocjena i preporuka.

Proces implementacije je, navodi Štefančić, brz i jednostavan, a personalizirana aplikacija može biti spremna za upotrebu u roku od samo 10 dana.

Guide for You aplikacija, Foto: Guide for You

Osim toga, platforma je dizajnirana s misijom očuvanja prirode i okoliša, što će, dodaje, sigurno biti cijenjeno od strane ekološki svjesnih gostiju.

Aplikacija nudi detaljan opis ponude po kategorijama, uključujući restorane, izlete, plaže i povijesne znamenitosti. Korisnici mogu pristupiti važnim informacijama i o izvanpansionskim ponudama, ali i drugim relevantnim sadržajima u okolici.

Dostupna je za preuzimanje u Google Play Storeu i App Storeu, pri čemu je u osnovnom obliku potpuno besplatna, ali postoji i opcija personalizacije za one koji žele prilagoditi aplikaciju specifičnim potrebama svojih objekata, a ta se verzija naplaćuje.

Uz Guide for You, mogu se pohvaliti i rješenjem Audio Guide, odnosno digitalnim audio vodičem koji pomaže dosegnuti i dotaknuti publiku, oživljavajući atraktivne sadržaje, kulturnu ili prirodnu baštinu.

“Audio Guide postaje sve važniji alat za povezivanje publike s atraktivnim sadržajima, bilo da se radi o kulturnoj ili prirodnoj baštini. Sposobnost da se dosegnu i dotaknu srca slušatelja kroz zvučne priče koje oživljavaju povijest, umjetnost ili prirodu, ključna je za stvaranje nezaboravnog iskustva”, ističe Mladen Štefančić.

Ovaj zvučni vodič pruža jedinstvenu priliku za edukaciju i zabavu, omogućavajući posjetiteljima da tempom koji im odgovara istražuju i uče o mjestima koja posjećuju, a može biti posebno koristan u muzejima, povijesnim lokalitetima, parkovima prirode i drugim mjestima koja čuvaju bogatu baštinu.

Audio Guide, ilustracija. Foto: Wikimedia Commons

“U konačnici, Audio Guide je moćan alat koji može transformirati način na koji doživljavamo i učimo o svijetu oko nas. Oni ne samo da oživljavaju sadržaje, već i pomažu u očuvanju i promociji kulturne i prirodne baštine za buduće generacije. Ulaganje u kvalitetne digitalne audio vodiče investicija je u obrazovanje, turizam i kulturu, koja ima potencijal donijeti neprocjenjive koristi kako pojedincima tako i zajednicama širom svijeta”, smatra Štefančić.

Uz navedeno, napravili su i Maic, operativni sustav koji hotelijerima učinkovito pojednostavljuje svakodnevne operacije. Kroz automatizaciju i optimizaciju komunikacije, Maic omogućava hotelijerima da prevladaju jezične barijere i poboljšaju koordinaciju među osobljem. Sustav je dizajniran da bude intuitivan i pristupačan, omogućavajući korisnicima da komuniciraju efikasno, bez obzira na jezične razlike. Njegovim uvođenjem, hoteli mogu očekivati smanjenje operativnih troškova, olakšavanje pritiska na recepcijsko i servisno osoblje, kao i povećanje produktivnosti. Maic stvara “domino efekt“ u kojem jedna pozitivna promjena vodi ka nizu drugih poboljšanja unutar hotelskog poslovanja.

Štefančić se za Financije.hr prisjetio i kako su se rodila ideja o kreiranju takvih rješenja.

“U svojim poslovnim aktivnostima u segmenatima prodaje prema turističkom sektoru, došli smo do spoznaje da je u svijetu ‘gostoprimstva’ jedno sigurno: gosti uvijek imaju pitanja. Bez obzira na kategoriju smještaja, od luksuznih hotela do skromnih hostela, pitanja koja gosti postavljaju na recepciji su konstanta. Ova pitanja sežu od osnovnih informacija o smještajnom objektu do preporuka za restorane i znamenitosti u blizini. Na osnovu toga nastalo je digitalno rješenje Guide for You za čiju je izradu zaslužan i odgovoran Mario Levanić iz Informatika Fortuno. To je bila jedina IT tvrtka koja je razumjela i vidjela potencijal u navedenom digitalnom rješenju. U konačnici, razumijevanje i anticipiranje pitanja ne samo da poboljšava iskustvo gostiju, već pomaže i smještajnim objektima da se istaknu u konkurentnom okruženju. Pružanjem jasnih, točnih i lako dostupnih informacija, hoteli mogu izgraditi povjerenje i lojalnost kod svojih gostiju, što je ključno za dugoročni uspjeh u industriji gostoprimstva”.

Digitalizacija i modernizacija komunikacije između građana i lokalne uprave postaje sve važnija u današnjem društvu. Jedan od primjera kako tehnologija može poboljšati ovu interakciju je i My place Info, mobilna aplikacija iste tvrtke koja omogućava građanima da jednostavno i transparentno komuniciraju sa svojom lokalnom upravom.

“Ona pruža platformu na kojoj građani mogu brzo slati upite ili žalbe lokalnoj upravi, koristeći samo nekoliko klikova na svom pametnom telefonu. Ovo omogućava lokalnoj upravi da efikasno odgovori na upite građana, često unutar 48 sati. Također, aplikacija služi kao sredstvo za obavještavanje javnosti o nepredviđenim i izvanrednim situacijama, kao što su prekidi usluga ili važne servisne informacije. Jedan od ključnih aspekata My place Info aplikacije je njezina sposobnost da omogući dvosmjernu komunikaciju. To znači da građani ne samo da mogu postavljati pitanja i iznositi svoje probleme, već i dobiti povratne informacije i odgovore, što doprinosi većoj transparentnosti i povjerenju između njih i lokalne uprave”, kaže Štefančić za Financije.hr i dodaje kako aplikacija može poslužiti i kao alat za prijavu lokalnih problema poput ilegalnih deponija smeća, gdje građani mogu koristiti mobilnu verziju aplikacije za slanje fotografija i lokacija problema, što olakšava lokalnoj upravi brzo reagiranje i njihovo rješavanje.

Samo sunce i more već dugo nisu dovoljni turistima, već je u svim segmentima, od rezervacije stola u restoranu do razgledavanja kulturnih znamenitosti, potrebno kreirati doživljaje. Upravo time bavi se Authland, platforma koja turistima pruža digitalni doživljaj lokalnih iskustava.

Authland aplikacija, Foto: Authland promo

“Ideja o Authlandu je ‘začeta’ još u studentskim danima, kada je nastao moj diplomski rad na temu rješavanja problema sezonalnosti u Zadru i Zadarskoj županiji. Problem je to koji me mučio još od tada – zašto ne iskorištavamo prirodnu resursnu osnovu te upravljanjem i marketiranjem iste utječemo na razvoj destinacije i potražnju za njom? Kao i gotovo svaki startup, tako je i Authland krenuo rješavati taj problem – u ovom slučaju željom da se okrupni autentična ponuda tura, aktivnosti i doživljaja destinacije i digitalnim putem kvalitetno distribuira prema gostima koji dolaze ili planiraju doći u Hrvatsku. Fokus je pritom uvijek na ljudima, proizvodima njihovih ruku i prirodi, temeljnom trojcu turizma svake destinacije. Plan je bio zatim skalirati model na druga tržišta, to jest države”, prisjeća se generalni direktor zadarske tvrtke Authland Josip Zurak.

Na platformi se mogu pronaći doživljaji od obilaska kulturnih znamenitosti gradova, vinskih degustacija, degustacija ulja i likera, potpunih menija s pekom u glavnoj ulozi, quad tura po Velebitu, brodskih izleta po cijeloj Dalmaciji, avantura kajakom različitih vrsta u Dalmaciji i Istri do penjanja po stijenama, uparivanja slikanja s degustacijama vina, vožnji tuk-tuk vozilima i mnogih drugih.

“Gost koji dolazi kod nas, može odabrati među stotinama takvih usluga, dobiti uvid u sve detalje i opise (za koje se uvijek trudimo da budu visoko kvalitetni i informativni) te rezervirati i platiti digitalnim putem. Nakon unosa svih podataka i kartičnog plaćanja, pružatelj usluge SMS-om i mailom dobiva obavijest te u par klikova ulazi u vlastito sučelje gdje pregledava rezervaciju i odobrava ju. Nakon toga novac se procesuira s računa gosta te jednoj i drugoj strani stižu sve potrebne informacije o rezervaciji i doživljaju koji je rezerviran. Na taj način oni svu daljnju komunikaciju mogu preuzeti direktno na sebe, dodaje Zurak.

Josip Zurak, direktor Authlanda, Foto: Authland promo

Najveći interes bilježe u kategorijama kao što su outdoor aktivnosti (penjanje, quad ture i sl.), lokalne ture i izleti, degustacije vina i vinske, odnosno brodske ture. Što se tiče destinacija, i dalje prevladava potražnja za uslugama u Zadarskoj županiji, zatim Splitsko-dalmatinskoj i Istri koja ipak prednjači u raznovrsnosti, ali sadrži i jednu ustaljenu paradigmu turizma kao holističkog iskustva i destinacije u kojoj su umreženi različiti dionici.

Authland trenutno pokriva Zadarsku, Splitsko-dalmatinsku, Šibensko-kninsku i Dubrovačko-neretvansku županiju, kao i Istru, dio Kvarnera (Krk i Rijeka), pa čak i Slavoniju te Zagorje. U 2026. godini planiraju širenje poslovanja izvan Hrvatske, a zasad ciljaju mediteranski i Alpe-Adria krug zemalja – Austriju, Italiju, Sloveniju, Crnu-Goru… Tržišta koja još imaju prostora za rast i razvoj i/ili imaju značajne volumene potražnje za turističkim uslugama. Razmatraju i model franšiziranja ili lokalnih partnera koji dobro poznaju lokalnu ponudu.

Imaju i široku mrežu suradnika u rasponu od malih proizvođača do velikih hotelskih lanaca.

“Posebno smo ponosni na činjenicu da digitaliziramo i na jedan novi i drugačiji način, šireći distributivnu mrežu, na tržište postavljamo male proizvođače, male agencije i ugostitelje poput vinarija, agroturizama, proizvođača maslinovog ulja, objekata s ponudom lokalnih vina i likera, avanturističkih vodiča, vlasnika brodica i drugih. U tom procesu razvijamo njihov prezentacijski i prodajni potencijal te utječemo i na način na koji nas percipiraju turisti koji dolaze u Hrvatsku. Osim toga, u ponudi svakako ima i većih proizvođača, poput sirana ili turističkih agencija s većom širinom ponude. Cilj nam je postati platforma s najviše turističkih doživljaja u Hrvatskoj, pa čak i širiti definiciju doživljaja i usluga – nudeći i neke usluge poput spa tretmana, doživljaja u lokalnoj brijačnici i slično. Kad je riječ o velikim hotelskim lancima – to je tržište na koje se trenutno širimo kroz naš proizvod Authland Connect”, rekao je Josip Zurak.

Authland Connect je njihova nova aplikacija, produžetak Authland platforme na kojoj broje gotovo 300 doživljaja. Postojeću ponudu Authland Connect koristi kako bi omogućio hotelima, kampovima, resortima, agencijama za najam smještaja i ostalim subjektima koji se bave najmom da prodaju ture i aktivnosti svojim gostima kroz personaliziranu platformu koju mogu distribuirati kroz e-mail kampanje, letke, digitalne ekrane, mobilne aplikacije i druge kanale koje imaju na raspolaganju.

Na taj način ne samo da kreiraju dodanu vrijednost za svakog gosta, već zarađuju proviziju od svake prodaje dodatne usluge, kreiraju jači brand i lojalnost te rasterećuju svoje prodajno, recepcijsko i support osoblje. “Uz to, na dlanu imaju analitiku o svim tim prodajama koju im pružamo, a uz nju mogu lakše i bolje donositi odluke o prodaji i razvoju korisničkog iskustva u svom businessu. Dakle, oni se u par klikova registriraju, odabiru između 300 usluga koje žele ponuditi gostima, personaliziraju izgled prezentacijske stranice tih usluga svojim bojama, logotipom i fontom i spremni su gostima nuditi nove usluge bez da moraju svaki put informirati se, googlati, zvati telefonski… Time dobivamo jednu kompletno novu stvarnost za vlasnike, management i osoblje smještajnih objekata, i naravno same goste. Jer turizam se ipak zasniva na kvaliteti doživljaja destinacije, i mi tu uskačemo kako bi povezali sve uključene strane te bili ta karika koja nedostaje“, za kraj je naglasio generalni direktor Authlanda.

26 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari