Szijjártó kritizirao JANAF-ov rad, JANAF demantira optužbe

pixabay.com
Naftna bušotina, ilustracija Foto: Pixabay.com

Odnosi Hrvatske i Mađarske najslabiji su na području energetike, rekao je u razgovoru za Hinu mađarski šef diplomacije Peter Szijjártó. 

On razumije da je povratak INA-e u hrvatsko vlasništvo ključno pitanje za Vladu RH, ali smatra da to ne smije biti međudržavno pitanje jer se eventualni povratak hrvatske naftne tvrtke mora realizirati u razgovoru s vlasnicima MOL-a koji jest mađarska ali ne i državna tvrtka.

Mnogo sam puta ponovio hrvatskim partnerima da mi shvaćamo da je to problem, ali on se mora odvojiti od svih drugih aspekata bilateralne suradnje. Hrvatska vlada još nije spremna na to“, rekao je Szijjártó.

MOL je u siječnju ponovno kritizirao hrvatski JANAF zbog njegove previsoke tarife za transport nafte koju je prozvao nepravednom, kako je tada poručeno iz ove energetske tvrtke, podsjeća Hina. Mađari su ukazali na značajno poskupljenje JANAF-ovih usluga, te ga prozvali za „ratno profiterstvo“.

Szijjártó je rekao da ova situacija ne smije biti ideologizirana ni politizirana jer je riječ o tehničkom pitanju, pošto Mađarska može kupovati plin samo iz dva smjera, iz Rusije preko Ukrajine, te putem Jadranskog naftovoda.

U slučaju gašenja naftovoda iz Rusije, koji opskrbljuje dvije i pol države, Mađarsku i Slovačku te djelomično Češku, JANAF to ne može nadoknaditi jer nema dovoljne kapacitete. Da je bilo stvarne volje da se kapacitet JANAF-a poveća, nešto bi se i dogodilo u dvije godine od izbijanja rata u Ukrajini, ali se nije dogodilo ništa, što Budimpeštu zbunjuje“, rekao je ministar Szijjártó.

Naglasio je kako je za Mađarsku ključno pitanje sigurnosti opskrbe, a JANAF nudi samo zakup naftovoda na tri mjeseca te je značajno povećao cijenu od početka rata. 

Jadranski naftovod d.d. ove tvrdnje je demantirao priopćenjem te naglasio kako JANAF u potpunosti zadovoljiti potrebe Mađarske, Slovačke i Češke za sirovom naftom.

“Neistinita je tvrdnja kako JANAF nije povećao kapacitet protoka naftovoda. Istinita je informacija kako je protok na dionici od Omišlja do mađarske granice primjenom aditiva DRA povećan te je ukupan kapacitet za tu dionicu 14 milijuna tona, što u potpunosti zadovoljava potrebe rafinerija u Százhalombatti i Bratislavi. Također, to potvrđuje kako JANAF-ov naftovodni sustav može zamijeniti južni krak Družbe u opskrbi zemalja središnje Europe sirovom naftom”, priopćeno je iz JANAF-a.

Ističu i kako je predmetni protok testiran prošle godine zajednički s predstavnicima MOL Grupe te je sa svim tehničkim mogućnostima JANAF-ovog transportno-naftovodnog sustava, koje zadovoljavaju njihove potrebe, upoznat MOL. “No, nažalost MOL Grupa ne koristi tu mogućnost“, priopćeno je iz JANAF-a.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari