Rijeka Gateway punim kapacitetom radit će od početka iduće godine

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa u razgovoru za Studio 4 HTV-a istaknuo je da je otvaranje kontejnerskog terminala Rijeka Gateway povijesni trenutak za hrvatsko pomorstvo i gospodarstvo. Terminal vrijedan 380 milijuna eura započeo je s radom u rujnu, a njegov puni kapacitet očekuje se početkom iduće godine.

“Još se sve uhodava, ali pravi početak rada terminala očekujemo od 1. siječnja sljedeće godine. Dan kada su u Riječkoj luci istodobno bile dvije matice, jedan brod na Zagrebačkoj obali, a drugi na Brajdici, povijesni je trenutak”, rekao je Vukorepa.

Dan prije službenog otvaranja stigao je i najveći kontejnerski brod po kapacitetu, koji plovi na metanol – simbol, kako kaže Vukorepa – “zelene i suvremene budućnosti”.

“Terminal je tehnološki među najboljima u Europi, uz bok Rotterdamu. No najveća vrijednost nije samo u investiciji, već u znanju koje dolazi s njom”, dodao je. U prvoj fazi taj terminal raspolaže sa 400 metara obale i ima kapacitet od 650.000 TEU godišnje, što će nakon planirane dogradnje terminala u idućoj fazi investicije porasti na 680 metara obale i kapacitet od više od milijun TEU.

Ukupna investicija u Rijeka Gateway premašuje 380 milijuna eura, a zajedno s vrijednošću prometne infrastrukture, od cesta do željezničkog sučelja u luci i oko nje, investicija doseže 600 milijuna eura. U Rijeka Gateway terminal 380 milijuna eura zajednički ulažu APM Terminals (Maersk Group) i ENNA grupa, u dvije faze. Ukupan broj zaposlenih na terminalu će biti 300, uz multiplikativan učinak na gospodarstvo riječke regije i čitave Hrvatske.

Na otvaranju je istaknuto da kontejnerski terminali u Rijeci i prometna mreža prema srednjoj Europi omogućavaju znatno kraće vrijeme transporta roba u odnosu na luke sjeverne Europe. Velika blagodat Hrvatske je njen geografski i geopolitički položaj, zahvaljujući kojem kroz nju prolaze tri važna europska koridora, istaknuo je na otvaranju.

Generalni direktor Rijeka Gatewaya Peter Corfitsen ocijenio je da je otvorenje terminala povijesni dan za ovu tvrtku, Rijeku i cijelu Hrvatsku, a terminal postaje pokretač gospodarskog razvoja regije.

“U tri godine se taj najmoderniji kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe izgradio od temelja, zahvaljujući podršci dioničara i lokalne, regionalne i državne politike. Naša ambicija je postati jedan od najboljih terminala u mreži APM terminala”, rekao je Corfitsen.

Vrijedan je 380 milijuna eura, ulaže se u dvije faze, s tim da je prva, koja ima kapacitet pretovara 650 tisuća TEU godišnje, dovršena. U drugoj fazi će se operativna obala produljiiti, te će se kapacitet povećati na 1,1 milijune TEU godišnje, prenosi Hina.

O terminalu

Terminal je opremljen najsuvremenijom infrastrukturom: četiri daljinski upravljane brodske dizalice (STS), 15 dizalica na kotačima (RTG), dvije dizalice na tračnicama (RMG) te 28 terminalskih traktora. Svi sustavi povezani su u jedinstveni daljinski upravljani kontrolni centar, prostor čitavog terminala povezan je prvom industrijskom privatnom 5G mrežom u Hrvatskoj, što omogućuje visoku razinu sigurnosti, učinkovitosti i održivosti. Operacije na terminalu bit će vođene najmodernijom tehnologijom uz potpunu automatizaciju i korištenje energije iz obnovljivih izvora, čime terminal postaje prvi takve vrste u jadranskoj regiji.

Uz izgradnju terminala i prateće lučke infrastrukture, Rijeka Gateway je omogućio i opsežnu obnovu skladišta 22 u kompleksu Metropolis. Ta povijesna građevina, obnovljena uz strogi nadzor konzervatora i primjenu najsuvremenijih protupotresnih mjera, nova je upravna zgrada Rijeka Gatewaya.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari